Patru loturi ale Composesoratului Urbarial Văleni (CUV), din comuna Călățele, se află pe traseul proiectului european de 18,7 milioane de euro.
Consiliul Județean (CJ) Cluj va vota în cadrul proximei ședințe din luna iulie proiectul de hotărâre inițiat de președintele Alin Tișe privind constituirea unui drept de superficie în favoarea județului Cluj pentru realizarea Velo Apuseni.
În vederea demarării proiectului pe teritoriul județului este necesară constituirea, cu titlu gratuit, a unui drept de superficie asupra unor suprafețe de teren situate pe teritoriul administrativ al comunei Călățele și aflate în proprietatea CUV. Este vorba, astfel, de patru loturi de 5.000 mp ale CUV.
„Acordarea acestui drept ne va ajuta să progresăm în implementarea efectivă a proiectului. Soluția juridică la care am apelat ne permite să construim și să deținem această investiție pe un teren privat, aflat în proprietatea composesoratului, beneficiile rezultate fiind de ambele părți.
Aprobarea indicatorilor tehnico-economici și obținerea unor parcele de teren, parte prin expropriere, parte prin instituirea unui drept de superficie, reprezintă ultima etapă înainte de scoaterea la licitație a execuției acestui important proiect. Facem tot ceea ce ține de noi pentru ca în cel mai scurt timp să demarăm amenajarea propriu-zisă a acestor trasee„, a menționat șeful CJ Cluj.
Prin superficie se înțelege dreptul unei persoane de a deține sau de a edifica o construcție pe terenul unei alte persoane. Asupra acestui teren se dobândește un drept de folosință de către persoană denumită superficiar.
Indicatori aprobați de CJ Cluj
Forul județean a aprobat indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiții. Traseul de piste va avea 113 km pe teritoriul Clujului: tronsonul 1 (25 km) Doda Pilli, Smida, Giurcuța de Sus (comunele Mărgău, Beliș); tronsonul 2 (28 km) Mărișel, Beliș, Dealu Negru, Văleni, Călata (Mărișel, Beliș, Rîșca, Călățele); tronsonul 3 (16 km) Sâncraiu, Brăișoru, Morlaca, Bologa (Sâncraiu, Poieni); tronsonul 4 (21 km) Săcuieu, Rogojel (Săcuieu, Poieni); tronsonul 5 (21 km) Tranișu, Lunca Vișagului (Poieni, Săcuieu).
Proiectul mai prevede două debarcadere pe lacul Beliș-Fântânele, în localitățile Giurcuța și Rîșca, achiziția unei ambarcațiuni electrice care să asigure conexiunea între ele. Vor fi amenajate 30 de popasuri simple și cu refugiu, 11 parcări.
Bihorul era mai avansat
Valoarea totală a Velo Apuseni este de 163 milioane lei, din care 37 milioane suma alocată Clujului prin Programu Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Durata de realizare a proiectului este de 14 luni, din care cea de execuție propriu-zisă, de 11 luni. Proiectul interjudețean prevede realizarea a 227 km de piste de biciclete, desfășurate pe teritoriul a trei județe: Cluj, Bihor și Alba.
În primăvară, CJ Bihor organiza o licitație pentru realizarea traseului dintre Băile Felix și Ic Ponor, în Padiș, depunând oferte societățile GP Săgeata Prod, Dacia Asphalt, Dumexim & Rono Aqua, Cornell’s Floor & Pencraft. CJ Alba era, în iunie, la procedura de evaluare a impactului asupra mediului, zona propusă fiind între localitățile Gârda de Sus, Scărișoara, Horea (37 km).