România, hub regional de expertiză în transformare digitală și servicii de prevenire și conformitate financiară.
Un sondaj recent Concentrix arată că 72% dintre respondenți consideră că inteligența artificială va completa activitatea angajalților, crescând productivitatea fără a reduce semnificativ locurile de muncă. Doar 6% văd un risc real de înlocuire, iar 22% rămân neutri.
Ca răspuns la nevoile companiilor aflate în plină transformare digitală, Concentrix România își propune să dezvolte un portofoliu de servicii inovatoare, cu accent pe tehnologie, care adaugă valoare prin integrarea AI:
- Servicii de Prevenire și Conformitate Financiară (FC&C) – fraudă, spălare de bani, risc reglementar, prin detectare asistată de AI și operațiuni de conformitate. În ultimii doi ani Concentrix a dezvoltat în România un centru regional de bune practici pentru aceste servicii.
- Trust & Safety / Moderare Conținut – combinarea instrumentelor AI cu expertiza umană pentru a modera conținut, detecta abuzuri sau conturi false și asigura integritatea platformelor digitale.
- Experiența clienților prin operațiuni digitale – îmbinarea proceselor automatizate cu analize de date și echipe multilingve pentru gestionarea unor volume mari de interacțiuni complexe.
„Inteligența artificială ne ajută să redefinim rolurile și să pregătim angajații pentru abilitățile de mâine, într-o industrie în care adaptabilitatea și flexibilitatea sunt esențiale. În același timp, ne propunem să extindem echipa locală în perioada 2025-2026, cu câteva sute de noi colegi în București, Iași, Timișoara, Cluj și, care să se alăture proiectelor de customer experience și transformare digitală” a declarat Diana Delca, Country Managing Director, Concentrix România.
Pentru aceste roluri, punem accent pe competențe lingvistice – în special germana și franceza, dar și pe limbi mai puțin răspândite, precum araba, limbile nordice, croata sau portugheza. De asemenea, abilitățile digitale au devenit obligatorii pentru orice carieră în industrie. Dezvoltarea carierei rămâne un pilon central în companie: peste 80% dintre rolurile de management sunt ocupate prin promovarea angajaților existenți.
„Adoptarea AI se află încă la început. La nivel regional, peste 80% dintre companii sunt în faze de testare și proiecte pilot, ceea ce arată un potențial uriaș de creștere. Rolul nostru este să ajutăm clienții să treacă de la testare la scalare, transformând inovația în valoare reală pentru business”, adaugă Răzvan Pătrunoiu, VP Regional CEE Client Success.
În România, Concentrix are o echipă de peste 2.500 de angajați, proveniți din 46 de naționalități, care livrează servicii în peste 25 de limbi. Compania are sedii în București, Cluj, Timișoara, Iași, Galați, Ploiești și Târgu Mureș, fiind un hub important pentru proiecte de customer experience și soluții digitale în regiunea Europei Centrale și de Est.



