Succesul standului amenajat la Săptămâna Europeană a Regiunilor și Orașelor (SERO) de la Bruxelles a convins inițiatorii să continue demersul internațional într-un mod profesionist.
“De câte ori le-ați oferit oaspeților un pahar de pălincă de casă și au cerut o sticlă la pachet, au degustat bunătăți preparate de producătorii de la noi din zonă și au fost uimiți de gustul autentic al produsului? Asta se întâmplă de fiecare dată când vizitatorii fac cunoștință cu tradițiile și produsele din Transilvania.
Ne dorim ca aceste produse cu care am crescut să ajungă pe mesele oamenilor din toată Europa. Tocmai de aceea, am pornit inițiativa Crafted in Transylvania, un brand umbrelă care să promoveze produsele autentice românești și să ajungă pe piața internațională, cucerind curând papilele gustative ale întregii Europe.
Alături de Comitetul Crafted in Transylvania, am trasat direcțiile acestui brand și am pus cap la cap modul prin care vrem să facem cunoscuți producătorii la nivel internațional. Concluziile au fost clare: când cineva își face treaba bine, trebuie apreciat, recunoscut și promovat, iar noi suntem aici să facem asta.
În curând, vom anunța modalitatea prin care producătorii din regiunea noastră, care împărtășesc valorile și standardele Crafted in Transylvania, vor putea aplica pentru a obține dreptul de utilizare a brandului.
Ne dorim să aducem sub aceeași umbrelă oameni pasionați, care respectă tradiția, calitatea și autenticitatea produselor locale, pentru ca împreună să ducem mai departe povestea gustului transilvănean în Europa și dincolo de ea”, arată Marcel Boloș, director general al Agenției de Dezvoltare Regională Nord-Vest (ADRNV).

Promovează valorile autentice
„Am avut prima întâlnire a Comitetului pentru Dezvoltarea Brandului Regional Crafted in Transylvania (CBRCT). Un pas mic, dar important, într-un proiect în care credem cu toții și la care lucrăm deja de multe luni.
Mă bucur să văd cât de multă energie și dorință există pentru a duce mai departe tradiția și autenticitatea care descriu producătorii din Transilvania. E doar începutul, dar simțim că se conturează ceva frumos”, a menționat Alexandra Alupei, expert tehnic în cadrul ADRNV.

„Noi susținem inițiativele care pun în valoare tradiția, inovația și identitatea regională, oferind antreprenorilor locali cadrul potrivit pentru a-și face produsele cunoscute și apreciate la nivel național și internațional.
Un pas important pentru comunitățile din Transilvania, unite sub același scop este promovarea valorilor autentice, unele construite prin muncă, pasiune și colaborare”, susține Ionuț Roatiș, președintele Asociației Întreprinzătorilor Maramureș (AIM).

Disponibile la raft și online
“Sute de mii de oameni din întreaga lume ne vizitează regiunea în fiecare an. Vin plini de curiozitate și pleacă îndrăgostiți de gusturile noastre autentice: brânzeturile, mezelurile, mierea, pălinca, dulcețurile făcute cu migală și drag.
Înainte să plece, toți ne întreabă același lucru: unde le mai putem găsi, cum le putem comanda, care sunt produsele cu adevărat 100% din regiune? Împreună cu membrii CBRCT am mai făcut un pas important pentru a le putea răspunde cu încredere.
Alături de producători și de instituțiile care îi sprijină, lucrăm zi de zi pentru ca aceste bunătăți autentice să ajungă mai ușor pe mesele tuturor celor care le-au gustat o dată și nu le-au mai uitat niciodată.
Fiecare borcan de miere sau dulceață, sticlă de pălincă, horincă sau sirop, felie de pâine poartă un pic din sufletul Transilvaniei.
Vrem ca produsele de care suntem mândri să poarte brandul nostru regional Crafted in Transylvania și să fie disponibile pe rafturile din cât mai multe țări și să poată fi comandate online cu ușurință din întreaga lume”, explică specialiștii ADRNV.

Au convocat organizațiile din județe
La întâlnirea CBRCT de la Cluj au participat reprezentanți ai instituțiilor și organizațiilor partenere din întreaga regiune, printre care Asociația de Dezvoltare Turism Bistrița, Grupul de Acțiune Locală Dealul Șomleu, AIM sau Consiliul Județean (CJ) Bihor.
Discuțiile au vizat direcțiile de dezvoltare și promovare a produselor locale și tradiționale sub umbrela brandului Crafted in Transylvania, demers care își propune să ofere recunoaștere, vizibilitate și certificare produselor autentice din Nord-Vest: miere, pălincă, brânzeturi, siropuri sau alte delicii locale.

La degustările de la standul de la Bruxelles au venit sute vizitatori. Parteneri de organizare ai ADRNV au fost CJ Satu Mare, Sălaj, Bistrița-Năsăud, Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca. SERO este cel mai important eveniment organizat anual la Bruxelles de către Comisia Europeană și Comitetul European al Regiunilor pentru promovarea politicii de coeziune.
Printre oaspeții standului Fabricat în Transilvania s-au numărat, în afară de Raffaele Fito – vicepreședinte al Comisiei Europene, europarlamentarii români Victor Negrescu, Siegfried Mureșan, Iuliu Winkler.









