Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a selectat șase oferte pentru construirea sectorului din Autostrada Transilvania care cuprinde și tunelul Meseș.
CNAIR a finalizat procesul de evaluare a candidaturilor pentru proiectarea și execuția subsecțiunilor Poarta Sălajului – Zalău (inclusiv tunel rutier la profil de autostradă în zona Meseș) și Zalău – Nușfalău (41 km).
Constructori și proiectanți din Turcia, Austria, Spania și Italia au fost acceptați. Aceștia vor primi în perioada următoare invitația de participare la etapa II a procedurii de atribuire.
Cine s-a calificat mai departe
- Asocierea MAPA Insaat ve Ticaret – Cengiz Inșaat Sanayi ve Ticaret (Turcia)
- Asocierea Tekfen Insaat ve Tesisat – Dogus Inșaat ve Ticaret (Turcia)
- Asocierea REC Uluslararasi Inșaat Yatirim Sanayi ve Ticaret – Onur Taahhut Tașimacilik Inșaat Ticaret (Turcia)
- Asocierea Strabag – Acciona Construccion (Austria, Spania)
- Astaldi SpA (Italia)
Trei ani pentru execuția lucrărilor
Câștigătorul contractului va avea la dispoziție maximum un an pentru proiectare și trei ani pentru execuția lucrărilor. Pe sectorul de autostradă licitat, urmează să fie construite tunelul Meseș (două galerii) – 2,8 km, cu 2 benzi de circulație pe sens, 65 de viaducte, poduri și pasaje.
Valoarea estimată a contractului este de 3,9 miliarde de lei, fără taxa pe valoarea adăugată. Acesta este finanțat prin fonduri europene nerambursabile – Programul Operațional Transport.
Proiectul Autostrada Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj-Napoca – Borș, pe 584 km.