Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

AgroTransilvania Cluster susține producătorii și producția locală

“Transilvania acasă” de la Oradea și până la Cluj-Napoca
Susținerea comercializării fructelor din Crișana are acum un nou pas concret făcut prin AgroTransilvania Cluster, respectiv Transilvania acasă și Asociația “Crișana”. Astfel, o inițiativă de cooperare prin care fructele noastre să ajungă pe un lanț scurt direct la consumatori, a obținut finanțare și urmează să se concretizeze în următorii 2 ani. Pe scurt, producători din județul Bihor își vor putea comercializa fructele atât în Oradea, cât și în Cluj-Napoca, în cadrul unui proiect finanțat prin Programul Național de Dezvoltare Rurală.
Cover - Transilvania acasa
Promovare și marketing profesionist
Prin propunerea de proiect, o echipă de coordonare va crea cadrul de colaborare pentru că, ulterior, prin acțiuni profesioniste, se vor promova conceptele de piață locală și lanț scurt de aprovizionare, arătându-se astfel care sunt beneficiile comercializării fructelor pe baza unor colaborări locale. Cunoscută fiind puternica concurență prin importurile de fructe, proiectul își propune, inclusiv, să susțină pătrunderea producției locale în mall-uri, prin locațiile “Transilvania acasă”. Modalitatea prin care se va urmări să se ajungă la clienții finali va cuprinde ample acțiuni de marketing online, precum și evenimente tematice cu abordare regională.
Avantaje competitive ale producției locale de fructe
Consumul de fructe a crescut constant în ultimii ani, dar întrebarea care se pune este dacă cererea internă va putea fi acoperită în mare măsură din producția locală sau tot importurile vor fi cele care vor câștiga. Condițiile prielnice ale regiunii, cu terenuri fertile și cu potențial agricol ridicat, oferă o producție de calitate, iar proximitatea față de piață garantează prospețimea fructelor. Aspectele enumerate vor fi scoase în evidență din dorința de a valorifica inteligent producția locală, iar parteneriatul creează premisele unor rezultate bune în acest demers.
Educația în sprijinul producției și comercializării locale
La modul general, consumatorii trebuie să fie bine informați, iar toți cei care concură la promovarea producătorilor locali doresc să-și asume și componenta de educare. Având în parteneriat două universități, proiectul își propune și să transmită tinerelor generații informații privind conceptele de piață locală și lanț scurt de aprovizionare, scoțând în evidență importanța susținerii producătorilor și producției locale, în condiții de competitivitate.
Titlul proiectului: „Dezvoltarea piețelor locale, bazate exclusiv pe lanțuri scurte de aprovizionare, în scopul susținerii comercializării fructelor din regiunea Crișana”, finanțat prin Programul Național de Dezvoltare Rurală 2014-2020, submăsura 16.4 a) ”Sprijin acordat pentru cooperare orizontală şi verticală între actorii din lanţul de aprovizionare în sectoarele agricol şi pomicol”, având următorii parteneri: ASOCIAŢIA CLUSTERUL AGRO-FOOD-IND NAPOCA (AgroTransilvania Cluster), ASOCIAȚIA PENTRU CERCETAREA ȘI PROMOVAREA PRODUSELOR AGROALIMENTARE CRIȘANA, UNIVERSITATEA DE ȘTIINȚE AGRICOLE ȘI MEDICINĂ VETERINARĂ CLUJ-NAPOCA, UNIVERSITATEA DIN ORADEA, S.C. AGROALIMENTARE CRIȘANA S.R.L., S.C. FOOD TRANSILVANIA MARKET S.R.L., S.C. FRULIV S.R.L., S.C. PROTOTERA S.R.L. și TOMMASI FRANCESCO EMILIOM PFA.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

S IMMO AG: Best result in company’s history

Articolul următor

Hygia Consult, de 10 ani construim împreună viitorul

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share