Claudia Tudor, Executive Director The Concept, explică repere cheie pentru succesul unei companii de consultanță într-o piață de rezidențial ce își regăsește efervescența și în România.
Ce elemente definesc succesul unei companii de consultanță imobiliară și care sunt atuurile echipei The Concept?
Fără doar și poate – serviciile sunt cele care fac diferența în sectorul companiilor de consultanță imobiliară. Atuurile noastre sunt bazate chiar pe client, fie acesta dezvoltator, fie client final. În cei peste 6 ani și jumătate de când există The Concept, am învățat că totul este despre client. Până în prezent am învățat să facem asta oferind servicii prin echipa noastră și cu ajutorul partenerilor noștri. Clienții care cumpără cu noi nu plătesc nimic pentru serviciile pe care le primesc, de altfel acesta a fost principiul pe care The Concept a funcționat încă de la început. Ne-am reorganizat și în privința clienților – dezvoltatori și am găsit o rețetă bună pentru aceștia. Le oferim pachete complete de consultanță cu servicii integrate pentru un proiect rezidențial așa-numit “la cheie”, expertiză și analiză zonă; evaluare potențiali clienti & targetare; analize prețuri; servicii de pre-vânzare; servicii de marketing targetat; consultanță de vânzare directă. Totuși, mai important decât orice este despre cum oferi și livrezi serviciile tale către client.
Care au fost bornele în evoluția The Concept în ultimii doi ani și care sunt obiectivele strategice pentru 2017/2018?
Întâmplător sau nu, chiar ultimii doi ani au adus cele mai mare schimbări în companie. Odată cu permanenta îmbunătățire a serviciilor, așa cum menționam mai sus, încă din primăvara anului 2016 am început să fim mai atenți la cum prezentăm și comunicăm serviciile noastre și am crescut zona de comunicare și marketing. În toamna anului trecut am fondat și o divizie premium – Heritage Properties – pentru că piața a cerut un serviciu dedicat. Iar spre finalul anului 2016, The Concept s-a afiliat cu una dintre cele mai bune agenții de marketing rezidențial de pe piață – The Skills – și au format astfel The Concept Group, cu scopul de a livra servicii complete către dezvoltatori. 2017 a fost și este un an de mare tranziție pentru noi și încercăm să învățăm din tot ce ne oferă piața și clienții noștri. 2018, însă, credem că va fi un an foarte interesant la trazacționare, pentru că 2017 a anunțat foarte multe dezvoltări, după cum bine știm. Iar noi, vom fi acolo să-l asistăm, după un an ca acesta în care am învațat (și învățăm) foarte multe lucruri, iar adaptabilitatea este cuvântul-cheie în fiecare experiență a noastră.
Ce servicii noi, adaptive/inovative sunt nevoite să dezvolte agențiile de consultanță sau să ofere în contextul maturizarii pieței pentru a câștiga cotă de piață, noi clienți?
Într-o piață atât de interesantă precum cea rezidențială, în care oameni de business importanți aleg să investească și să contribuie la construcția de locuințe, menirea noastră este să comunicăm elocvent produsele în oferte și despre cum transformăm rezultele în locuințele oamenilor. Cred că aici adaptabilitatea își arată conversia și ne ajută să înțelegem care sunt nevoile clienților în timpurile noastre. Și pentru că noi suntem cei care stăm zi de zi în legătură cu clienții, ar trebui să știm ce a devenit astăzi cel mai important pentru ei. Astfel, și dezvoltatorii vor ști mai bine cum să construiască noi locuințe. Iar, în prezent, cel mai îmbucurător pentru noi este că acum clientul știe ce vrea și a învățat să își ofere timp să ia o decizie de cumpărare a unei locuințe, nu a unui produs.
Cum ați descrie sentimentul investitorilor față de piața rezidențială din România, evoluția acestui sector în ultimii 2-3 ani?
Desigur că am putea să vorbim despre piedicile birocratice, despre cum este nevoie de o infrastructură sănătoasă pentru a putea oferi un produs sănătos către consumator. Sau despre cât timp și muncă se dedică pentru obținerea avizelor sau autorizațiilor, dar acestea sunt deja bine cunoscute. Ceea ce vedem clar, însă, este că niciun un investitor nu se oprește dacă își dorește cu adevărat să participe la creșterea comunității urbane. Autohtoni sau străini – consiliați corect, vor ști și vor accepta demersurile locale, pentru că scopul lor este acela de a oferi pieței ceea ce are nevoie – noi locuințe.
Citește și:
Aproape 49 de milioane de euro pentru modernizarea a 5 drumuri din Arad
Primul proiect contractat în Regiunea Vest prin Programul Regional Vest 2021-2027, componenta de Drumuri Județene: o investiție finanțată din fonduri…
30 aprilie 2024
11 oferte pentru pasajele Oneștilor din Oradea și ieșirea din Oșorhei
11 firme și asocieri de firme sunt interesate de proiectarea și execuția a două noi pasaje care vor…
30 aprilie 2024
Pod pe râul Tisa spre Ucraina, în Maramureș
Acesta este prevăzut în zona localităților Sighetu Marmației (România) – Bila Tserkva (Biserica Albă – Ucraina). Guvernul a…
30 aprilie 2024
Brașovul, peste Cluj în topul mall-urilor din România
Județul din centrul României contabilizează patru mari centre comerciale, față de numai două ale Clujului. Agenția Brand Management,…
30 aprilie 2024
Deficit major în comerțul Clujului: 1,8 miliarde euro
Balanța comercială a județului pe anul trecut s-a înclinat foarte mult spre importuri: 4,6 miliarde €, față de…
30 aprilie 2024
Final de proiect ”2023 Cluj Innovation Year”
“2023 Cluj Innovation Year” încheie un an de inovare și colaborare pentru dezvoltarea durabilă în România Transilvania IT…
30 aprilie 2024
Universitatea din Oradea îi așteaptă pe viitorii absolvenți la „Târgul Facultăților”
Liceeni, părinți și profesori sunt invitați să ia parte la cea de a patra ediția a „Târgului Facultăților”.…
30 aprilie 2024
S-a lansat licitația pentru modernizarea drumului Padiș – Ic Ponor
Consiliul Județean Bihor a lansat marți, 30 aprilie 2024, licitația pentru execuția lucrărilor de modernizare a drumului județean…
30 aprilie 2024