Omul de afaceri ieşean Mihail Eusebiu Siminiceanu, alături de partenerul său Gabriel Marchievici, a cumpărat cu circa 2,7 mil. euro un teren de circa trei hectare, parte a uzinei de camioane Roman Braşov, aflată în insolvenţă din 2014. Investitorii vor să facă aici un parc de retail, scrie capital.ro.
Administratorul judiciar al fabricii Roman, deţinută până la apariţia insolvenţei de milionarul braşovean Ioan Neculaie, a organizat în acest trimestru o licitaţie prin care a scos la vânzare şase parcele din terenul platformei industriale, care totalizează 30.641 mp, potrivit Buletinului Procedurilor de Insolvenţă. Câştigătorul este firma Building Development, care, până în octombrie anul acesta, a fost deţinută de Mihail Eusebiu Siminiceanu şi Gabriel Marchievici, însă Siminiceanu şi-a cedat participaţiile partenerului său. Ieşeanul spune că această mişcare face parte dintr-un proces de reorganizare al firmei şi că el încă este parte a acestei afaceri.
„Am câştigat licitaţia pentru achiziţia terenului Roman, iar procesul de achiziţie este aproape finalizate. Putem face aici un proiect de retail. Deocamdată suntem în negocieri şi nu pot oferi detalii. Deocamdată nu avem alte achiziţii în plan în Braşov, doar dacă apare ceva. Analizăm oportunităţile“, a declarat pentru revista Capital Mihail Eusebiu Siminiceanu.
Potrivit sursei citate, cei doi investitori vor plăti 15% din preţul de vânzare după efectuarea unui Studiu geologic final de investigare şi evaluare a poluării mediului geologic, a unui raport due dilligence legal fără riscuri şi a unui studiu urbanistic care să permită obţinerea documentaţiei de urbanism necesară construirii. Restul sumei va fi achitată în rate.
Tot în acest an, Siminiceanu a mai cumpărat terenul fostei fabrici Fartec din Braşov, de la firma poloneză Echo Investment. El vrea să construiască aici un centru comercial.
Uzina Roman a fost fabrică de armament la înfiinţarea sa, în 1938, iar începând cu anul 1953, după naţionalizare a fost numită Steagu Roşu şi a început să fabrice autocamioane. În 1977 a avut o producţie record de 33.000 de maşini pe an. Celebrele modele Carpaţi, Bucegi, ROMAN sau DAC aveau mare căutare la export în Ungaria, RDG, Polonia, Statele Unite sau Grecia. Fabrica este în insolvenţă, din 2014.
Citește și:
Uleiurile fără chimicale, în atenția bucătarilor Clujului
AgroTransilvania Cluster (ATC) a declanșat un program de stimulare a folosirii produselor locale de calitate în restaurante. La…
7 mai 2024
Leadershipul în marketing al Corteva în România, onorat la Gala Capital de Excelență în Management
Maria Cîrjă, Marketing Manager pentru România și Republica Moldova la Corteva, a fost onorată cu premiul „Cel mai…
7 mai 2024
Timișoara în top 5 destinații de city-break
Englezii de la cotidianul The Independent recomandă orașul de pe Bega pentru clădirile sale istorice, dar și pentru…
7 mai 2024
Au pornit lucrările la noua unitate de producție Deltamed
Producătorul clujean de vehicule pentru intervenție și-a propus să înceapă fabricația și în județul Alba. “Lucrările pentru amenajarea…
7 mai 2024
Viitorii businessmeni ai Clujului au vizitat berăriile Belgiei
Un grup de studenți europeni specializați în domeniul afacerilor a participat la Belgian Beer International Marketing Week (BBIMW).…
7 mai 2024
Indotek Group revitalizează Plaza M cu branduri emblematice, printr-o investiție de 16 milioane de euro
Indotek Group, conglomeratul pan-european de investiții imobiliare cu sediul la Budapesta, a anunțat relansarea Plaza M, centrul său…
7 mai 2024
Life Is Hard se vrea lider în distribuția de asigurări din Europa de Est
Compania clujeană listată pe Piața AeRO a Bursei de Valori București și-a propus noi obiective, cu prilejul a…
7 mai 2024
S-a semnat contractul pentru Parcul de Specializare Inteligentă Ștei
Marți, 7 mai 2024, la Primăria Ștei a fost semnat contractul de execuție pentru Parcul de Specializare Inteligentă…
7 mai 2024