Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Bihor anunță implementarea la nivel local a Platformei PULS, un sistem informatic integrat dezvoltat în cadrul proiectului „Relația SPO cu angajatorii – eSPOR”, al cărui beneficiar este Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM).
Directorul executiv al AJOFM Bihor, Békési Csaba, a prezentat în cadrul Colegiului Prefectural din această săptămână, situația digitalizării la nivelul agenției
„Prin acest demers, AJOFM Bihor marchează o tranziție semnificativă spre digitalizarea completă a serviciilor oferite atât angajatorilor, cât și persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă”, a precizat Békési Csaba.
Servicii digitale rapide și accesibile
Potrivit directorului executiv al AJOFM Bihor, platforma PULS vine să elimine birocrația și necesitatea deplasării fizice la sediul instituției, oferind:
- Declararea digitală a locurilor de muncă vacante;
- Depunerea online a dosarelor pentru subvenționarea locurilor de muncă, conform legislației în vigoare (Legea 76/2002, Legea Uceniciei 279/2005, Legea Internship-ului 176/2018);
- Solicitarea online a măsurilor de stimulare a ocupării și urmărirea transparentă a dosarelor;
- Transmiterea documentelor în format electronic.
Sprijin pentru angajatori și șomeri
Platforma include funcționalități moderne de:
- Informare și consiliere profesională prin teste online;
- Profilare automată a șomerilor și a persoanelor în căutarea unui loc de muncă;
- Potrivirea automată între competențele persoanelor și cerințele posturilor declarate de angajatori.
Această corelare digitală eficientizează procesul de recrutare și reduce timpul necesar ocupării unui loc de muncă.
De la operaționalizarea platformei în septembrie 2024, peste 7.311 companii s-au înregistrat în sistem, iar 1.123 firme au fost validate de către AJOFM Bihor pentru acces complet la toate modulele disponibile.
„Implementarea platformei PULS reprezintă un pas esențial în modernizarea activității noastre și în eficientizarea interacțiunii cu cetățenii și mediul de afaceri. Ne bucurăm să oferim un cadru digital accesibil, sigur și orientat spre nevoile reale ale utilizatorilor. Totodată, digitalizarea ar trebui însoțită și de măsuri de sprijin adaptate utilizatorilor, deoarece procesul informatizării aduce, pe lângă beneficii, și multe provocări și riscul adâncirii inegalităților pentru persoanele care nu au competențe digitale și riscă să fie marginalizați”, a declarat Békési Csaba.