Lifeart Distribuție, companie românească specializată în soluții profesionale de tratare a aerului, cu peste 18 ani de experiență, continuă să câștige cotă de piață națională, consolidându-și poziția de lider pe segmentul evenimentelor majore din România. Compania este partener tehnic pentru Neversea Kapital 2025, care are loc weekend-ul acesta, 4-6 iulie, în București, asigurând sisteme de climatizare mobilă pentru zonele tehnice și spațiile de suport logistic.
De-a lungul timpului, Lifeart a climatizat și a asigurat calitatea aerului pentru festivaluri de muzică binecunoscute, precum UNTOLD, Neversea Kapital, Beach Please, dar și festivaluri culturale – FITS, expoziții de artă, evenimente private și platouri TV (ProTV-Vocea României, dar și Antena 1 – Neatza cu Razvan și Dani / Chefi la Cuțite), contribuind la confortul din spatele scenei. Divizia Lifeart Events este specializată în soluții complete de climatizare mobilă pentru evenimente culturale, festivaluri, concerte, expoziții, spații corporate și petreceri private.
„Neversea înseamnă energie, oameni și experiență live. Ne bucurăm să susținem și anul acesta festivalul cu soluții care, deși invizibile pentru public, sunt esențiale pentru echipa din spate care face totul posibil. Chiar dacă nu suntem pe scenă, rolul nostru este să susținem confortul celor care creează și trăiesc muzica și arta live. Colaborările cu marile festivaluri și instituții ne onorează și dovedesc calitatea serviciilor oferite – flexibilitate, tehnologie performantă și expertiza in climatizare temporară”, a declarat Florin Cordiș – Director General Lifeart Distribuție.
De la FITS Sibiu la Neversea Kapital
În cadrul Neversea Kapital, unul dintre cele mai mari festivaluri muzicale, care începe vineri, 4 iulie, Lifeart asigură confortul echipelor de producție, al staff-ului și al spațiilor funcționale din backstage, furnizând servicii integrate: echipamente de aer condiționat mobil adaptate specificului locației, consultanță tehnică, montaj rapid și suport operațional pe durata evenimentului.
Recent, compania a fost colaborator tehnic la ediția 2025 a Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu (SIBFEST), care a avut loc în perioada 20-29 iunie, asigurând climatizarea mobilă în zonele de spectacol, pentru spații de joc temporare, scene interioare și locații neconvenționale.
Provocări din culise
Evenimentele temporare, precum festivalurile, impun soluții rezistente, portabile și rapid de instalat (săli fără ventilație, backstage, scene outdoor), pe care echipele le gestionează printr-o abordare „stop-to-end”: de la transport, montaj, până la funcționare constantă și suport tehnic pe toată durata festivalului. Soluțiile trebuie adaptate permanent la climatul și densitatea participanților, cu accent pe silențiozitate, siguranță și eficiență energetică.
Echipele Lifeart au gestionat sute de unități de aer condiționat mobil începând cu 12.000 pana la 300.000 BTU, cu consumuri de 1,3–15 kW pe unitate/zi. La un festival precum FITS, cu mai multe scene și corturi, pot fi mobilizate zeci de echipamente simultan. În comparație, un eveniment corporate, așa cum este o conferință de 500 persoane, necesită aproximativ 2–5 unități mari, în timp ce o expoziție de artă poate necesita 1–2 unități complementate de soluții de umidificare și purificare (Venta).
Marea provocare a fost evenimentul ITTUPP 2022: răcire 2.560.000 BTU, încălzire 1.040 KW. Nici o altă firmă din România nu a mai climatizat un cort de 4.500 mp, timp de 46 de zile, AC și încălzire pentru o conferință internațională cu condiții de temperatură impusă de 24 grade Celsius constant.
Standardele pentru galerii și spații culturale impun o temperatură constantă (+20 °C ±1 °C) și umiditate relativă între 40–60% RH. Climatizarea pentru un spectacol – deși nu la nivelul muzeelor – trebuie să respecte normele sanitare, acustice, de fluentă a aerului și siguranță.
Compania deține o flotă modernă de echipamente mobile (aer condiționat, ventilatoare, răcitoare) versatile, de la 12.000 BTU la 350.000 BTU, cu consum controlat între 1,3–4 kW plus flota de răcitoare adiabatice
Creștere organică în fiecare an
Compania a înregistrat în ultimii ani o creștere anuală constantă cu 20% în medie, organică, și estimează o creștere cu 20% a cifrei de afaceri și pentru anul 2025, pe zona de climatizare.
Strategia Lifeart pentru perioada următoare urmărește extinderea și consolidarea pe trei direcții esențiale: creșterea vizibilității brandurilor din portofoliu, extinderea rețelei de parteneri și furnizarea de soluții și servicii personalizate pentru evenimente, spații comerciale și locuințe. Compania are o echipă formată din 15 angajați.
Trendurile actuale din industria evenimentelor (spontaneitate, confort experiențial, relații) creează oportunități pentru Lifeart Events să inoveze în: calitate tehnologică Inverter – echipamente silențioase, eficiente energetic, mobile; flexibilitate operațională – montaj rapid, suport non-stop; coerența brandului – prezență vizuală discretă, experiență integrată; relația pe termen lung – follow-up-uri, pachete de servicii recurente. Lifeart se poziționează nu doar ca furnizor de soluții, ci ca partener strategic pentru organizatorii de evenimente, contribuind la rezultate și relații durabile.