Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

TeraPlast merge pe profit. Cum a influențat grupul achiziția Aquatica Experience

TeraPlast



Grupul bistrițean a avut o creștere în primele trei trimestre ale anului, afacerile sale urcând cu 26%, iar de la o pierdere de 6,9 milioane a intrat pe un plus echivalent.

„Performanțele din primele nouă luni ale anului reflectă maturitatea Grupului TeraPlast și arată că strategia noastră de echilibru între piața internă și cea externă funcționează.

Achizițiile din afara României și-au dovedit utilitatea, deși încă mai sunt multe de îmbunătățit acolo și mai este loc de creștere pentru anii următori. Ne continuăm transformarea într-un lider regional capabil să gestioneze schimbările și să valorifice oportunitățile din piață și vom continua să creștem.

Rezultatul net rămâne în teritoriu pozitiv, deși a înregistrat impactul unor cheltuieli nerecurente legate de achiziția Aquatica Experience, însă contractele în derulare vor asigura profitabilitatea Aquatica Experience la final.

Profitul operațional a crescut cu 160%, de la 11,3 milioane de lei, la 29,4 milioane de lei. Asta împreună cu evoluția cifrei de afaceri care ne apropie de pragul de 1 miliard de lei sunt în linie cu angajamentul luat față de acționari la începutul anului 2025”, a declarat directorul financiar, Bogdan Crăciunaș. 

“Performanța grupului în primele nouă luni din 2025 reflectă soliditatea strategiei de dezvoltare și eficiența operațională într-un context de piață complex.

Creșterea a fost impulsionată de cererea susținută din divizia de Instalații, de extinderea pe piețele vestice prin Grupul Wolfgang Freiler, care și-a adus contribuția pe întregul interval de raportare, și de Optiplast din Croația, care a sprijinit avansul volumelor de ambalaje flexibile.

Îmbunătățirea operațională a diviziei ambalaje a grevat mai puțin profitabilitatea consolidată. Integrarea activităților externe și creșterea ponderii exporturilor la 35% din afaceri (25% la T3/2024) confirmă direcția strategică a grupului de a deveni un jucător regional puternic, cu o bază solidă de creștere pe termen lung”, potrivit TeraPlast.  

Evoluții cheie (primele nouă luni 2025/2024):

• +26% creșterea cifrei de afaceri consolidate, de la 681 la 857 milioane lei

• +59% EBITDA, de la 45 la 72 milioane lei

• +1,8 pp marja EBITDA, la 8,4%, față de 6,6%

• +17% volume totale, de la 84.000 la 99.000 tone

• +73% vânzări în afara României, până la 300 milioane lei (35% din afaceri)

• 6,3 milioane de lei rezultat net (pierdere 6,9 milioane în 9 luni din 2024).

• Rezultat net +6,2 milioane lei -6,9 milioane lei (190%)

Grupul este cel mai mare procesator de polimeri din Europa de Sud-Est, fiind compus din companiile TeraPlast, TeraGlass, TeraPlast Recycling, TeraBio Pack, Palplast (Republica Moldova), companiile Wolfgang Freiler (Austria și Ungaria), Optiplast (Croația), companiile Aquatica Experience Group.

Din 2008, TeraPlast este listată la Bursa de Valori București. Acțiunile sunt incluse în indicele de referință BET al Bursei de Valori București, în indicii Small Cap și Global All Cap ai FTSE Russell și în indicii MSCI Frontier IMI.





Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Horațiu Moldovan: „E timpul pentru asigurări complementare în România”

Articolul următor
Technology Transfer

Tehnologie pentru medicina viitorului, la UMF Cluj Transfer Days

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Brașov, Covasna și Harghita 2024
The Voices of Business Awards Arad, Timiș și Caraș-Severin 2024
The Voices of Business Awards Bistrița-Năsăud, Mureș, Sălaj și Cluj 2024
The Voices of Business Awards Sibiu, Alba și Hunedoara 2024
The Voices of Business Awards Bihor, Satu Mare și Maramureș 2024
Citește și:
Investiții
Infrastructură
Turism
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share