Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Timișoara și Oradea, locul I, respectiv III pe țară la spații comerciale moderne

Potrivit unei analize efectuate de Cushman & Wakefield Echinox, două orașe din Banat și Ardeal se clasează între primele trei pe țară la nivel de orașe în ceea ce privește stocul de spații comerciale moderne. Astfel, locul I este ocupat de Timișoara – 254.000 mp, iar locul III de Oradea, cu 199.000 mp. Pe locul doi se clasează Constanța – 211.000 mp. Bucureștiul nu intră în acest clasament, spațiile comerciale de aici fiind distribuite în București – Ilfov.

Stocul de retail modern din România, format din centre comerciale, parcuri de retail și galerii comerciale cu o suprafață închiriabilă de minimum 5.000 de metri pătrați, a ajuns la nivelul de 3,96 milioane de metri pătrați și urmează să depășească pragul de 4 mil. metri pătrați până la finalul anului, reiese din datele rapoartelor Bucharest Retail Market și Retail Regional Cities, realizate de Cushman & Wakefield Echinox.

Cu un stoc de 1,25 milioane metri pătrați, format din 32 de proiecte cu o suprafață închiriabilă medie de 39.000 de metri pătrați, Bucureştiul este cea mai mare piață, deservind o populație de aproape 2,6 milioane de locuitori ai regiunii București – Ilfov, potrivit celor mai recente date ale Institutului Naţional de Statistică cu privire la populația după domiciliu.

Prima jumătate a anului 2020 a fost cea mai dificilă din istoria de 20 de ani a pieței locale de retail modern, în condițiile în care autoritățile au decis la finalul lunii martie suspendarea activității pentru toate magazinele considerate neesențiale care își desfășoară activitatea în centre comerciale, ca măsură de prevenție pentru stoparea extinderii pandemiei Covid-19. Începând cu 15 iunie, activitatea comercială a fost reluată, fiind restricţionate în continuare cinematografele și zonele de food-court.

Piața de retail a traversat, într-adevăr, o perioadă extrem de dificilă, în care activitatea a numeroși retaileri a fost suspendată, situație ce a afectat, în lanț, și încasările proprietarilor de centre comerciale. Comerțul online a prins avânt, iar în condițiile în care situația medicală rămâne delicată, frecvenţa cumpărăturilor în cadrul centrelor comerciale rămâne sub nivelul anterior stării de urgenţă. Cu toate acestea, cumpărăturile online nu se pretează pentru toate categoriile de produse și nici pentru toate profilurile de cumpărători, iar alternativa comerțului stradal rămâne slab dezvoltată, cu prea puține zone care pot oferi o experiență plăcută de shopping. În aceste condiții, considerăm că centrele comerciale își vor recâștiga, treptat, clienții, chiar dacă asta va însemna o nouă «reinventare», pentru a răspunde unui profil de consumator mai pragmatic și mai prudent”, a declarat Bogdan Marcu, Partner, Retail Agency, Cushman & Wakefield Echinox.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Încă șase pasaje rutiere subterane în zona Pieței Cetate din Oradea

Articolul următor

Horia Buhan vă propune Șuiorul pentru vara/toamna aceasta: „Perfect Family Holiday este oferta ideală!”

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share