Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Încă șase pasaje rutiere subterane în zona Pieței Cetate din Oradea

Prinde contur pasajul subteran rutier de lângă Piața Cetate din Oradea. În cadrul ședinței de Consiliu Local de vineri, 24 iulie, consilierii locali au aprobat indicatorii tehnico-economici – faza proiect tehnic de execuție pentru obiectivul de investiții „Coridor de mobilitate urbană durabilă în piața Emanuil Gojdu din Oradea – Etapa II” .

Proiectul intitulat „Coridor de mobilitate urbană durabilă în piața Emanuil Gojdu din Oradea – Etapa II” este finantat prin Programul Operațional Regional 2014 – 2020, în cadrul proiectului integrat “Coridorul de mobilitate urbană durabilă din Piata Emanuil Gojdu – Piața Cetate, Oradea”.

Valoarea totală a investiției este 41,333,948.69 lei inclusiv TVA, iar durata de realizare a investiției este 15 luni.

Implementarea acestui proiect va rezolva deficiențele de trafic care afectează semnificativ transportul public, Piața Emanuil Gojdu fiind punctul de întâlnire a peste 80% dintre traseele de tramvai și autobuz din municipiul Oradea.

Proiectul se va realiza în două etape

Astfel, în cadrul acestui proiect vor fi realizate următoarele lucrări:

Pasajul principal, pe Bulevardul Dimitrie Catemir în Piața Independenței, va asigura subtraversarea bulevardului pe toate cele șase benzi, lungimea zonei acoperite fiind de 79 m. Pe partea dreaptă a rampei Sud – Nord se va desprinde o bretea care va asigura relația la dreapta pe Calea Clujului.

Al doilea pasaj, proiectat pe Bulevardul Dimitrie Cantemir, sens Sud – Nord, în zona parcului Emanuil Gojdu, asigură traversarea bulevardului înspre centru pe sub culoarul creat de str. Independenței și Calea Clujului. Lungimea zonei acoperite va fi de 22,50 m.

Pasajul numărul trei, care urmează a fi realizat pe Bulevardul Dimitrie Cantemir, sens Nord – Sud, în zona parcului Emanuil Gojdu, asigură trecerea bulevardului din direcția Nord în direcția Sud, subtraversând linia de tramvai și axa creată de str. Independenței și Calea Clujului. Lungimea zonei acoperite va fi de 47 m.

Al patrulea pasaj, proiectat pe Calea Mareșal Alexandru Averescu, va trece pe sub toate benzile bulevardului și liniilor de tramvai. Lungimea zonei acoperite va fi de 46 m.

Pasajul numărul cinci, proiectat pe strada Piața 1 Decembrie va subtraversa linia de tramvai, asigurând accesul din Bulevardul Cantemir către Strada Piața 1 Decembrie, care va avea dublu sens. Lungimea zonei acoperite va fi de 17,40 m, asigurând exclusiv continuitatea liniei duble de tramvai.

În cadrul proiectului sunt prevăzute, de asemenea, benzi dedicate pentru transportul public de persoane pe ambele direcţii de deplasare pe Bd. Dimitrie Cantemir (Sud-Nord şi Nord-Sud), iar zona dintre Parcul 1 Decembrie și Catedrala Ortodoxă este pietonalizată.

Etapa a II-a acestui proiect complex urmează să fie realizată în zona intersecției dintre Bulevardul D. Cantemir și strada Sucevei. Aici vor fi realizate două girații, care vor fi traversate în subteran de un pasaj, care ar urma să asigure benzi dedicate autobuzelor care circulă pe relația D. Cantemir -Centrul Civic, iar în partea de nivel al solului o bandă dedicată liniei de tramvai. Prin realizarea celor două girații vor fi evitate și o serie de puncte de conflict cu liniile de tramvai.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Elite în business. Județul Mureș. Decorex Prod, mobilier mureșean pe Coasta de Azur și în SUA

Articolul următor

Timișoara și Oradea, locul I, respectiv III pe țară la spații comerciale moderne

Citește si:
Total
0
Share