Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Forajele și exproprierile, surse de întârzieri pentru Autostrada Transilvania

Documentația tehnică pentru tronsoanele din Sălaj ale Autostrăzii Transilvania (A3) trebuie să fie mai concretă pentru a nu genera întârzieri ulterioare și un constructor de calitate, susțin experții în intrastructură.



După nenumărate termene și promisiuni nerespectate în ultimii ani, zilele trecute Compania Națională de Administrare a Infrastructurii (CNAIR) a lansat licitația pentru proiectarea și execuția Autostrăzii Transilvania, tronsonul Poarta Sălajului – tunelul Meseș – Zalău-Nușfalău (41 km, 12 luni proiectare, 36 luni execuție) în valoare de aproape 4 miliarde de lei.

Proiectul conține tunelul Meseș de 2,8 km, peste 40 de poduri și viaducte în lungime totală de 8 km, un nod rutier la Zalău, un centru de întreținere în cadrul acestui nod și 2 spații de servicii.

Printre aspectele negative pe care le-am sesizat în documentație se numără studiile geotehnice foarte sumare pentru tunelul Meseș, fiind executate pe cei 3 km doar șase foraje în zona portalelor. Exproprierile nu sunt realizate pe cei 41 km, iar nodurile rutiere vecine nodului  de la Zalău (Zimbor și Nușfalău) se află la 25 de km distanță.

Caietul de sarcini împinge riscurile cu privire la modificarea acordului de mediu sau relocarea unor utilități descoperite ulterior spre viitorul constructor, iar identificarea oricăror erori în documentația CNAIR este permisă doar în primele 90 de zile ale contractului.

Sunt necesare condiții contractuale echitabile împreună cu o documentație tehnică completă și profesionistă pentru a avea parte de ofertanți de cea mai bună calitate și de o derulare rapidă și fără blocaje a lucrărilor”.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract – estimat inițial la 1,5 miliarde de euro, ulterior ridicat la 2,2 miliarde, iar apoi la 7 miliarde – încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012.

Acesta a suferit modificări, fiind reziliat în 2013. Pentru 12,5% din autostradă statul a plătit Bechtel 1,2 miliarde de euro. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte independente, București – Brașov și Brașov – Cluj – Borș, lungimea sa totală fiind de 584 km.





Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Infuzie de 15 milioane de euro în spitalele clujene

Articolul următor

Românii plătesc anual circa 650 de milioane de lei pe alimente bio

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Brașov, Covasna și Harghita 2024
The Voices of Business Awards Arad, Timiș și Caraș-Severin 2024
The Voices of Business Awards Bistrița-Năsăud, Mureș, Sălaj și Cluj 2024
The Voices of Business Awards Sibiu, Alba și Hunedoara 2024
The Voices of Business Awards Bihor, Satu Mare și Maramureș 2024
Citește și:
Investiții
Infrastructură
Citeste mai mult

Angajări în domeniul feroviar

Târgul de Carieră Feroviară în România revine în luna iunie cu cea de-a X-a ediție și aduce în…
Turism
Citeste mai mult

Crama Jelna a luat bronzul la Top Hotel Awards

Pentru a treia oară consecutiv vinarii bistrițeni se clasează pe podiumul competiției destinate industriei ospitalității din România. „Suntem…
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share