Grupul de tehnologie ZF și-a atins obiectivele financiare stabilite pentru anul 2021, într-un context economic dificil, cu multe provocări. Cu un nivel al vânzărilor de 38.3 miliarde euro, s-a înregistrat o creștere semnificativă, de 17.5 procente față de anul 2020, când vânzările au fost de 32.6 miliarde euro și peste cele din 2019, de 36.5 miliarde euro.
Profitul operațional (EBIT) pe anul 2021 a fost de 1.9 miliarde euro, mai mare decât în anul 2020 (1.0 miliard euro), în timp ce marja de profit a crescut și ea la 5.0 procente, față de 3.2 procente în anul precedent. În același timp, ZF și-a urmat direcția strategică, focusându-se pe viitorul mobilității și a încheiat un număr important de contracte cu clienti noi în cele trei domenii cheie în care activează: mobilitate electrică, sisteme autonome de conducere și dezvoltarea de software.
”În ciuda faptului că ne-am confruntat cu multe situații dificile pe parcursul anului trecut, nu am deviat de la traseul stabilit și am atins obiectivele pe care ni le-am propus” a declarat Wolf-Henning Scheider, CEO (Director General Executiv) al ZF în cadrul evenimentului susținut cu ocazia prezentării rezultatelor financiare Grupului.
„Devotamentul, hotărârea și spiritul de echipă al angajaților noștri au jucat un rol decisiv în depășirea cu succes a provocărilor din aceste vremuri extraordinare. Ne-am adaptat la noua normalitate și am devenit mai agili, mai flexibili și mai pricepuți din punct de vedere al tehnologiei digitale. A doua jumătate a anului a fost foarte solicitantă, fiind imperios necesar să acționăm cu maximă flexibilitate în ceea ce privește gestionarea producției și a materiilor prime, datorită întreruperilor survenite în lanțul global de aprovizionare și a modificărilor de ultim moment intervenite în comenzile clienților. Toate acestea, în contextul pandemiei încă în desfășurare.”, a mai spus oficialul
Scheider a subliniat faptul că ZF a atins în 2021 obiective importante din punct de vedere strategic și a pus bazele dezvoltării pentru viitor. Ca și exemple, acesta a menționat demararea cu succes, la începutul anului, a activității diviziei Electrified Powertrain Technology (Grupuri motopropulsoare electrice), integrarea achiziției Wabco în noua divizie Commercial Vehicle Solutions (Soluții pentru vehicule comerciale) și cooperarea cu Microsoft, în vederea creării ZF Cloud-ului. Acest ultim proiect are ca obiectiv digitalizarea rețelei și asigurarea accesului la toate datele și procesele corporației din orice parte a lumii.
De asemenea, ZF a continuat să-și reorganizeze portofoliul de produse, care vor deservi noilor vehicule electrice ale viitorului și conduse integral cu ajutorul software. Grupul a semnat deja contracte importante pentru aceste soluții cu producători de autoturisme și vehicule comerciale din întreaga lume, punând astfel bazele unei dezvoltări viitoare solide.
„Într-un mediu volatil, ce a fost caracterizat de multă prudență în ceea ce privește profitul și de revizuirea frecventă a previziunilor, am reușit să ne îndeplinim cu succes obiectivele stabilite la mijlocul perioadei de previziune. Acest lucru înseamnă nu doar că am reușit să facem investiții substanțiale dar, în același timp, am reușit să reducem obligațiile financiare ale companiei și să consolidăm rata capitalului propriu.” a declarat Dr. Konstantin Sauer, CFO (Director Financiar) al grupului ZF.
ZF și-a intensificat activitatea de cercetare și dezvoltare (R&D). Anul trecut, procentul pentru R&D a fost de 8 la sută (7.7 procente în 2020), ceea ce reprezintă echivalentul unui buget de cheltuieli de 3.1 miliarde euro (2.5 miliarde euro în 2020), fiind cel mai mare din istoria ZF. Investițiile în imobilizări corporale (proprietăți, fabrici, echipamente) s-au ridicat la 1.6 miliarde euro (1.4 miliarde euro în 2020), reprezentând o rată de investiții de 4.2 procente (4.4 procente în 2020).
Sustenabilitate: pe drumul spre neutralitate climatică până în 2040.