Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Doi antreprenori au cumpărat o parte din uzina Roman Braşov pentru a face un parc de retail

Omul de afaceri ieşean Mihail Eusebiu Siminiceanu, alături de partenerul său Gabriel Marchievici, a cumpărat cu circa 2,7 mil. euro un teren de circa trei hectare, parte a uzinei de camioane Roman Braşov, aflată în insolvenţă din 2014. Investitorii vor să facă aici un parc de retail, scrie capital.ro.
Administratorul judiciar al fabricii Roman, deţinută până la apariţia insolvenţei de milionarul braşovean Ioan Neculaie, a organizat în acest trimestru o licitaţie prin care a scos la vânzare şase parcele din terenul platformei industriale, care totalizează 30.641 mp, potrivit Buletinului Procedurilor de Insolvenţă. Câştigătorul este firma Building Development, care, până în octombrie anul acesta, a fost deţinută de Mihail Eusebiu Siminiceanu şi Gabriel Marchievici, însă Siminiceanu şi-a cedat participaţiile partenerului său. Ieşeanul spune că această mişcare face parte dintr-un proces de reorganizare al firmei şi că el încă este parte a acestei afaceri.
„Am câştigat licitaţia pentru achiziţia terenului Roman, iar procesul de achiziţie este aproape finalizate. Putem face aici un proiect de retail. Deocamdată suntem în negocieri şi nu pot oferi detalii. Deocamdată nu avem alte achiziţii în plan în Braşov, doar dacă apare ceva. Analizăm oportunităţile“, a declarat pentru revista Capital Mihail Eusebiu Siminiceanu.
Potrivit sursei citate, cei doi investitori vor plăti 15% din preţul de vânzare după efectuarea unui Studiu geologic final de investigare şi evaluare a poluării mediului geologic, a unui raport due dilligence legal fără riscuri şi a unui studiu urbanistic care să permită obţinerea documentaţiei de urbanism necesară construirii. Restul sumei va fi achitată în rate.
Tot în acest an, Siminiceanu a mai cumpărat terenul fostei fabrici Fartec din Braşov, de la firma poloneză Echo Investment. El vrea să construiască aici un centru comercial.
Uzina Roman a fost fabrică de armament la înfiinţarea sa, în 1938, iar începând cu anul 1953, după naţionalizare a fost numită Steagu Roşu şi a început să fabrice autocamioane. În 1977 a avut o producţie record de 33.000 de maşini pe an. Celebrele modele Carpaţi, Bucegi, ROMAN sau DAC aveau mare căutare la export în Ungaria, RDG, Polonia, Statele Unite sau Grecia. Fabrica este în insolvenţă, din 2014.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Studiu: 60% din industria IT, controlată de marii investitori străini

Articolul următor

Elit si Vericom fac parte, oficial, din compania Smithfield

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share