Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Investiție SF în infrastructura feroviară la Arad

Stația CFR Arad este cea mai modernă gară din România. Ea a fost reabilitată în cadrul unui proiect european, iar dotările sunt de domeniul SF. Ministerul Transporturilor intenționează ca acest proiect pilot să fie extins și la alte gări din România.

Lucrările de modernizare a gării arădene au demarat în anul 2012, când Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a accesat proiectul „Reabilitarea liniei C.F. frontieră-Curtici-Simeria parte componentă a coridorului IV Pan-European pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h”.

Contractul de execuție a fost semnat în 15 februarie 2012, cu asocierea „Alstom Transport SA, Swietelsky Baugesellschaft m.b.H., Astaldi S.p.A, Euro Construct Trading ΄98 SRL și Dafora SA. Valoarea proiectului a fost de peste 1 miliard de lei, fără TVA, iar termenul de execuție, de 27 de luni. Lucrările au fost întârziate, însă acum sunt finalizate în proporție de 99 %.  

„Mai avem de realizat doar racordurile la utilităţi, adică la gaz şi la energie electrică. După evenimentul tragic de la clubul Colectiv din Bucureşti am decis să suplimentăm sistemele de siguranţă, trebuie ca cei de la ISU să vină să facă inspecţiile”, a declarat Gabriel Stanciu, directorul general al companiei Alstom.

Pe lângă reabilitarea liniei ferate, a fost construit un nou Centru de Management al Traficului în Arad care va coordona activitatea de trafic, semnalizare, electrificare, monitorizare deranjamente, monitorizare treceri la nivel și un nou Centru de mentenanță.

Însă, cea mai spectaculoasă modernizare a fost cea a Stației CFR Arad. Gara arădeană este un nod important de cale ferată. Din punct de vedere al complexității, adică număr de linii, schimbătoare de cale, ramificații, instalații de semnalizare, este printre cele mai mari din Estul Europei având în exploatare o lungime desfășurată de 35 kilometri linie de cale ferată și 146 de schimbătoare de cale.

În Staţia CFR Arad, accesul la peroane se face în prezent pe o pasarelă pietonală nouă care se desprinde din holul central al clădirii de călători. Aceasta a fost dotată cu toate facilităţile pentru călători şi pentru persoanele cu mobilitate redusă, lifturi, scări rulante, marcaje speciale etc.

„Clădirea a primit o nouă faţă, este un amestec fericit de tradiţional şi de modern, de utilitate pentru pasageri, dar şi o situaţie de confort şi de condiţii foarte bune de muncă pentru angajaţi şi toate acestea o recomandă ca fiind un proiect pilot care trebuie neapărat extins la nivelul întregii reţele din România“, a declarat Dan Costescu, noul ministru al Transporturilor.

Acesta a explicat că, la ora actuală, Stația CFR Arad, prin dotările de care dispune, este mult superioară multor gări din Europa. Mai mult, a fost implementat un proiect pilot care urmează să fie preluat și în alte stații CFR din țară.
„Mă bucur nespus că acest proiect pilot a început chiar la Arad, aici unde avem o tradiţie de peste 150 de ani de cale ferată. În prezent, gara din Arad este mai presus decât multe gări pe care le vedem în Europa Occidentală, este poate cea mai frumoasă din Europa de Est.

Este un amestec fericit de utilitate pentru pasageri, dar şi o situaţie de confort şi de condiţii foarte bune de muncă pentru angajaţi şi toate acestea o recomandă ca fiind un proiect pilot care trebuie neapărat extins la nivelul întregii reţele din România”, a declarat ministrul Transporturilor.

El a mai vorbit despre modernizarea parcului de vehicule feroviare, despre infrastructură și despre momentul în care atât calea de rulare cât și vehiculele feroviare vor permite un trafic cu viteza de 160 km/h, ceea ce va asigura tranzitarea României dintr-un capăt în celălalt, pe calea ferată, în doar 6-7 ore.

„Ceea ce este important, în afară de lucrurile frumoase pe care le vedem oriunde în Europa, și ceea ce trebuie lumea să înțeleagă, este faptul că este o primă cărămidă la acest edificiu pe care vrem să îl construim. Astfel, trenurile vor circula fără să mai fie nevoie să oprească să schimbe locomotivele, fără să mai schimbe personalul, iar asta tocmai grație acestui sistem ERTMS Nivel 2 pe care l-am implementat, deocamdată doar în acest proiect. Gara Arad este un proiect pilot pe care mi-aș dori să-l extindem în perioada următoare”, a declarat ministrul Dan Costescu.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Eficiența energetică, catalizator pentru primul summit internațional

Articolul următor

Investiție de 17 milioane de euro finalizată cu brio de Repcon Oradea

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share