Importate Infrastructura

Investiție SF în infrastructura feroviară la Arad

Stația CFR Arad este cea mai modernă gară din România. Ea a fost reabilitată în cadrul unui proiect european, iar dotările sunt de domeniul SF. Ministerul Transporturilor intenționează ca acest proiect pilot să fie extins și la alte gări din România.

Lucrările de modernizare a gării arădene au demarat în anul 2012, când Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a accesat proiectul „Reabilitarea liniei C.F. frontieră-Curtici-Simeria parte componentă a coridorului IV Pan-European pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h”.

Contractul de execuție a fost semnat în 15 februarie 2012, cu asocierea „Alstom Transport SA, Swietelsky Baugesellschaft m.b.H., Astaldi S.p.A, Euro Construct Trading ΄98 SRL și Dafora SA. Valoarea proiectului a fost de peste 1 miliard de lei, fără TVA, iar termenul de execuție, de 27 de luni. Lucrările au fost întârziate, însă acum sunt finalizate în proporție de 99 %.  

„Mai avem de realizat doar racordurile la utilităţi, adică la gaz şi la energie electrică. După evenimentul tragic de la clubul Colectiv din Bucureşti am decis să suplimentăm sistemele de siguranţă, trebuie ca cei de la ISU să vină să facă inspecţiile”, a declarat Gabriel Stanciu, directorul general al companiei Alstom.

Pe lângă reabilitarea liniei ferate, a fost construit un nou Centru de Management al Traficului în Arad care va coordona activitatea de trafic, semnalizare, electrificare, monitorizare deranjamente, monitorizare treceri la nivel și un nou Centru de mentenanță.

Însă, cea mai spectaculoasă modernizare a fost cea a Stației CFR Arad. Gara arădeană este un nod important de cale ferată. Din punct de vedere al complexității, adică număr de linii, schimbătoare de cale, ramificații, instalații de semnalizare, este printre cele mai mari din Estul Europei având în exploatare o lungime desfășurată de 35 kilometri linie de cale ferată și 146 de schimbătoare de cale.

În Staţia CFR Arad, accesul la peroane se face în prezent pe o pasarelă pietonală nouă care se desprinde din holul central al clădirii de călători. Aceasta a fost dotată cu toate facilităţile pentru călători şi pentru persoanele cu mobilitate redusă, lifturi, scări rulante, marcaje speciale etc.

„Clădirea a primit o nouă faţă, este un amestec fericit de tradiţional şi de modern, de utilitate pentru pasageri, dar şi o situaţie de confort şi de condiţii foarte bune de muncă pentru angajaţi şi toate acestea o recomandă ca fiind un proiect pilot care trebuie neapărat extins la nivelul întregii reţele din România“, a declarat Dan Costescu, noul ministru al Transporturilor.

Acesta a explicat că, la ora actuală, Stația CFR Arad, prin dotările de care dispune, este mult superioară multor gări din Europa. Mai mult, a fost implementat un proiect pilot care urmează să fie preluat și în alte stații CFR din țară.
„Mă bucur nespus că acest proiect pilot a început chiar la Arad, aici unde avem o tradiţie de peste 150 de ani de cale ferată. În prezent, gara din Arad este mai presus decât multe gări pe care le vedem în Europa Occidentală, este poate cea mai frumoasă din Europa de Est.

Este un amestec fericit de utilitate pentru pasageri, dar şi o situaţie de confort şi de condiţii foarte bune de muncă pentru angajaţi şi toate acestea o recomandă ca fiind un proiect pilot care trebuie neapărat extins la nivelul întregii reţele din România”, a declarat ministrul Transporturilor.

El a mai vorbit despre modernizarea parcului de vehicule feroviare, despre infrastructură și despre momentul în care atât calea de rulare cât și vehiculele feroviare vor permite un trafic cu viteza de 160 km/h, ceea ce va asigura tranzitarea României dintr-un capăt în celălalt, pe calea ferată, în doar 6-7 ore.

„Ceea ce este important, în afară de lucrurile frumoase pe care le vedem oriunde în Europa, și ceea ce trebuie lumea să înțeleagă, este faptul că este o primă cărămidă la acest edificiu pe care vrem să îl construim. Astfel, trenurile vor circula fără să mai fie nevoie să oprească să schimbe locomotivele, fără să mai schimbe personalul, iar asta tocmai grație acestui sistem ERTMS Nivel 2 pe care l-am implementat, deocamdată doar în acest proiect. Gara Arad este un proiect pilot pe care mi-aș dori să-l extindem în perioada următoare”, a declarat ministrul Dan Costescu.

Related posts

Legendarul TIESTO, primul headliner UNTOLD 2016

Transilvania Business

Mega Image, primul chirias in Plaza Romania Offices

Transilvania Business

Directorul CNAIR: În 2018 se vor finaliza „cu siguranţă” lucrările la 60 de kilometri de autostradă

Stefana Muresan

Depunere cereri pentru ajutorul la motorina – trimestrul I

Health Forum 2016

Șapte primării din Cluj, acord de asociere pentru trenul metropolitan. Dezvoltare imobiliară fără precedent în jurul municipiului Cluj Napoca

redactia

Trei secțiuni din Autostrada Transilvania vor fi scoase la licitație

redactia

Lotul 2 al autostrăzii Ogra – Câmpia Turzii, progres de 59%

Stefana Muresan

Peste 160.000 de pasageri, în iulie, la Aeroportul Internațional Timișoara

Stefana Muresan

A început a 12-a ediție a IEAS

Transilvania Business

APIA reia caravanele de informare

Transilvania Business

Europa decontează legarea Autostrăzii Transilvania de Ungaria

Nora Dumitrescu

Around the world in 77 projects

Transilvania Business

Alimentarea cu apă de la Gilău, cel mai mare proiect de infrastructură derulat în Sălaj. Primele contracte de lucrări, semnate în acest an

redactia

Clujul ar putea deveni, în 2023, primul județ racordat 100% la apă și canalizare

redactia

Aeroportul Internaţional Timişoara, cu 63% mai mulţi pasageri

Stefana Muresan

Operatorul de apă şi canal din Timiş, Aquatim, a atras investiţii europene în valoare de peste 356 de milioane de euro

Robert Bloancă

16 speakeri, 100 participanti si 8 ore de dezbateri despre transformarea digitala a industriilor din Transilvania la I4T

Stefana Muresan

Se finalizeaza pasajele de pe centura Aradului

Stefana Muresan

Exemplul Australiei. Pasul de la aborigeni la lider în Cercetare

Transilvania Business

APIA primește cereri de acord prealabil pentru reducerea accizei la motorină

Transilvania Business

Încă o parcare publică etajată în Oradea

Ligia Voro

Dr. Laura Bota: „M-am visat doctoriţă de când mă jucam cu păpuşile!”

Transilvania Business

Continental se extinde si investeste inca 12 mil. euro

Leave a Comment