Importate Infrastructura

Record absolut la Aeroportul Iași

În 2016 Aeroportul Iași debutează cu un nou record în ceea ce privește traficul de pasageri. Astfel, numărul celor care au optat pentru serviciile aeroportului ieșean, în luna ianuarie a.c., a crescut cu 11% față de luna decembrie a anului trecut (37.600), ajungând la 41.805 (îmbarcați – 23.507; debarcați – 18.218). Iar asta deși în primele două luni din fiecare an sunt, de regula, mai slabe pentru traficul aerian, în general. Comparativ cu luna ianuarie a lui 2015, când 22.485 de călători au tranzitat Aeroportul Iași, creșterea a fost de două ori mai mare în prima lună din acest an, iar față de aceeași perioadă a anului 2014, cifrele înregistrate aproape s-au triplat.

 

Cresterea fluxului de călători este o consecință firească a îmbunătățirii serviciilor pe care Aeroportul Iași le oferă atât pasagerilor, cât și companiilor aeriene partenere. În doar trei ani, Aeroportul din Iași a cunoscut o dinamică spectaculoasă de dezvoltare, infrastructura aeroportuară modernă fiind unul din atuurile în negocierile cu operatorii aerieni. Concret, noua pistă cu structură flexibilă, prima de acest gen din România, a devenit mai atractivă pentru operatorii aerieni; se pretează unei frecvențe mari de zboruri și permite aterizarea avioanelor de capacitate mare. În al doilea rând, platforma extinsă permite parcarea unui număr mai mare de aeronave, iar noul terminal, mai spațios și mai modern, acomodează toate cerințele de ultimă oră din domeniul aviației civile mondiale, asigurând o capacitate de procesare de 320 de pasageri pe oră de vârf și 3.555 de călători pe zi. O alta explicație pentru evoluția traficului de pasageri la Iași este preocuparea permanentă a echipei aeroportului privind introducerea unor rute noi, precum și interesul operatorilor parteneri de a crește frecvența unor zboruri deja existente. În prezent, Iașul este conectat cu 16 destinații externe, iar conducerea aeroportului are în plan deschiderea unor rute noi care să lege orașul și întreaga regiune a Moldovei de restul lumii.

 

„Aeroportul Iași a ajuns pe podiumul aeroporturilor din România, după Cluj și Timișoara, cu un număr total de pasageri, în 2015, de 381.600, dupa ce în 2012 se află pe locul 6. Numărul-țintă de pasageri prognozat anul acesta este de 850.000, de la estimarea precedentă, de 700.000. Acesta a fost, de fapt, scopul proiectului de dezvoltare și modernizare a aeroportului, pe care l-am finalizat cu succes anul trecut. Secretul dezvoltării unui aeroport și a comunității deservite rezidă din pluralismul de rute și companii, pentru că așa fiecare categorie socio-profesională este deservită corect, conform nevoilor sale. Mai mulți clienți înseamna mai multe venituri; mai mulți bani înseamnă profit, Aeroportul Iași reușind, astfel, să se autofinanțeze și se va baza exclusiv pe venituri proprii pentru funcționare.

 

Pentru Aeroportul Iași, această dinamică accelerată de dezvoltare, precum și creșterea constantă a numărului de pasageri sunt o adevarată provocare, și e foarte probabil ca în următorii 4-5 ani nici actualele capacități să nu mai fie de ajuns. De aceea este important să regândim capacitatea de procesare pentru a gestiona corect și eficient fluxul de pasageri ce vin sau pleacă din Iași cu avionul. Acest lucru ar presupune realizarea unei noi infrastructuri de terminal care să permita fluxuri foarte mari de călători. Momentan, cele două terminale ale Aeroportului Iași asigura un trafic de 2 milioane de pasageri pe an”, a declarat Marius BODEA, președintele C.A. al Aeroportului Internațional Iași.

 

Reamintim că pe Aeroportul din Iași operează, în prezent, 4 companii aeriene diferite, spre 16 destinații externe directe, în regim de curse regulate, iar către București se operează zboruri zilnice de către doi operatori aerieni:

 

Cu TAROM: ISTANBUL, MUNCHEN, LONDRA, ROMA, BOLOGNA, TORINO, TEL AVIV, BUCURESTI;

Cu BLUE AIR: PARIS, LONDRA, ROMA, BARCELONA (din 27 martie 2016), BRUXELLES (din 30 martie), KOLN (din 3 iunie), BUCURESTI;

Cu WIZZ AIR: MILANO, VENETIA, LONDRA, LARNACA (de la 1 iulie 2016), CATANIA (din 3 iulie), BOLOGNA (din 2 iulie), TEL AVIV (din 2 iulie), ROMA ( din 3 iulie);

Cu AUSTRIAN AIRLINES: VIENA.

 

Related posts

Podul care va decongestiona traficul industrial la Cluj

Nora Dumitrescu

Revista Vinul.Ro apare lunar în română și engleză, cu recomandări de locuri, oameni și gusturi bune

Stefana Muresan

George-Alexandru Ivan, director Achiziţii, Comercial şi Relaţii Internaţionale în cadrul CNAB: ”Creșterea performanței depinde de restructurarea organizațională și existența unui plan strategic de investiții”

Stefana Muresan

Lucrările de transformare a râului Bega în curs navigabil până la granița cu Serbia încep în acest an. Investiție totală de 14 mil. euro

redactia

Porr Construct a câștigat un contract de 50,5 milioane lei cu CFR SA

Stefana Muresan

Noi sectoare de drumuri propuse pentru finantare europeană de CJ Cluj

Stefana Muresan

E.ON Energie România a finalizat „Autostrada electrică” Iași-Târgu Mureș  

Ligia Voro

Ministrul Tansporturilor: Sunt deschise 13 şantiere, însumând 169 de kilometri de autostradă

Stefana Muresan

Perspective economice pentru 2016

Transilvania Business

Wizz Air, noi planuri de dezvoltare in Iasi

Stefana Muresan

A fost inaugurat cel de-al doilea pasaj rutier la nivel de cale ferată din Timișoara, investiție de peste 6 mil. euro

Stefana Muresan

Investiţie de aproape 2 milioane lei, finalizată de Hidroelectrica la Staţia de Pompe Jidoaia

Ion Surdu

Peste 167 milioane de lei pentru drumurile din Bistrița-Năsăud, din fonduri europene

Stefana Muresan

Magic night for CBRE at the 11th annual SEE Real Estate Awards

Asocierea Spedition UMB – Tehnostrade SRL, câștigătoarea contractului pentru prima autostradă din Moldova

redactia

Teraplast, 3 noi puncte de lucru: Bihor, Neamț și Ilfov

Stefana Muresan

WIZZ AIR, reducere de 20% la toate rezervările efectuate miercuri, 21 martie

Stefana Muresan

Oficial ungar: Un milion de euro, investiți în calea ferată de mare viteză Cluj-Napoca-Budapesta

Stefana Muresan

HR Summit Cluj-Napoca – influența HR-ului în business

Transilvania Business

Zona verde de la Expo Transilvania va fi revitalizată

Nora Dumitrescu

Schimbări la conducerea filialelor Daimler în România

Stefana Muresan

Aerul de la Colibița, la fel de pur ca în Alpi

Toamna revigorează construcțiile industriale de mari dimensiuni

Nora Dumitrescu

Depunere cereri pentru ajutorul la motorina – trimestrul I

Leave a Comment