Importate Lideri si afaceri

Obiectiv 60 – Cosmetic Plant

Cosmetic Plant are o poveste care seamănă, ca ingrediente, cu a celor mai multe companii: pasiunea, îndrăzneala, începutul modest, corectitudinea faţă de clienţi, materii prime selectate cu atenţie, apoi aprecierile clienţilor şi fidelizarea lor prin calitate, investiţii, extinderi, cercetare, muncă, premii.

Frumuseţea de demult

Ca în multe domenii, Egiptului îi aparţin primele consemnări legate de produsele cosmetice şi tehnicile de înfrumuseţare. Femeile din păturile sociale superioare se foloseau de măşti verzi pe bază de minereu de cupru pentru a-şi conserva fermitatea trăsăturile, precum şi combinaţii în compoziţia cărora intra şi mercurul, seul de oaie sau plumbul, ceea ce a făcut necesară utilizarea parfumurilor, ca asă acopere mirosul neplăcut.

Uleiurile parfumate, gelatină din solzi de hering, carminul rezultat din zdrobirea carapacelor de coşenilă, mai exact a femelei din specia Dactylopius coccus sunt câteva exemple din arsenalul de acum 4000 de ani.

Plaut (cca. 250 î.Hr. – cca. 184 î.Hr.) considerat părintele teatrului roman preclasic spunea că „o femeie fără culoare este ca mîncarea fără sare”, însă înaintea culorii este un aspect sănătos, o piele fermă şi hidratată şi aici cei de la   Cosmetic Plant sunt la ei acasă.

Un pas, doi, trei

Firma a luat naştere în 1991 cu o învestiţie iniţială de 1.000 dolari. D-na Ileana Meşter, fondatoarea Cosmetic Plant, lucra la început singură, într-o clădire de 35 – 40 mp, primul ei malaxor fiind confecţionat de către un inginer clujean, dintr-o oală de fiert rufe.Cremele erau create în serii mici, iar etichetele erau scrise de mână.

Primul an de cotitură a fost anul 1997, când în urma unei investiţii de cca. 225.000 lei, a avut loc mutarea într-o clădire adecvată, cu o suprafaţă utilă de 300 mp. Tot în acel an, au avut loc primele achiziţii de utilaje profesionale. Astfel, în perioada 1997-2005, s-au achiziţionat 7 utilaje în valoare totală de cca. 270.000 lei.

Următoarea investiţie semnificativă a avut loc în anul 2007, când s-a finalizat construirea unei clădiri noi şi moderne pentru viitorul sediu al firmei. Clădirea are o suprafaţă utilă de 1.700 mp şi este conformă cu standardele europene la produse cosmetice.

Cum la momentul respectiv clădirea era prea mare pentru nevoile companiei, aceasta a fost dată în chirie şi abia în primavara anului 2013 s-au mutat aici fabrica, depozitul şi birourile administrative. Per total, acest proiect de investiţie a absorbit cca. 3.5 milioane lei.

În decembrie 2013, firma a obţinut GMP-ul (Good Manufacturing Practices – bune practici de fabricaţie), în acord cu Standardul ISO 22716:2007.

Investiţiile au continuat în anul 2014 şi 2015 cu achiziţionarea a 4 utilaje noi şi moderne prin intermediul a două proiecte cofinanţate de către Uniunea Europeană. Valoarea totală a acestor proiecte a fost în jur de 1.3 milioane lei. S-a investit constant şi în parcul auto al firmei, în functie de necesităţile companiei.

Banii, resursele adiacente dezvoltării, investiţiile, proiectele nu îşi dovedesc viabilitate în lipsa unei atenţii deosebite acordate capitalului uman, iar aici, deşi rezultatele te-ar putea face să crezi că e vorba de un furnicar de oameni,  numărul de angajati creşte constant în ultimii ani, iar la finalul anului 2015 erau 34. Non multus sed multa, ziceau latinii şi aici găseşti o frumoasă exemplificare.

Investiţiile în capitalul uman sunt extrem de importante. Angajaţii sunt încurajaţi să participe la cursuri de perfecţionare şi conferinţe de specialitate. În plus, cand a fost necesar, angajaţii au beneficiat de coaching  pentru perioade de 6-12 luni, cu aportul unor specialişti în domeniu, care i-au ajutat să se perfecţioneze la locul de muncă.

Managerul Susana Laszlo dezvăluie câte ceva din interiorul Cosmetic Plant.

„Cele mai importante utilaje din fabrică sunt malaxoarele, cu ajutorul carora se prepara practic toate produsele Cosmetic Plant. Important însa din punct de vedere al creşterii capacităţii de productie este şi utilajul automat de umplut tuburi, achiziţionat anul trecut.

Toate produsele sunt preparate în malaxoare, după care – în funcţie de tipul lor – sunt transferate la liniile  de ambalare, unde are loc dozarea în ambalajele individuale. Fiecare produs ambalat este etichetat cu utilajul corespunzător sau în anumite cazuri manual, respectiv este inscripţionat cu data şi lotul corespunzător.

Unele produse individuale se introduc şi în cutii de carton individuale specifice gamei, după care sunt ambalate în cutii duzinare, fiind gata de transferat la depozit.

Este extrem de important ca malaxoarele şi utilajele de dozare să fie foarte atent curăţate după fiecare tip de produs, pentru a evita contaminările de orice fel. Bineînţeles, fluxul de producţie şi măsurile de precauţie sunt extrem de riguros reglementate prin sistemul de GMP  respectat cu stricteţe.

La început, majoritatea ambalajelor folosite erau produse în ţară, însă, pe măsura creşterii concurenţei şi a exigenţei clienţilor, am fost nevoiţi să ne orientăm spre ambalaje de calitate superioară şi un design atrăgator. Astfel, în momentul de faţă, marea majoritate a ambalajelor folosite provin din strainatate. Singurele ambalaje produse în ţară sunt cutiile de carton.

Începand cu anul 2011, acordăm tot mai mare atenţie aspectelor legate de igiena folosirii şi păstrării produselor cosmetice şi precizia dozării acestora, motiv pentru care la anumite game de produse am început sa folosim borcanele de sticlă şi sticluţe cu dozare prin pompiţă. În plus, anul trecut, am introdus pentru prima data flacoanele cu sistem de dozare airless, care permit utilizarea în totalitate a cremei ambalate în ele”.   

A.V.M.: BIOLIV ANTIAGING a primit recunoaşterea mondială. Are o poveste acest produs? De unde vine uleiul de măsline utilizat?

Susana Laszlo: Gama BIOLIV, deci şi Crema antirid de zi BIOLIV ANTIAGING, este exemplul perfect al lucrului în echipa: eu am lansat ideea dezvoltarii unei game de produse bazate pe uleiul de măsline bio, după care, una din colegele din departamentul cercetare – dezvoltare a propus sa folosim extracte din două componente ale maslinului – uleiul şi frunza, ajungând astfel şi la naming-ul inventiv şi cu înţeles dublu al gamei: BIO-OLIV şi BI-OLIV.

Faptul ca această cremă a primit recunoaştere mondială prin cele 3 premii Grand Gold câştigate 3 ani consecutiv şi apoi prin Trofeul Internaţional al Înaltei Calităţi 2015 (toate în cadrul concursului internaţional de calitate a produsului World Quality Selections, Bruxelles) o face foarte specială pentru noi, fiind dovada vie a faptului că şi o firmă mică / mijlocie este capabilă de rezultate mari dacă este atentă la calitate şi pune pasiune în ceea ce face.
Uleiul de masline folosit în gama BIOLIV este originar din Italia.

A.V.M. :Cum  vă alegeţi ingredientele şi cum se naşte un produs nou?

Susana Laszlo: La alegerea ingredientelor de bază în jurul cărora se dezvoltă game de produse noi urmărim foarte atent trendurile pieţei internaţionale şi a celei autohtone, participăm la târguri de specialitate, urmărim literatura de specialitate şi avem o colaborare foarte strânsă cu producătorii de ingrediente, pentru a afla printre primii toate noutăţile disponibile. În paralel, urmărim cu mare atenţie nevoile consumatorilor, pentru a le putea avea în vedere cu ocazia dezvoltării noilor produse.

În funcţie de numarul de produse din gamă şi complexitatea reţetelor, conceperea unei game noi poate dura undeva între 1 şi 3 ani. Procesul de la idee până la implementare este unul destul de lung şi anevoios: căutăm materii prime, ne documentăm şi urmează cercetarea şi dezvoltarea produselor.

După ce s-a creat o reţetă care este considerată corespunzatoare de către colegele de la laborator, se face calculul de preţ şi se efectuează un studiu de piaţă pentru evaluarea cererii şi ofertei de produse similare existente pe piaţă.

În cazul în care produsul se dovedeste a fi viabil, în laborator începe testarea produsului din punctul de vedere al stabilităţii. Dacă totul este OK, se finalizează intern formula şi produsul este trimis pentru testare către laboratoare externe acreditate. În paralel, departamentul de marketing începe să lucreze la elaborarea mixului de marketing şi pregătirea lansării produsului sau a gamei.

Succesul îţi dă aripi


Nu putea fi ignorat potenţialul apicol al ţării noastre, bogata varietate de miere, caracteristicile puternice ale tuturor produselor din stup, astfel că aici s-a lansat de curând o gamă ce are drept ingrediente principale mierea şi lăptişorul de matcă.

„Puternicul efect hidratant, nutritiv, vitaminizant și antioxidant al mierii, combinat cu beneficiile lăptișorului de matcă vor menține aspectul tânăr, radios și catifelat al tenului fiecărei femei” promit cei de la Cosmetic Plant menţionând că această gamă conţine 0% parabeni, ceea ce este o constantă a mărcii.

Cât despre LiftUp,  gama antirid & lifting  ni se promite că ne vom îndrăgosti şi cred că au dreptate, iar rezultatele constante pe care le obţin sunt garanţia că ne vor aduce nu doar tinereţea, ci şi zâmbetul pe chip.

Related posts

Fraţii Buzoianu, bloc cu 8 etaje pe platforma industrială a fostei fabrici Feleacul din Cluj-Napoca

Stefana Muresan

LOT – promotional sale

Transilvania Business

Acționarii Compa Sibiu au aprobat intrarea în sectorul hotelier: va fi creată societatea Compa Hospitality

Papuc Irina

Anuarul de real estate al României, la Expo Real Munich 2018

redactia

Alu Menziken, angajări pentru viitoarea fabrică din Medieșul Aurit – investiție de 44 mil. euro

Stefana Muresan

Termoizolarea, element fundamental în alegerea locuinței

Fond de investiții de 250.000 de euro la Cluj

Stefana Muresan

GDPR, politici impuse companiilor și amenințarea unor sancțiuni enorme

Ligia Voro

Fondurile europene și Ajutoarele de Stat 2014-2020

Globalworth îl numește pe Marian V. Popa Director General pentru România

Ion Surdu

BearingPoint, creștere de două cifre

Ionut Oprea

Ce conteaza in angajarea de juniori – specializarea studiilor sau programele de internship?

Dați 1 ban pentru pian!

Afaceri de 1 milion de lei pentru clubul care oferă cursuri de educație acvatică

Papuc Irina

Investitii mai mari pe piata imobiliara

Transilvania Business

SMART MARKETING

Transilvania Business

Hygia Consult aplică cu succes conceptul “patru ochi” în accesarea fondurilor europene

Farmaciile partenere Benefica, și mai aproape de pacienți

Nicolae Pop

Literatura şi marea pe viu cu Radu Niciporuc

Elite în business. Județul Mureș. MobilaDalin – mobilier tapițat de top, fabricat în România

Transilvania Business

GTS Telecom aniversează 25 de ani de activitate în România și continuă să-și dezvolte portofoliul

Stefana Muresan

One team, one KUKA

Ligia Voro

CSR Overview 2019: „Responsabilitatea socială vine din interior!”

Papuc Irina

Incepe Transylvania Horse Show, a sasea editie

Leave a Comment