Importate Lideri si afaceri

Expansiunea ZOOT in Romania continua. De astazi si in Timisoara

ZOOT și-a început creșterea în 2012 în Cehia, unde este lider de piață, iar expansiunea regională la începutul anului 2015 lansându-și platforma în Slovacia. La sfarșitul aceluiași an, în baza unei cercetări ce a vizat potențialul pieței de e-commerce din România, ZOOT a intrat puternic pe piață și astăzi își joacă modelul de business prin 6 Cabine de Fericire ZOOT: 3 Bucuresti, 2 Cluj si, din 14 martie, în Timișoara.

 

ZOOT este pe locul 129 in Inc. 5000 Europe 2016 – the fastest-growing private companies in Europe – sursa – intreaga lista din categoria retail poate fi regasita aici: http://www.inc.com/inc5000eu/list/2016/

 

● model unic de business in Romania: ZOOT combina beneficiile shoppingului online cu cele ale retailului traditional prin Cabinele de Fericire ZOOT, magazine de tip Try & Buy, unde clientii pot proba tot ceea ce comanda online, pentru ca, la final, sa plateasca si sa plece acasa doar cu ceea ce li se potriveste.

● 6 Cabine de Fericire ZOOT in Romania: 3 in Bucuresti, 2 in Cluj si, de astazi, una in TIMISOARA

 

De ce Timișoara?

 

„Pe lângă clasicul Banatu-i fruncea!, Timișoara e un oraș care a crescut foarte mult în ultimii ani din punct de vedere economic, iar oamenii au venituri mai mari pentru a investi în timpul lor, în ieșitul în orașul ăsta frumos. E un loc mult mai viu decât media Romaniei și o destinație obligatorie pentru orice business care vrea să crească puternic în afara Capitalei. Oamenii sunt relaxați, curioși și deschiși la nou. În tot acest context, ZOOT își propune fix să îi ajute pe cei care se exprimă și prin haine, nu doar prin fapte și vorbe, să câștige timp prin modelul unic de business: comanzi online, probezi într-o locație centrala: Cabina de Fericire”, spune Robert Berza, Country Manager ZOOT România.

 

Analiza datelor de vânzări înregistrate de la lansarea ZOOT în România și până în acest moment (noiembrie 2015 – martie 2016) conturează următoarele cifre:

❏ Top orașe ce vizitează www.zoot.ro: București 36.6%, Cluj 5.09%, Timiș 4.4%

❏ Valoare medie coș ZOOT pe Top 3 orașe:

 

1/ București: 321,34 lei

2/ Timișoara: 213,41 lei

3/ Cluj: 177,69 lei

 

Date TIMISOARA:

 

❏ 75% comenzi plasate de către femei față de 25% comenzi plasate de către bărbați

❏ Chiar și la nivelul Timișoarei, se urmează tendința națională – bărbații timișoreni plasează mai puține comenzi însă de o valoare mult mai ridicată decât comenzile plasate de către femei. De asemenea, rata de abandon pe coș și a returului este mult mai mică în cazul comenzilor plasate de către bărbați față de cele ale doamnelor. Valoarea medie coș pe sexe:

– bărbați: 317,14 lei

– femei: 185,34 lei

 

❏ Valoarea medie a coșului a crescut de la lună la lună. În luna noiembrie, la deschidere, aceasta era de 172,5 lei față de 236 lei acum, în luna martie.

 

❏ Brandurile preferate și comandate de către timișoreni sunt cele ce au în colecțiile lor piese vestimentare versatile și de calitate: Jack & Jones, adidas Originals, Only & Sons, J. Lindberg, Blend și Solid pentru bărbați, iar Vero Moda, Only, Desigual, Tamaris, Ichi, Cheap Monday sunt în preferințele doamnelor.

 

Piesele dedicate căminului, decorului și timpului liber nu lipsesc nici ele – printre brandurile comandate se regăsesc sticlele cu certificate ecologice de la EQUA, accesoriile pentru timp petrecut acasă Something Special, dar și ceaiurile delicioase ale brandului britanic English Tea Shop.

 

„În plus, Timișoara e un punct viu în inima mea: tatăl meu și bunicii sunt șvabi care au pendulat între Piața Bălcescu și Sala Olimpia, unde au locuit, și care m-au plimbat toată copilăria pe malul Begăi, Parcul Rozelor sau în Piața Unirii. Și, ca atare, la nivel subiectiv, voi avea mult mai multă încredere și speranțe puse într-un oraș pe care pur și simplu îl iubesc de când eram mic”, argumentează decizia sa Robert Berza, Country Manager ZOOT România.

 

Topul INC.5000 Europe, realizat pe toate industriile, a inclus ZOOT pe locul 129 în Europa. Categoria retail găsește compania de origine cehă pe locul 1 în țara mamă, pe locul 7 în Central East Europe și pe locul 18 în întregul retail european.

 

ZOOT în cifre

 

– primul loc în Cehia pe segmentul retailului

– locul 3 în Cehia în toate industriile

– locul 7 in Europa Centrală și de Est pe retail

– locul 18 în retailul din EU

– locul 39 în CEE în toate industriile

 

Sursa: http://www.inc.com/inc5000eu/list/2016/ si http://www.inc.com/profile/zoot-bv

 

Plasarea ZOOT este în baza rezulatelor fiscale auditate din 2014, dar și datorită creșterii companiei cu peste 100%, doi ani consecutiv. Aceste rezultate sunt cu atât mai spectaculoase cu cât ZOOT funcționează sub acest model de business doar din 2012.

 

De altfel, acesta este și motivul principal pentru creșterea rapidă a companiei pe toate planurile, devenind într-un timp record cel mai mare retailer online de haine și accesorii din Cehia.

 

“ZOOT e o companie care crește ca Făt Frumos. Știu de pe acum că ZOOT va fi printre performerii topului INC.5000 Europe și anul viitor pentru că am încheiat 2015 cu o creștere și mai consistentă decât în anul auditat și inclus în clasament. Pentru Romania este extrem de important să avem o rețea excelentă de Cabine de Fericire și asta pentru că deja vedem clienti care apreciază modelul nostru de business care, practic, îi îndeamnă să probeze înainte de a plăti o comandă online. Astfel, ZOOT elimină toate fricile legate de e-commerce pentru că le dă oamenilor șansa să se asigure că le vine bine sau le place ce au comandat. E o rețetă care îmi dă încredere că ne vom atinge țintele: profitabilitate și venituri de 30 milioane Euro în 2018, plecând de la venituri în jur de 4 milioane Euro în 2016″, mai spune Robert Berza.

 

Despre ZOOT pe scurt

 

Înființat în 2010 și relansat doi ani mai târziu în forma actuală de către Ladislav Trpak și Olda Bajer, antreprenori de succes din Cehia, ZOOT a devenit rapid cel mai mare retailer online de haine și accesorii din Cehia.

În prezent, cu o abordare unică de business care combină modelul clasic de shopping online cu cel al testării produselor comandate în Cabinele de Fericire, ZOOT are vânzări de peste 21.5 milioane de euro în Cehia și Slovacia, deține peste 250 de branduri în portofoliu, mai mult de 300.000 de produse și are peste 100.000 de clienți.

Pornit inițial ca o platformă care să faciliteze conectarea brandurilor cu publicul lor, ZOOT este în prezent un magazin multibrand în care se regăsesc nume importante din segmentul fashion, toate întrunind cerința principală ZOOT: să facă oamenii fericiți și să furnizeze o experiență excelentă de cumparaturi.

Parte din dezvoltarea ZOOT sunt propriile branduri, Dobro, o etichetă prin care vom susține cauze sociale importante pentru România, ZOOT Lokal, piese ale căror design grafic este realizat în colaborare cu designeri locali și OJJU, brand ZOOT made in Spain cu design ceh și focus, în acest moment, pe accesorii din piele și încălțăminte.

Related posts

Grupul Leonardo aduce filozofia Lean în afaceri

Tirdea Ionut

Lindab: tendinte globale care influenteaza viitorul constructiilor

Transilvania Business

Electrogrup Infrastructure, ofertă publică de acţiuni pe BVB

redactia

DWNT: Clubul Oamenilor de Afaceri de Limbă Germană din Transilvania de Nord – O reţea pentru investitorii vorbitori de limba germană în Transilvania de Nord

redactia

CJ Cluj: Ambasadorul Danemarcei, interesat de potentialul investitional al Clujului

Stefana Muresan

Health Forum 2016

Imoteca, portofoliu in rezidential de 162 milioane euro

Dinamica pozitiva a activitatilor CCIFER

The Office III, confirmat

Transilvania Business

Florin Segărceanu: “Golful este un sport care te solicită foarte mult mental”

Ligia Voro

Doamnele fermier înscrise în programul TalentA au finalizat cursurile gratuite de instruire

Papuc Irina

Vinvest Timisoara, intoarcerea granzilor

Afaceri de 1 milion de lei pentru clubul care oferă cursuri de educație acvatică

Papuc Irina

Industriaşul Valer Blidar deschide o școală de maiștri la Arad

Stefana Muresan

Creații pentru Max Mara și Maison Margiela, confecționate chiar în județul Mureș. Cristina Hâncu, Târnava Sighișoara: „Să fii în România și să fii în industria textilă e foarte greu”

Transilvania Business

96% din prima generație a masteranzilor ABSL au fost angajați în domeniul serviciilor pentru afaceri

Stefana Muresan

Industria auto: între criza sanitară și provocările tehnologice și de mediu

Transilvania Business

Approd, portalul care te ajută să-ţi faci firmă de acasă

Smart City Industry Awards 2016

Transilvania Business

6 milioane de metri pătrați în responsabilitatea unei românce

Ligia Voro

Alfa Software lansează ASiS Ria3, noua platformă de business HTML5

redactia

TPA – new logo and a new office in Cluj

Transilvania Business

Producătorul acoperișurilor Bilka Steel din Brașov: Comenzile au crescut, dar ne așteptăm la o stagnare

Ion Surdu

Lecții de business de la liderii marilor companii, oferite la Cluj-Napoca

Stefana Muresan

Leave a Comment