Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

120 de ani de existenta a portului modern Constanta

Joi, 6 octombrie 2016, la Krems, a avut loc editia a unsprezecea a Zilei Portului Constanta in Austria, eveniment organizat de Compania Nationala “Administratia Porturilor Maritime” SA Constanta, in parteneriat cu Mierka Donauhafen Krems.

Cei 120 de ani de existenta a portului modern Constanta au fost sarbatoriti, la Krems, alaturi de 200 de participanti din 11 tari. Au fost reprezentate companii importante din domeniul transporturilor si logisticii din Austria, Slovacia, Cehia, Italia, Olanda, Serbia, Germania, Croatia, Belgia si Ungaria, porturile austriece la Dunare, precum si oficialitati din Austria, diplomati, Ministerul Transporturilor si Administratia Porturilor Dunarii Maritime din Galati.

La editia din acest an au fost prezente, in premiera, delegatii ale portului Aktau din Kazahstan si portului Baku din Azerbaijan.

Operatori importanti din Portul Constanta – Chimpex, Comvex si TTS au fixat intalniri de afaceri la eveniment cu potentiali parteneri din Europa Centrala.

Nicolae Dan Tivilichi, directorul general al CN APM SA, a salutat in deschiderea evenimentului numarul mare de participanti, dovada a interesului comun de a gasi solutii impreuna, de a le impartasi si a le pune in beneficiul porturilor, al oraselor, al comunitatilor. Totodata, a fost subliniat faptul ca la editia din acest an, alaturi de reprezentantii porturilor Aktau, din Kazahstan si Baku, din Azerbaijan, in premiera este prezent si directorul general al SNTFM CFR Marfa, Mihut Constantin Craciun, o oportunitate de a promova mai eficient cele trei moduri de transport: maritim, pe Dunare si pe cale ferata, de a creste traficul de marfuri din Asia Centrala si Marea Caspica spre Uniunea Europeana, prin Marea Neagra.

CN APM SA face eforturi sustinute de a atrage noi parteneri din zona Marii Caspice, in scopul cresterii interesului pentru un coridor comercial Europa Centrala – Marea Caspica, Portul Constanta fiind utilizat ca port de tranzit. Colaborarea stransa dintre porturile Aktau si Constanta are ca baza un protocol incheiat in 2007.

Reprezentantul Portului Constanta in Austria, Alexandru Capatu, in prezentarea sa, a adus in atentie cele mai noi informatii din port, de la operatorii portuari, evolutia investitiilor private, a traficului de marfuri.

Au fost evidentiate fluxurile de marfa sosite in Marea Neagra, ajungand apoi pe Dunare pana in Ungaria (3,1 milioane tone), Serbia (3,1 milioane tone), Bulgaria (1,3 milioane tone), dar si in Slovacia, Austria, Olanda, Moldova, Germania, Croatia, etc.

Anul acesta, in primele opt luni, traficul de cereale prin Portul Constanta a totalizat 12,7 milioane tone, din care 4,2 milioane tone reprezinta tranzit, 6,6 milioane tone export, restul fiind cabotaj si import.

Prezenta la eveniment a reprezentantului Comisiei Europene, Dimitrios Theologitis, sef al DG Move Ports&Inland Navigation, alaturi de porturi importante din Kazahstan si Azerbaijan subliniaza importanta Portului Constanta si rolul pe care il are pe coridorul care leaga Europa de Asia Centrala. De altfel, aceasta a fost tema care s-a regasit in toate prezentarile invitatilor portului Constanta, impreuna cautand solutii pentru a putea face aceasta ruta cat mai eficienta, din punct de vedere al costurilor si al duratei transportului.

Dimitrios Theologitis a sustinut ultimul sau speech ca oficial al DG Move, anuntand ca se retrage pe 16 octombrie, locul sau in fruntea diviziei Ports&Inland Navigation urmand sa fie luat de Daniela Rosca. El a subliniat pozitia strategica a portului Constanta, posibilitatile sale de extindere si potentialul in contextul zonei, particularitati pe care nu le detin multe porturi in lume.

Obiectivul acestui eveniment este de a mentine si dezvolta relatiile de transport si schimbul de marfuri în spatiul Uniunii Europene, de a identifica noi zone de interes in vederea atragerii de noi fluxuri de marfuri si de a realiza parteneriate cu noi porturi pentru incurajarea deschiderii de noi linii de navigatie cu escale in porturile romanesti, respectiv initierea de conexiuni multimodale si cu alte porturi.

Total
0
Shares
Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

tIMOn toamna 2016: un nou sezon de achizitii imobiliare

Articolul următor

New floor plan - The Big 5 Dubai

Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Total
0
Share