Digitalizarea este deja parte din viața companiilor și aduce, nu numai noi modele de afaceri, dar și eficiență în procesele de business, de la cele din departamentele de producție și operațional, până la cele din marketing și vânzări. Iată de ce, în acest context, peste 160 de manageri de top, directori de marketing și directori de vânzări au ales să participe la conferința ‘Digitalizarea – trend sau tsunami în marketing și vânzări’ organizată la începutul săptămânii de Doingbusiness.ro.
Mega-tendințele anului 2017 în marketingul digital
Prima parte a conferinței a fost dedicată transformării pe care o generează impactul digitalizării asupra funcției de marketing. Elena Badea, Partener și Senior Consultant, Sfera Business a vorbit despre marketingul autentic – calea spre consumatorul digital. Ea a explicat că, în cazul consumatorilor digitali, decizia de cumpărare este bazată în proporție de 56-67% pe sfaturile date de prieteni și cunoștințe, 62% dintre aceștia se informează exclusiv online pentru a căuta produsul sau serviciul dorit, iar 90% vor da feedback negativ pe rețelele de socializare în cazul în care calitatea nu este la nivelul așteptărilor lor.
Constantin Măgdălina, Expert în tendințe și tehnologii emergente, a arătat că activitățile de marketing digital cu cel mai mare impact comercial în 2016 au fost: content marketing, big data și marketing automation. Apoi a prezentat mega-tendințele anului 2017 în marketingul digital, pe primul loc fiind mobile marketing, urmat pe locul al doilea de remarketing și programatic buying și de trecerea de la e-commerce la s-commerce (social commerce) pe locul al treilea.
Laurențiu Dumitrescu, Managing Director, Digital Star a făcut o analogie între perioada de început a publicității tradiționale, atunci când spațiul pentru primul spot difuzat pe tv a costat 9 dolari (în 1941), și perioada pe care o parcurgem acum, o perioadă de început a marketingului digital, când de asemenea costurile sunt foarte mici, iar oportunitățile acestuia atrag din ce în ce mai mult atenția companiilor.
În prezentarea ei, Elena Iordache, International Sales Executive, Teads Studio a punctat tendințele care marchează în acest moment modul în care pot comunica mai eficient brandurile în era mobile. Deoarece viitorul publicității în online este mobile video, conținutul video scurt înregistrează rezultate mai bune, formatul vertical crește de 2,8 ori rata de notorietate, interactivitatea cu materialul video se îmbunătățește prin click-to-buy sau gamificare, conținutul video personalizat în funcție de contextul utilizatorului mărește eficiența, iar video 360 face ca experiența consumatorului să fie una absolut deosebită.
Un exemplu de model de business bazat pe digitalizare a fost cel prezentat de Demis Ghindeanu, Co-Fondator Marks și Pony Car Sharing, primul serviciu de car sharing din România. Demis a evidențiat modul în care au construit o comunitate de potențiali consumatori deschiși față de acest tip de serviciu, cu șase luni înainte de lansarea propriu zisă a acestuia. În acest fel au reușit să aibă peste 300 de utilizatori înscriși pe platforma până în ziua în care mașinile au început să funcționeze pe străzile orașului Cluj-Napoca, nucleu care a fost extins la 3000 de utilizatori în prezent.
Digitalizarea transformă esențial procesul de vânzare
Digitalizarea devine din ce în ce mai prezentă în mediul de afaceri, nu doar transformările în comportamentul consumatorilor, ci și adopția noilor tehnologii, instrumente și aplicații este puternic disruptivă, cu impact imediat în activitatea tuturor companiilor.
În partea a doua a conferinței s-a discutat despre conversia marketing-ului digital în vânzări și creșterea veniturilor pentru companie, deoarece aceasta este una din marile întrebări la care oamenii de marketing și vânzări din era digitală încearcă să răspundă.
Astfel, Iulia Lazea, Managing Consultant, Horváth & Partners Management Consulting a prezentat modul în care băncile pot crea un ecosistem digital prin intermediul aplicațiilor mobile, ecosistem care să integreze mult mai multe servicii decât tradiționalele servicii bancare. În noua lume digitală, băncile vor acționa ca și furnizor de consultanță și agregator de valoare, ceea ce impune un model complet nou de afaceri pentru acestea.
În continuare, Alexandru Ursu, Regional Sales Manager, Salesforce, a vorbit despre modul în care acest instrument bazat pe tehnologia cloud aduce plus valoare și accelerează creșterea companiei. El a subliniat costul datelor incorecte sau neactualizate cu care operează unele companii în sistemele lor de vânzări. De asemenea a arătat că o companie care nu are 10,000 de contacte relevante în baza de date, la o rată de conversie de 0.5% și o valoare medie a tranzacției de 50,000 euro, ajunge să piardă 2,500,000 euro pe an. Astfel a accentuat și mai mult importanța datelor în economia digitală, deoarece ‘fără date corecte și clare, avem doar opinii personale’.
În prezentarea sa, Dumitru Ion, CEO Doingbusiness.ro și Kompass România a vorbit despre resurse și aplicații pentru vănzări și marketing. Pentru companiile din România există aplicații online ce le pun la dispoziție toate resursele necesare pentru: studii de piață, analiza concurenței, generarea listelor de marketing, prospectare, folosind numeroase criterii de segmentare, contactarea persoanelor de decizie relevante. Este important așadar ca firmele să înțeleagă importanta utilizării acestor aplicații și să nu rămână prinse în modalități învechite de a face business.
La final, prezentarea susținută de Mihai Stănescu, psiholog, antropolog și unul dintre primii executive coach din România a venit cu o temă complementară, cea legată de efectul prezenței executive în online. Mihai a subliniat faptul că presiunea socială este generată de așteptări legate de poziția profesională. De aceea toți avem nevoie ca mesajele din mediul online să ne reprezinte, să aibă valoare personală, să ne contureze integritatea. Concluzia lui Mihai a fost aceea că un instrument extrem de important în arsenalul unui manager de succes este prezența executivă, inclusiv prin componenta ei online.
În încheierea conferinței, Elena Badea, Partener și Senior Consultant, Sfera Business a susținut un seminar de scriere persuasivă bazată pe tehnici din NLP. În cadrul seminarului Elena le-a recomandat participanților să formuleze ceea ce au de solicitat (întrevedere de afaceri, răspuns, decizie, etc) în așa fel încât să fie ușor de spus Da. Aceasta deoarece cel care citește solicitatea va evalua mereu costul de timp, atenție, efort, etc. generat pentru el de răspunsul: Da.
Despre Doingbusiness.ro
Doingbusiness.ro este un portal de afaceri care ofera utilizatorilor informatii depre oportunitatile din economia nationala precum si prezentarea principalelor companii active in fiecare domeniu. Proiectele noastre includ: publicatiile Romanian Business Digest si Major Companies in Romania in variante print si online.
Citește și:
Topul înscrierilor timpurii la UBB: 1. Psihologie, 2. Drept, 3. Economice
Numărul candidaților din prima zi a admiterii la facultățile universității din Cluj este aproape dublu față de anul…
11 iulie 2025
Top 25 de companii din Transilvania și Banat în funcție de cifra de afaceri
Primele 25 de companii din regiunile de dezvoltare Vest, Nord – Vest și Centru au o cifră de…
11 iulie 2025
Băile Cojocna, „resuscitate” în stațiune balneară
Baza de tratament subdimensionată necesită intervenții consistente, restaurantul este utilizat doar parțial, iar clădirea hotelului a funcționat foarte…
11 iulie 2025
Atmosferă istorică la Timișoara: Festivalul Medieval al Castelului Huniade te poartă înapoi în timp, printre cavaleri și domnițe
Festivalul Medieval al Castelului Huniade are loc între 11–13 iulie și aduce în prim plan cavaleri, ateliere, muzică…
11 iulie 2025
Când va fi gata construcția celui mai mare aquapark din Nord – Vestul României
Cel mai mare aquapark din Nord – Vestul țării se va construi între stațiunile Băile Felix și Băile…
11 iulie 2025
13 ani pentru primul drum expres de Cluj
Cea dintâi șosea cu acest regim din județ, DEx 4, a devenit funcțională, însă fără soluționarea optimă a…
10 iulie 2025
Opt oferte pentru construirea pasajelor pietonale subterane de pe Centura Oradea
Interes crescut din partea firmelor de construcții pentru una dintre cele mai importante investiții în infrastructura pietonală a…
10 iulie 2025
Andreea Marinescu: „Hotelul modern trebuie să fie un spațiu viu, sustenabil și relevant pentru comunitate”
“Ne dorim să fim mai mult decât o destinație de cazare. Vrem să fim o alegere conștientă, un…
10 iulie 2025
Investiții
Top 25 de companii din Transilvania și Banat în funcție de cifra de afaceri
Primele 25 de companii din regiunile de dezvoltare Vest, Nord – Vest și Centru au o cifră de…
11 iulie 2025
Când va fi gata construcția celui mai mare aquapark din Nord – Vestul României
Cel mai mare aquapark din Nord – Vestul țării se va construi între stațiunile Băile Felix și Băile…
11 iulie 2025
Opt oferte pentru construirea pasajelor pietonale subterane de pe Centura Oradea
Interes crescut din partea firmelor de construcții pentru una dintre cele mai importante investiții în infrastructura pietonală a…
10 iulie 2025
Oportunități de investiții în Bihor: licitații deschise pentru PSI în cinci orașe
Agenția de Dezvoltare Locală Oradea (ADLO) a demarat procesul de licitație publică pentru concesionarea de parcele în cele…
10 iulie 2025
inVest organizează la Timișoara un Speed Beer-a-thon
Evenimentul are loc în această seară la CoWork Timișoara, cu începere de la ora 18. Sunt așteptați antreprenori…
10 iulie 2025
Pasajul Oșorhei: Începe turnarea betonului pe cel mai aglomerat drum din Bihor
Pas important în construcția unuia dintre cele mai așteptate proiecte de infrastructură din județul Bihor. Miercuri, 9 iulie…
9 iulie 2025
Memorandum de Colaborare între Hainan (China) și Zona Liberă Curtici-Arad
Biroul de Afaceri Externe al Provinciei Hainan (China) și Zona Liberă Curtici-Arad au semnat, miercuri, 9 iulie 2025,…
9 iulie 2025
Pod peste continente: Arad și Hainan sărbătoresc 25 de ani de înfrățire
Un sfert de secol de cooperare, schimb de bune practici și solidaritate reciprocă. Relația dintre Județul Arad și…
9 iulie 2025
Infrastructură
13 ani pentru primul drum expres de Cluj
Cea dintâi șosea cu acest regim din județ, DEx 4, a devenit funcțională, însă fără soluționarea optimă a…
10 iulie 2025
Opt oferte pentru construirea pasajelor pietonale subterane de pe Centura Oradea
Interes crescut din partea firmelor de construcții pentru una dintre cele mai importante investiții în infrastructura pietonală a…
10 iulie 2025
Oportunități de investiții în Bihor: licitații deschise pentru PSI în cinci orașe
Agenția de Dezvoltare Locală Oradea (ADLO) a demarat procesul de licitație publică pentru concesionarea de parcele în cele…
10 iulie 2025
ARL Cluj montează grinzile de la Pasajul Italsofa
Administrația județeană susține că nu se lucrează concomitent și la Pasajul Văcarilor din Baia Mare pentru a nu…
9 iulie 2025
Pasajul Oșorhei: Începe turnarea betonului pe cel mai aglomerat drum din Bihor
Pas important în construcția unuia dintre cele mai așteptate proiecte de infrastructură din județul Bihor. Miercuri, 9 iulie…
9 iulie 2025
Memorandum de Colaborare între Hainan (China) și Zona Liberă Curtici-Arad
Biroul de Afaceri Externe al Provinciei Hainan (China) și Zona Liberă Curtici-Arad au semnat, miercuri, 9 iulie 2025,…
9 iulie 2025
Pod peste continente: Arad și Hainan sărbătoresc 25 de ani de înfrățire
Un sfert de secol de cooperare, schimb de bune practici și solidaritate reciprocă. Relația dintre Județul Arad și…
9 iulie 2025
Noul prefect al Clujului: “Mulți investitori importanți vor să vină aici”
Cinci companii din domeniile automotive, construcții de mașini, farmaceutic sau industria ospitalității au solicitat informații despre terenurile disponibile…
8 iulie 2025
Turism
Băile Cojocna, „resuscitate” în stațiune balneară
Baza de tratament subdimensionată necesită intervenții consistente, restaurantul este utilizat doar parțial, iar clădirea hotelului a funcționat foarte…
11 iulie 2025
7 lucruri care nu trebuie să lipsească din bagajul pentru plajă
Sosirea sezonului cald marchează momentul perfect pentru planuri la mare, zile relaxante sub soare și ieșiri pe nisip.…
11 iulie 2025
Atmosferă istorică la Timișoara: Festivalul Medieval al Castelului Huniade te poartă înapoi în timp, printre cavaleri și domnițe
Festivalul Medieval al Castelului Huniade are loc între 11–13 iulie și aduce în prim plan cavaleri, ateliere, muzică…
11 iulie 2025
Când va fi gata construcția celui mai mare aquapark din Nord – Vestul României
Cel mai mare aquapark din Nord – Vestul țării se va construi între stațiunile Băile Felix și Băile…
11 iulie 2025
Andreea Marinescu: „Hotelul modern trebuie să fie un spațiu viu, sustenabil și relevant pentru comunitate”
“Ne dorim să fim mai mult decât o destinație de cazare. Vrem să fim o alegere conștientă, un…
10 iulie 2025
Târgul de Turism al României – Ediția de Toamnă
Cel mai mare târg de turism are loc la ROMEXPO! După succesul remarcabil al ediției din februarie, care…
8 iulie 2025
Megaproiect de 25 milioane € la Salina Turda. “Să evităm un dezastru ca la Praid”
Municipalitatea cere statului bani pentru lucrări urgente de punere în siguranță și consolidare pentru obiectivul care atrage anual…
7 iulie 2025
Peste 260.000 de pasageri în semestruI I 2025 și noi rute ce deschid orizonturi
În primele șase luni ale anului 2025, Aeroportul Internațional Sibiu a fost alegerea a 260.234 de călători, față…
7 iulie 2025
Educație
Topul înscrierilor timpurii la UBB: 1. Psihologie, 2. Drept, 3. Economice
Numărul candidaților din prima zi a admiterii la facultățile universității din Cluj este aproape dublu față de anul…
11 iulie 2025
Universitatea Babeș-Bolyai va sprijini tinerii cercetători în DeepTech
Instituția clujeană de învățământ superior participă la un proiect finanțat prin programul Horizon Europe al Uniunii Europene (UE).…
8 iulie 2025
Mai puțini șomeri în județul Bihor: cifrele AJOFM Bihor arată o tendință pozitivă
La sfârșitul lunii iunie 2025, rata șomajului în județul Bihor a coborât la 2,05%, potrivit datelor centralizate de…
7 iulie 2025
EU GREEN aduce inovația sustenabilă la Universitatea din Oradea
Timp de cinci zile, între 7 și 11 iulie 2025, Universitatea din Oradea este gazda întâlnirilor directe din…
7 iulie 2025
Conexiuni și lecții de business: eveniment special la Incubatorul CRESC Oradea Mare
Incubatorul de Afaceri Cresc Oradea Mare a reunit joi, 3 iulie 2025, reprezentanții unora dintre companiile reprezentative din…
5 iulie 2025
Parteneriat strategic între Universitatea Babeș-Bolyai și Palo Alto Networks
Colaborarea cu liderul mondial în securitate cibernetică (CS) se va reflecta în formarea academică, programele de licență, masteratul…
4 iulie 2025
900 de copii din România, sprijiniți pentru educație și dezvoltare socio-emoțională
În anul școlar 2024–2025, Fundația Regală Margareta a României a oferit sprijin educațional, material, social și emoțional pentru…
3 iulie 2025
Rețeaua, valoarea în business și cinnamon rolls, într-un eveniment marca Sibiu IT Cluster
Într-un mediu economic aflat în continuă transformare, succesul unei afaceri nu mai poate fi separat de formarea profesională…
2 iulie 2025
Zi de Zi știri economice:
