Digitalizarea este deja parte din viața companiilor și aduce, nu numai noi modele de afaceri, dar și eficiență în procesele de business, de la cele din departamentele de producție și operațional, până la cele din marketing și vânzări. Iată de ce, în acest context, peste 160 de manageri de top, directori de marketing și directori de vânzări au ales să participe la conferința ‘Digitalizarea – trend sau tsunami în marketing și vânzări’ organizată la începutul săptămânii de Doingbusiness.ro.
Mega-tendințele anului 2017 în marketingul digital
Prima parte a conferinței a fost dedicată transformării pe care o generează impactul digitalizării asupra funcției de marketing. Elena Badea, Partener și Senior Consultant, Sfera Business a vorbit despre marketingul autentic – calea spre consumatorul digital. Ea a explicat că, în cazul consumatorilor digitali, decizia de cumpărare este bazată în proporție de 56-67% pe sfaturile date de prieteni și cunoștințe, 62% dintre aceștia se informează exclusiv online pentru a căuta produsul sau serviciul dorit, iar 90% vor da feedback negativ pe rețelele de socializare în cazul în care calitatea nu este la nivelul așteptărilor lor.
Constantin Măgdălina, Expert în tendințe și tehnologii emergente, a arătat că activitățile de marketing digital cu cel mai mare impact comercial în 2016 au fost: content marketing, big data și marketing automation. Apoi a prezentat mega-tendințele anului 2017 în marketingul digital, pe primul loc fiind mobile marketing, urmat pe locul al doilea de remarketing și programatic buying și de trecerea de la e-commerce la s-commerce (social commerce) pe locul al treilea.
Laurențiu Dumitrescu, Managing Director, Digital Star a făcut o analogie între perioada de început a publicității tradiționale, atunci când spațiul pentru primul spot difuzat pe tv a costat 9 dolari (în 1941), și perioada pe care o parcurgem acum, o perioadă de început a marketingului digital, când de asemenea costurile sunt foarte mici, iar oportunitățile acestuia atrag din ce în ce mai mult atenția companiilor.
În prezentarea ei, Elena Iordache, International Sales Executive, Teads Studio a punctat tendințele care marchează în acest moment modul în care pot comunica mai eficient brandurile în era mobile. Deoarece viitorul publicității în online este mobile video, conținutul video scurt înregistrează rezultate mai bune, formatul vertical crește de 2,8 ori rata de notorietate, interactivitatea cu materialul video se îmbunătățește prin click-to-buy sau gamificare, conținutul video personalizat în funcție de contextul utilizatorului mărește eficiența, iar video 360 face ca experiența consumatorului să fie una absolut deosebită.
Un exemplu de model de business bazat pe digitalizare a fost cel prezentat de Demis Ghindeanu, Co-Fondator Marks și Pony Car Sharing, primul serviciu de car sharing din România. Demis a evidențiat modul în care au construit o comunitate de potențiali consumatori deschiși față de acest tip de serviciu, cu șase luni înainte de lansarea propriu zisă a acestuia. În acest fel au reușit să aibă peste 300 de utilizatori înscriși pe platforma până în ziua în care mașinile au început să funcționeze pe străzile orașului Cluj-Napoca, nucleu care a fost extins la 3000 de utilizatori în prezent.
Digitalizarea transformă esențial procesul de vânzare
Digitalizarea devine din ce în ce mai prezentă în mediul de afaceri, nu doar transformările în comportamentul consumatorilor, ci și adopția noilor tehnologii, instrumente și aplicații este puternic disruptivă, cu impact imediat în activitatea tuturor companiilor.
În partea a doua a conferinței s-a discutat despre conversia marketing-ului digital în vânzări și creșterea veniturilor pentru companie, deoarece aceasta este una din marile întrebări la care oamenii de marketing și vânzări din era digitală încearcă să răspundă.
Astfel, Iulia Lazea, Managing Consultant, Horváth & Partners Management Consulting a prezentat modul în care băncile pot crea un ecosistem digital prin intermediul aplicațiilor mobile, ecosistem care să integreze mult mai multe servicii decât tradiționalele servicii bancare. În noua lume digitală, băncile vor acționa ca și furnizor de consultanță și agregator de valoare, ceea ce impune un model complet nou de afaceri pentru acestea.
În continuare, Alexandru Ursu, Regional Sales Manager, Salesforce, a vorbit despre modul în care acest instrument bazat pe tehnologia cloud aduce plus valoare și accelerează creșterea companiei. El a subliniat costul datelor incorecte sau neactualizate cu care operează unele companii în sistemele lor de vânzări. De asemenea a arătat că o companie care nu are 10,000 de contacte relevante în baza de date, la o rată de conversie de 0.5% și o valoare medie a tranzacției de 50,000 euro, ajunge să piardă 2,500,000 euro pe an. Astfel a accentuat și mai mult importanța datelor în economia digitală, deoarece ‘fără date corecte și clare, avem doar opinii personale’.
În prezentarea sa, Dumitru Ion, CEO Doingbusiness.ro și Kompass România a vorbit despre resurse și aplicații pentru vănzări și marketing. Pentru companiile din România există aplicații online ce le pun la dispoziție toate resursele necesare pentru: studii de piață, analiza concurenței, generarea listelor de marketing, prospectare, folosind numeroase criterii de segmentare, contactarea persoanelor de decizie relevante. Este important așadar ca firmele să înțeleagă importanta utilizării acestor aplicații și să nu rămână prinse în modalități învechite de a face business.
La final, prezentarea susținută de Mihai Stănescu, psiholog, antropolog și unul dintre primii executive coach din România a venit cu o temă complementară, cea legată de efectul prezenței executive în online. Mihai a subliniat faptul că presiunea socială este generată de așteptări legate de poziția profesională. De aceea toți avem nevoie ca mesajele din mediul online să ne reprezinte, să aibă valoare personală, să ne contureze integritatea. Concluzia lui Mihai a fost aceea că un instrument extrem de important în arsenalul unui manager de succes este prezența executivă, inclusiv prin componenta ei online.
În încheierea conferinței, Elena Badea, Partener și Senior Consultant, Sfera Business a susținut un seminar de scriere persuasivă bazată pe tehnici din NLP. În cadrul seminarului Elena le-a recomandat participanților să formuleze ceea ce au de solicitat (întrevedere de afaceri, răspuns, decizie, etc) în așa fel încât să fie ușor de spus Da. Aceasta deoarece cel care citește solicitatea va evalua mereu costul de timp, atenție, efort, etc. generat pentru el de răspunsul: Da.
Despre Doingbusiness.ro
Doingbusiness.ro este un portal de afaceri care ofera utilizatorilor informatii depre oportunitatile din economia nationala precum si prezentarea principalelor companii active in fiecare domeniu. Proiectele noastre includ: publicatiile Romanian Business Digest si Major Companies in Romania in variante print si online.
Citește și:
Fortim, extra focus pe piața imobiliară din Transilvania
Costin Nistor, Managing Director al Fortim T.A., companie membră a Alianţei BNP Paribas Real Estate, detaliază evoluția proiectelor…
8 august 2022
#RoResiRetreats | La Colina Lac, construim case care transmit un mesaj despre cei care le locuiesc.
#RoResiRetreats – detalii, specificatii si proiecte esentiale, reunite intr-un serial referinta – inspirational, educativ si formativ pentru a…
8 august 2022
CBRE: Stocul modern de spații de birouri, peste 4,3 mil. mp
Stocul modern de spații de birouri din România a ajuns la peste 4,3 milioane mp în Q2. Alți…
8 august 2022
SPEEDWELL, tranzacție cu Hili Properties plc pentru clădirea MIRO
SPEEDWELL a semnat un contract cu Hili Properties plc din Malta pentru vânzarea a 75% din acțiunile firmei…
8 august 2022
HiSky suspendă zborurile Satu Mare – Paris. Baia Mare rezistă
Operatorul aerian HiSky va suspenda, din toamnă, cursele sale aeriene din Satu Mare către capitala Franței, însă le…
7 august 2022
Untold a contabilizat 95.000 de participanți într-o zi
Ziua de sâmbătă a marcat 95.000 de oameni prezenți la Untold Festival, potrivit statisticilor organizatorilor. Printre protagoniștii acestei…
7 august 2022
Prima cursă cu obstacole Arka Park din România, la Păltiniș
Stațiunea sibiană Păltiniș a găzduit cea dintâi ediție din țara noastră a cursei cu obstacole Arka Park Race.…
7 august 2022
Ministerul Investițiilor Europene a verificat proiectele Regiunii Nord-Vest
Ovidiu Cîmpean a efectuat prima sa vizită la Cluj-Napoca în noua sa calitate: cea de demnitar în cadrul…
7 august 2022
Zi de Zi știri ecoomice:
Zboruri Wizz Air pe ruta Târgu Mureș – Roma
Operatorul aerian Wizz Air va suplimenta în […]
8 august 2022
Un nou centru comercial deschis la Târgu Mureș
Un nou centru comercial denumit Univers All își […]
8 august 2022
Societate din Mureș angajează cu salariu motivant muncitori în construcții
Societatea Drumserv SA Târgu Mureş angajează, […]
7 august 2022
Tot mai multe firme mureșene, radiate
În primul semestru al exercițiului financiar […]
7 august 2022
Magazin ”cu prețuri mici și avantaje mari”, în locul Centrului Comercial ”Transilvania” Târgu Mureș
Un magazin de tip cash & carry va fi deschis, […]
6 august 2022
Exploatare de andezit într-o localitate mureșeană
Conducerea societății Andezit Stânceni SRL […]
6 august 2022
Incubator de afaceri din domeniul medical într-o comună mureșeană
Agenția pentru Protecția Mediului Mureș […]
6 august 2022
Se ieftinește combustibilul? Unde găsiți în Târgu Mureș cele mai mici prețuri la benzină și motorină
Prețul petrolului a scăzut joi la cele mai […]
5 august 2022