Digitalizarea este deja parte din viața companiilor și aduce, nu numai noi modele de afaceri, dar și eficiență în procesele de business, de la cele din departamentele de producție și operațional, până la cele din marketing și vânzări. Iată de ce, în acest context, peste 160 de manageri de top, directori de marketing și directori de vânzări au ales să participe la conferința ‘Digitalizarea – trend sau tsunami în marketing și vânzări’ organizată la începutul săptămânii de Doingbusiness.ro.
Mega-tendințele anului 2017 în marketingul digital
Prima parte a conferinței a fost dedicată transformării pe care o generează impactul digitalizării asupra funcției de marketing. Elena Badea, Partener și Senior Consultant, Sfera Business a vorbit despre marketingul autentic – calea spre consumatorul digital. Ea a explicat că, în cazul consumatorilor digitali, decizia de cumpărare este bazată în proporție de 56-67% pe sfaturile date de prieteni și cunoștințe, 62% dintre aceștia se informează exclusiv online pentru a căuta produsul sau serviciul dorit, iar 90% vor da feedback negativ pe rețelele de socializare în cazul în care calitatea nu este la nivelul așteptărilor lor.
Constantin Măgdălina, Expert în tendințe și tehnologii emergente, a arătat că activitățile de marketing digital cu cel mai mare impact comercial în 2016 au fost: content marketing, big data și marketing automation. Apoi a prezentat mega-tendințele anului 2017 în marketingul digital, pe primul loc fiind mobile marketing, urmat pe locul al doilea de remarketing și programatic buying și de trecerea de la e-commerce la s-commerce (social commerce) pe locul al treilea.
Laurențiu Dumitrescu, Managing Director, Digital Star a făcut o analogie între perioada de început a publicității tradiționale, atunci când spațiul pentru primul spot difuzat pe tv a costat 9 dolari (în 1941), și perioada pe care o parcurgem acum, o perioadă de început a marketingului digital, când de asemenea costurile sunt foarte mici, iar oportunitățile acestuia atrag din ce în ce mai mult atenția companiilor.
În prezentarea ei, Elena Iordache, International Sales Executive, Teads Studio a punctat tendințele care marchează în acest moment modul în care pot comunica mai eficient brandurile în era mobile. Deoarece viitorul publicității în online este mobile video, conținutul video scurt înregistrează rezultate mai bune, formatul vertical crește de 2,8 ori rata de notorietate, interactivitatea cu materialul video se îmbunătățește prin click-to-buy sau gamificare, conținutul video personalizat în funcție de contextul utilizatorului mărește eficiența, iar video 360 face ca experiența consumatorului să fie una absolut deosebită.
Un exemplu de model de business bazat pe digitalizare a fost cel prezentat de Demis Ghindeanu, Co-Fondator Marks și Pony Car Sharing, primul serviciu de car sharing din România. Demis a evidențiat modul în care au construit o comunitate de potențiali consumatori deschiși față de acest tip de serviciu, cu șase luni înainte de lansarea propriu zisă a acestuia. În acest fel au reușit să aibă peste 300 de utilizatori înscriși pe platforma până în ziua în care mașinile au început să funcționeze pe străzile orașului Cluj-Napoca, nucleu care a fost extins la 3000 de utilizatori în prezent.
Digitalizarea transformă esențial procesul de vânzare
Digitalizarea devine din ce în ce mai prezentă în mediul de afaceri, nu doar transformările în comportamentul consumatorilor, ci și adopția noilor tehnologii, instrumente și aplicații este puternic disruptivă, cu impact imediat în activitatea tuturor companiilor.
În partea a doua a conferinței s-a discutat despre conversia marketing-ului digital în vânzări și creșterea veniturilor pentru companie, deoarece aceasta este una din marile întrebări la care oamenii de marketing și vânzări din era digitală încearcă să răspundă.
Astfel, Iulia Lazea, Managing Consultant, Horváth & Partners Management Consulting a prezentat modul în care băncile pot crea un ecosistem digital prin intermediul aplicațiilor mobile, ecosistem care să integreze mult mai multe servicii decât tradiționalele servicii bancare. În noua lume digitală, băncile vor acționa ca și furnizor de consultanță și agregator de valoare, ceea ce impune un model complet nou de afaceri pentru acestea.
În continuare, Alexandru Ursu, Regional Sales Manager, Salesforce, a vorbit despre modul în care acest instrument bazat pe tehnologia cloud aduce plus valoare și accelerează creșterea companiei. El a subliniat costul datelor incorecte sau neactualizate cu care operează unele companii în sistemele lor de vânzări. De asemenea a arătat că o companie care nu are 10,000 de contacte relevante în baza de date, la o rată de conversie de 0.5% și o valoare medie a tranzacției de 50,000 euro, ajunge să piardă 2,500,000 euro pe an. Astfel a accentuat și mai mult importanța datelor în economia digitală, deoarece ‘fără date corecte și clare, avem doar opinii personale’.
În prezentarea sa, Dumitru Ion, CEO Doingbusiness.ro și Kompass România a vorbit despre resurse și aplicații pentru vănzări și marketing. Pentru companiile din România există aplicații online ce le pun la dispoziție toate resursele necesare pentru: studii de piață, analiza concurenței, generarea listelor de marketing, prospectare, folosind numeroase criterii de segmentare, contactarea persoanelor de decizie relevante. Este important așadar ca firmele să înțeleagă importanta utilizării acestor aplicații și să nu rămână prinse în modalități învechite de a face business.
La final, prezentarea susținută de Mihai Stănescu, psiholog, antropolog și unul dintre primii executive coach din România a venit cu o temă complementară, cea legată de efectul prezenței executive în online. Mihai a subliniat faptul că presiunea socială este generată de așteptări legate de poziția profesională. De aceea toți avem nevoie ca mesajele din mediul online să ne reprezinte, să aibă valoare personală, să ne contureze integritatea. Concluzia lui Mihai a fost aceea că un instrument extrem de important în arsenalul unui manager de succes este prezența executivă, inclusiv prin componenta ei online.
În încheierea conferinței, Elena Badea, Partener și Senior Consultant, Sfera Business a susținut un seminar de scriere persuasivă bazată pe tehnici din NLP. În cadrul seminarului Elena le-a recomandat participanților să formuleze ceea ce au de solicitat (întrevedere de afaceri, răspuns, decizie, etc) în așa fel încât să fie ușor de spus Da. Aceasta deoarece cel care citește solicitatea va evalua mereu costul de timp, atenție, efort, etc. generat pentru el de răspunsul: Da.
Despre Doingbusiness.ro
Doingbusiness.ro este un portal de afaceri care ofera utilizatorilor informatii depre oportunitatile din economia nationala precum si prezentarea principalelor companii active in fiecare domeniu. Proiectele noastre includ: publicatiile Romanian Business Digest si Major Companies in Romania in variante print si online.
Citește și:
Comandorul Buzenchi: “Prioritățile Aeroportului Cluj – prelungirea pistei și terminalul de sosiri”
Aeroportul Avram Iancu (AIAIC) are nevoie de investiții în infrastructura pentru aeronave și pasageri, spune președintele Asociației Române…
6 decembrie 2024
Grupul BOSCH în România: 30 de ani de angajament față de societatea românească
Grupul Bosch în România aniversează 30 de ani de activitate pe piața locală, ocazie perfectă pentru o discuție…
6 decembrie 2024
„I Love Hope 2024”: Oameni care au transformat imposibilul în posibil
Pe 12 decembrie 2024, Sinagoga Neologă Sion din Oradea va deveni scena unui eveniment extraordinar – „I Love…
6 decembrie 2024
Bosch contribuie la dotarea unei săli moderne la Facultatea de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor din Cluj-Napoca
Bosch participă la inaugurarea unui spațiu educațional modern la Facultatea de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor din Cluj-Napoca…
6 decembrie 2024
Prof. dr. Ajay K. Singh, Prodecanul Principal pentru Educația Medicală Postdoctorală la Harvard Medical School la Cluj-Napoca
Prof. dr. Ajay K. Singh, Prodecan Principal pentru Educația Medicală Postdoctorală la Harvard Medical School a fost prezent…
6 decembrie 2024
World MediaTrans, un partener de încredere pe termen lung
WORLD MEDIATRANS, o companie românească cu sediul central în Timișoara, este prezentă pe piața de transport din România…
6 decembrie 2024
Life Is Hard intră într-un proiect european cu AMPEO
Contractul de 1 milion de euro prevede pregătirea studenților pentru competiție și performanță. Societatea de tehnologie Life Is…
6 decembrie 2024
Praktiker Real Estate România achiziționează clădirea de birouri Muntenia Business Center
Praktiker Real Estate România a finalizat cu succes achiziția Muntenia Business Center, clădirea de birouri amplasată strategic pe…
6 decembrie 2024
Investiții
New Kopel Car Import furnizează 30 de autobuze electrice BYD Oradiei
New Kopel Car Import, parte a SIXT Group România, a semnat cu Primăria Municipiului Oradea un contract…
5 decembrie 2024
Precon Transilvania și Citadina 98 au finalizat lucrările la Parcul Industrial Ștei
Constructorii au încheiat lucrările la Parcul Industrial Ștei, un proiect important pentru dezvoltarea economică a zonei. Parcul se…
5 decembrie 2024
Compania orădeană Allengra, prezentă la Forumul Pompelor de Căldură de la Berlin
Forumul Pompelor de Căldură de la Berlin a fost organizat de Asociația Germană a Pompelor de Căldură (BWP)…
3 decembrie 2024
Primele autobuze electrice vor circula pe străzile Oradiei din vara anului viitor
S-a semnat contractul de achiziție a 30 de autobuze electrice de 12 metri, 7 stații de încărcare lentă…
3 decembrie 2024
Conferință și workshop internațional despre geotermalism la Universitatea Oradea și Termoline
În 10 dec 2024, la Universitatea Oradea și la sediul Termoline va fi organizat un eveniment internațional pe…
3 decembrie 2024
Șase oferte pentru pasajul rutier subteran de la Crișul și B-dul Magheru Oradea
Vineri, 29 noiembrie 2024, s-a încheiat termenul de depunere a ofertelor pentru procedura de licitație privind execuția lucrărilor…
2 decembrie 2024
Campanie caritabilă: o casă tiny house pentru o familie defavorizată, dar și pentru un donator
Pe lângă casa oferită unei familii defavorizate, unul dintre donatori va avea șansa de a câștiga și el…
2 decembrie 2024
Firma DELPRO va amenaja cinci peșteri din Defileul Crișului Repede
Amenajarea se face cu fonduri europene, valoarea investiției ridicându-se la peste 4,44 milioane de lei fără TVA. Vicepreședintele…
29 noiembrie 2024
Infrastructură
Cum arată harta autostrăzilor din Transilvania
În 2024 s-au dat în folosință în România cele mai multe drumuri de mare viteză de 15 ani…
6 decembrie 2024
Precon Transilvania și Citadina 98 au finalizat lucrările la Parcul Industrial Ștei
Constructorii au încheiat lucrările la Parcul Industrial Ștei, un proiect important pentru dezvoltarea economică a zonei. Parcul se…
5 decembrie 2024
Dimex, Precon, Erbașu și Eurocerad se bat cu austriecii pentru Centura Mediaș
Șase ofertanți unici și asocieri din Transilvania, București și Austria au pretenții la realizarea lucrărilor la varianta de…
4 decembrie 2024
MBS Group a finalizat bazinul de înot din Tășnad
Constructorul din Turda a raportat terminarea celui mai modern obiectiv de acest gen din județul Satu Mare, lucrare…
4 decembrie 2024
Primele autobuze electrice vor circula pe străzile Oradiei din vara anului viitor
S-a semnat contractul de achiziție a 30 de autobuze electrice de 12 metri, 7 stații de încărcare lentă…
3 decembrie 2024
Conferință și workshop internațional despre geotermalism la Universitatea Oradea și Termoline
În 10 dec 2024, la Universitatea Oradea și la sediul Termoline va fi organizat un eveniment internațional pe…
3 decembrie 2024
Șase oferte pentru pasajul rutier subteran de la Crișul și B-dul Magheru Oradea
Vineri, 29 noiembrie 2024, s-a încheiat termenul de depunere a ofertelor pentru procedura de licitație privind execuția lucrărilor…
2 decembrie 2024
Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj celebrează 20 milioane de pasageri transportaţi de compania aeriană Wizz Air de la primele sale zboruri în anul 2007
Aeroportul Internaţional Avram Iancu Cluj şi compania aeriană Wizz Air, au sărbătorit astăzi un nou record, respectiv 20…
27 noiembrie 2024
Turism
Marinela Ardelean lansează „50 de vinuri și preparate din România”, primul volum trilingv dedicat promovării vinului românesc
La 10 ani de la lansarea cărții „50 de vinuri românești întâlnesc 50 de preparate culinare italiene”, Marinela…
6 decembrie 2024
„Orașul Faptelor Bune” revine la Oradea în perioada 15 – 21 decembrie 2024
Anunțul a fost făcut de Mihai Morar și Daniel Buzdugan, miercuri, 4 decembrie 2024, în Matinalul de la…
4 decembrie 2024
Firma DELPRO va amenaja cinci peșteri din Defileul Crișului Repede
Amenajarea se face cu fonduri europene, valoarea investiției ridicându-se la peste 4,44 milioane de lei fără TVA. Vicepreședintele…
29 noiembrie 2024
Oradea caută operator aerian pentru conexiunea directă cu München
Consiliul Județean Bihor și Primăria Oradea anunță inițiativa de lansare a unei rute aeriene regulate între Aeroportul Oradea…
29 noiembrie 2024
Toate pânzele sus! până în Țara de Foc
Gabriel Bota și Rudolf Nyari au dorit să pornească ieri, 28 noiembrie 2024, spre țara de Foc, punctul…
29 noiembrie 2024
Piscina de la Poarta Raiului
Deținătorul hotelului Poarta Raiului din comuna Șugag, satul Tău Bistra, județul Alba a decis să-și completeze oferta turistică…
27 noiembrie 2024
Oradea, model de dezvoltare și promovare a destinației din România
Potrivit celor mai recente date oficiale, numărul unităților de cazare din Oradea va crește anul acesta cu 10%,…
27 noiembrie 2024
Cine mai face evenimente de firmă la Cluj. Farma – da, IT – ba
Anularea facilităților fiscale în tehnologie și comunicații și situația incertă a sectorului auto taie din veniturile industriei locale…
26 noiembrie 2024
Educație
„I Love Hope 2024”: Oameni care au transformat imposibilul în posibil
Pe 12 decembrie 2024, Sinagoga Neologă Sion din Oradea va deveni scena unui eveniment extraordinar – „I Love…
6 decembrie 2024
Prof. dr. Ajay K. Singh, Prodecanul Principal pentru Educația Medicală Postdoctorală la Harvard Medical School la Cluj-Napoca
Prof. dr. Ajay K. Singh, Prodecan Principal pentru Educația Medicală Postdoctorală la Harvard Medical School a fost prezent…
6 decembrie 2024
Life Is Hard intră într-un proiect european cu AMPEO
Contractul de 1 milion de euro prevede pregătirea studenților pentru competiție și performanță. Societatea de tehnologie Life Is…
6 decembrie 2024
Cum au sfidat crizele tinerii antreprenori ai Clujului
Rețelele sociale, grupurile pe internet, evenimentele sau “oamenii de bine” i-au salvat de la faliment pe absolvenții Facultății…
4 decembrie 2024
Diplomă dublă între Universitatea din Torino și Universitatea de Vest din Timișoara (UVT)
Urmărind obiectivul general al consolidării internaționalizării Universității din Torino (UniTo) și Universității de Vest din Timișoara (UVT) și…
4 decembrie 2024
Facultatea de Științe Economice și-a făcut sală high-tech
Spațiul din cadrul facultății din cadrul Universității Babeș-Bolyai (UBB) Cluj a fost amenajat cu ajutorul grupului Bosch. “Este…
3 decembrie 2024
Conferință și workshop internațional despre geotermalism la Universitatea Oradea și Termoline
În 10 dec 2024, la Universitatea Oradea și la sediul Termoline va fi organizat un eveniment internațional pe…
3 decembrie 2024
Facultatea de Construcții Cluj a bătut palma cu Hexagon
Colaborarea între instituția publică și compania privată vizează pregătirea tinerilor pentru o carieră în domeniu. Facultatea de Construcții…
2 decembrie 2024