Auto

Renault Talisman atacă supremația germană din segmentul D

de Ionuț ȚÎRDEA
Talisman, nava admiral a celor de la Renault, a fost lansat în România și înlocuiește atât modelul de clasă medie Laguna, cât și limuzina Latitude. Renault își dorește să revină în forță în segmentul D, unde limuzinele francezilor au avut un succes limitat. Talisman a fost dezvoltat de la zero, venind cu o nouă linie de design și promițând cel mai bun spațiu din acest segment.
Noua limuzină a celor de la Renault ne surprinde cu o nouă linie de design care se remarcă prin fața agresivă, LED-urile prelungite pe bara față și grila imensă care cuprinde și o siglă de dimensiuni respectabile. În partea posterioară, se remarcă blocurile optice cu tehnologia LED care se unesc, iar în centru au sigla Renault. Interiorul noului Talisman este unul foarte primitor și se remarcă prin luminile ambientale cărora poți să le schimbi culoarea și intensitatea și un display de 8.7 inch dispus pe verticală. Noul sistem multimedia este o versiune îmbunătățită a sistemului R-link. Sistemul răspunde foarte rapid la comenzi, iar grafica este și ea una foarte prietenoasă cu utilizatorul. Planșa de bord a noului Renault este construită în principal din materiale de cea mai bună calitate, deși pe alocuri mai găsim și plastic mediocru. Ceasurile de bord nu mai sunt clasice, ci digitale, iar scaunele noului model demonstrează că Talisman este un autoturism concentrat pe confortul pasagerilor.
Cu o lungime de 4.85 metri, noul Renault se laudă cu un spațiu foarte generos pentru pasageri, lungime ce îi conferă, de asemenea, și un spațiu foarte mare pentru bagaje, volumul total al portbagajului fiind de 608 litri, volum care depășeste chiar și cei 510 litri ai unui Mercedes S Class, un model din clasa superioară.
Motorizări eficiente
În lista de motorizări disponibile pentru noul Renault Talisman găsim 3 propulsoare Turbo Diesel: 1.5 Dci de 110 cai putere și 1.6 Dci ce vine în două variante de putere: 130 și 160 de cai putere și 2 propulsoare turbo pe benzină, de 150 și 200 de cai putere. Talisman vine cu tehnologia Multi Sense, ce permite personalizarea modului de condus și propune 5 opțiuni: Eco, Netral, Comfort, Sport și Perso. Fiecare dintre ele poate fi configurat, iar modul Perso permite reglarea mașinii după bunul plac în proporție de 100%: nivelul de asistare al direcției, suspensiile, răspunsul pedalei de accelerație, răspunsul cutiei de viteze, eficiența climatizării, sunetul motorului etc. Modul Sport, împreună cu motorul 1.6 Dci de 160 de cai putere, permite noului Talisman să atingă 100 de km/h în doar 9.5 secunde, iar pentru cei ce își doresc mai mult, noul motor pe benzină 1.6 Tce de 200 de cai putere permite ca autoturismul să ajungă la 100 de km/h în doar 7.6 secunde. Motorizările 1.6 diesel și pe benzină pot fi cuplate la o transmisie autonomă cu dublu ambreiaj EDC cu 6 trepte (7 trepte în cazul motoarelor Tce).
Talisman rivalizează cu succes orice model al segmentului D
La capitolul tehnologie, Talisman rivalizează cu succes orice model al segmentului D. Cu ajutorul sistemului Multimedia R-Link 2, utilizatorul va reuși să controleze sistemul de navigație, de multimedia, sistemele de asistență și siguranță activă. Sistemul de Cruise Control Adaptiv permite calcularea distanței dintre autoturisme, indicând astfel o apropiere prea mare de autovehiculul din față. Noul Renault vine, de asemenea, și cu un sistem de Head-up Display, care, din păcate, nu vine proiectat pe parbriz, ci pe un ecran din sticlă rabatabil ce se găsește deasupra planșei de bord. În schimb, informațiile sunt afișate color cu o calitate grafică ridicată și cu un design destul de aerisit. Un mare plus îl reprezintă sistemul audio Bose, o opțiune pe care până nu demult se regăsea doar la clasele superioare. Prin acest sistem, se poate îmbunătăți și motorul.
Renault Talisman este singurul model din acest segment care vine cu sistemul de direcție 4CONTROL, care virează cu un grad și roțile din spate pentru ca mașina să devină mai agilă și mai ușor de manevrat, indiferent de viteza de rulare. În lista de dotări se mai regăsesc scaunele încălzite, ventilate și cu masaj, volanul încălzit și sistemul Road Sign Recognition. Renault Talisman este disponibil în România începând de la 21.800 euro cu TVA inclus pentru versiunea Life echipată cu propulsorul 1.6 Dci de 110 cai putere și poate ajunge la puțin peste 30.000 de euro în versiunea de top. Prețurile sunt foarte competitive având în vedere oferta tehnologică a noului Talisman.

Related posts

Primul român pe care americanii îl pun şef la Ford România, Cristian Prichea, 34 de ani

Stefana Muresan

Prima mașină electrică autohtonă, produsă de doi antreprenori din Cluj și Baia Mare. Pregătesc o linie de asamblare la Baia Mare

Stefana Muresan

Hirschmann, donație importantă pentru o comună mureșeană

Stefana Muresan

În 10 mai la Cugir si Sebes – “Noaptea Lungă a Industriei” la Star Transmission şi Star Assembly

Stefana Muresan

Suedezii de la Autoliv, investiție de 6,5 milioane de euro într-o nouă hală în Brașov

Stefana Muresan

Angajații Ford de la uzina din Craiova, în șomaj tehnic – lider sindical

Ion Surdu

Ford România- investiții de peste 200 mil. euro și crearea a 1500 de locuri de muncă noi, rezervate muncitorilor români

Stefana Muresan

Draxlmaier suspendă activitatea fabricilor timp de două săptămâni

Traian Dan

Zalău: Michelin – investiție de 60 de milioane de euro, 140 de noi locuri de muncă

Stefana Muresan

Nu mai avem o țară low-cost și alte concluzii la forumul franco-român

Ligia Voro

Auto Schunn: 23 de ani de calitate germană în România

Stefana Muresan

Dacia: Trei modele iubite, la a treia generație și un super car electric

Transilvania Business

Alu Menziken, angajări pentru viitoarea fabrică din Medieșul Aurit – investiție de 44 mil. euro

Stefana Muresan

ACAROM şi-a desemnat noua conducere: Christophe DRIDI, Director General al Automobile Dacia

Papuc Irina

Asociația Constructorilor de Automobile din România – ACAROM, recunoscuta cu statut de utilitate publică

Papuc Irina

ACAROM si EXACT SYSTEMS organizeaza Quality Academy, Pitesti, 28 noiembrie 2017

Stefana Muresan

Hirschmann România pregătită pentru noi proiecte

redactia

FOTO: Golf, soare și tentația hole-in-one la Transilvania Business Challenger

Ligia Voro

SIXT Group România lansează ATELIERUL UNION MOTORS

redactia

Portughezii de la Coindu, noi angajări în fabrica de la Curtici-Arad

Stefana Muresan

Învățământul dual, răspuns la criza forței de muncă

redactia

Noul Porsche Cayenne, promovat printr-un film turnat în România

redactia

Dacia papamobil pentru Suveranul Pontif

Stefana Muresan

Automotive Expo & B2B Meetings – Constructorii auto au nevoie de mai mulți furnizori care să producă în România

Stefana Muresan

Leave a Comment