de Ionuț ȚÎRDEA
Oamenii şi companiile care decid tendinţele în Internet şi tehnologie au fost prezenți, în zilele de 9 și 10 iunie, la cel mai mare festival dedicat internetului și tehnologiei din Europa Centrală și Est, Interactive Central and Eastern Europe Festival – ICEEfest, care a avut loc la București. Nici noi nu am ratat acest eveniment.
Evenimentul, aflat la ediția a cincea, a reunit peste 130 de speakeri și traineri internaționali, 55 de ore de know-how în cele două zile (prezentări, demo-uri, dezbateri), 6 ore de distracţie (concerte live, parodii cu comedianţi cunoscuţi, spectacole de stand-up comedy cu Jeff Leach, scurtmetraje), 2 scene principale, 3 scene specializate (eCommerce, eHealth, VIP), o zonă outdoor și un nou concept de entertainment (Summer Playground) și 7 linii majore de conţinut, cu jucători majori, atât pe plan global cât şi regional. Sesiunile au fost destinate unui public divers: de la pasionații de VR&AR, la creativi și antreprenori. Sănătatea a beneficiat de o atenție sporită la ICEEfest, festivalul dedicând o întreagă scenă prezentării inovațiilor din domeniul medical. „Este cea mai amplă ediţie de până acum și, după 5 ani, cred că putem spune că festivalul a ajuns la maturitate. Poate sta liniștit în linie cu evenimente similare din Dublin, Lisabona sau Berlin. Suportul publicului și al comunităţii de business este extrem de important, motiv pentru care le mulţumesc, personal, tuturor celor care ne-au susţinut cumpărând un bilet”, a spus Dragoș Stanca, fondatorul festivalului.
Sesiuni de training cu experți Google si Facebook
Discursul de deschidere a aparținut celor de la Netflix, rețeaua-gigant fiind în premieră în cadrul unui eveniment din regiune. Joris Evers/ VP și Director de Comunicare în Europa a dat detalii importante despre prezența Netflix în România: până la finalul anului, majoritatea producțiilor Netflix vor beneficia de subtitrare, ținta este ca, până în 2023, unul din trei români să fie abonat Netflix. Pe Innovation Stage 1 au urmat apoi sesiuni de neratat pentru publisherii și oamenii de creație: CNN, Euronews, Eurosport, Shazam sau Maker Studios au prezentat ultimele detalii despre proiectele care generează milioane de reacții la nivel mondial. Google, Facebook și Instagram au arătat încă o dată de ce Silicon Valley e centrul universului în materie de internet și tehnologie. Pe Innovation Stage 2, ziua a început alături de oameni și companii care, prin creativitate și gândire avansată au schimbat industrii întregi: Uber, Waze și Ooyala au venit cu ponturi și idei de neratat pentru oricine dorește să aibă un business inovator. Ivan Imhoff a pus publicul din nou la curent cu ultimele tendințe referitoare la optimizare pentru ca apoi scena să aparțină specialiștilor în Realitate Virtuală și Augmentată.
Anatolie Gavriliuc/ HoloLens, Andrea Raducan/ Innoactive sau Clarence Dadson/ Design4Real au venit să le spună participanților cum pot folosi într-un mod cât mai eficient avantajele tehnologiei VR&AR. A urmat apoi o dezbatere de unde publisherii au avut numai de câștigat: despre Ad Blocking și monetizare alături de Torben Heimann/Improve Digital, Tom Jenen/ Polar sau Arvid Tchivzhel/ Mather Economics. Focus Stage a venit cu o abordare extrem de personalizată, aceasta fiind scena celor interesați de eCommerce în toate formele sale. Publicul a beneficiat de sesiuni vitale de training din partea experților Google si Facebook.
Cele două zile au fost extrem de încărcate, iar, pentru o mai bună coordonare, participanţii au avut la dispoziţie o aplicaţie dedicată pentru telefonul mobil.
Anul acesta, festivalul a avut și o zonă consistentă de divertisment: concerte live, filme, stand-up comedy, o nouă zonă outdoor destinată distracţiei și socializării.
Citește și:
Chimcomplex își susține angajații
Grupurile CRC și SCR își ajută în primul rând angajații (peste 2.000) și apoi, pe cei din zonă.…
18 aprilie 2024
Trimișii Ardealului vor să schimbe statutul urșilor și lupilor în UE
Reprezentanții Transilvaniei la Bruxelles susțin modificarea stării de protecție a carnivorelor mari din strict protejat în protejat. Comitetul…
18 aprilie 2024
Grădină botanică și lac artificial în Cartierul Nufărul din Oradea
Primăria Oradea vrea să realizeze o Grădina Urbană în Cartierul Nufărul. În acest sens, a fost lansat în…
18 aprilie 2024
Antreprenorii clujeni, așteptați de marile corporații în Japonia
Giganții tehnologici japonezi vor avea întâlniri directe cu antreprenorii locali după succesul Forumului de Inovare România-Japonia (FIRJ) de…
17 aprilie 2024
„Ne-am triplat numărul de angajați și am crescut cifra de afaceri cu 50% față de 2022”
OPTGroup, una dintre companiile clujene pe zona de proiectare și construcții de infrastructură, civile și electrice, a avut…
17 aprilie 2024
Transplantul hepatic intră în portofoliul medical de la Cluj-Napoca
Începând cu luna mai 2024 vor putea fi efectuate transplanturi hepatice la Cluj-Napoca, în urma includerii Institutului de…
17 aprilie 2024
Un deceniu de excelență. Povestea Transilvania Executive Education în România
Anul acesta, Transilvania Executive Education (TEE) sărbătorește 10 ani de activitate. Asociația a fost fondată în 2014, sub…
17 aprilie 2024
Fitch Ratings reconfirmă Oradea în grupa orașelor cu cea mai ridicată credibilitate
Agenția Internațională Fitch Ratings a reconfirmat calificativele de rating pentru Municipiul Oradea, după cum urmează: – pentru…
17 aprilie 2024