Brașov Slider

Made in (cetatea high-tech) Brașov

de Valentin COVACIU
Mașina Made in Brașov, prezentată la târgul cu aceeași denumire, a fost punctul principal de atracție pentru vizitatori. Cu excepția cauciucurilor, toate componentele autoturismului au fost produse de companii implicate în proiectul târgului, organizat în perioada 2-4 septembrie, pe terenul de sport al Colegiului Naţional „Andrei Şaguna”.
Cetatea high-tech
Componentele auto produse în Brașov ajung în componența automobilelor de top din toată lumea. În condițiile în care, anual, în Brașov, se produc piese de peste două miliarde de euro, târgul Made in Brașov, ajuns la a treia ediție în 2016, este un eveniment menit să promoveze companiile brașovene, activitatea acestora și oportunitățile pe care le oferă în rândul locuitorilor orașului, dar și în rândul turiștilor.
Werner Braun, președintele Clubului Economic German din Braşov (DWK), organizatorul târgului informativ „Made in Brașov”, ne-a vorbit despre publicul țintă al evenimentului și despre companiile implicate în acest proiect.
„Vrem să arătăm, în primul rând, tinerilor, dar și brașovenilor – în general, ce posibilități pentru o carieră de succes există în Brașov. Ce locuri de muncă există. Dar și ce echipă puternică s-a format deja în Brașov. O echipă în care, în ultimii ani, colaborează foarte bine mediul economic, învățământul preuniversitar și universitar, reușind să îndrume, practic, tinerii spre meseria pe care și-o doresc. Și dacă doar jumătate dintre tineri consideră serios că viitorul lor este doar în străinătate, atunci avem o problemă și trebuie neapărat să le arătăm ce oportunități există, aici, acasă la ei. Vrem să promovăm Brașovul ca pe o cetate high-tech, acesta ar fi al doilea obiectiv al târgului Made in Brașov. Un oraș cu potențial pentru investitorii și pentru turiștii care ne vizitează”, a explicat Werner Braun.
Mașina Made in Brașov
Mașina prezentată la târg este un concept local. Obiectivul organizatorilor „Made in Brașov” a fost de a le oferi posibilitatea vizitatorilor târgului să vadă și să identifice piesele și componentele fabricate de companiile brașovene.
„Am vrut să arătăm, prin această mașină, câte piese sunt produse deja în Brașov. Dacă doar vorbim și spunem o mare parte, acest lucru e foarte relativ. Mașina aceasta pentru noi este un proiect care trăiește mai departe, un living project. Sunt convins că putem găsi mai multe firme, poate mai mici, pe care ne propunem să le includem în acest proiect”, a declarat președintele Clubului Economic German din Brașov.
Cadrele interioare și exterioare ale automobilului au fost concepute, proiectate și realizate de Caditec. „Piesele sunt obținute în parteneriat cu celelalte firme prezente la târg. Portierele și bordul sunt produse la Draexlmaier. Volanul este produs la Quinn și Preh. Airbagul și centura – la Autoliv Romania. Scaunul este al nostru. Cadrele exterioare, portbagajul și tot ce vedeți, forma mașinii sunt proiectate și construite de noi. Partea de rezervor – pompa de benzină e produsă de cei de la Continental Powertrain. Radiatorul din față este de la Romradiatoare. Pentru a avea o mașină funcțională, ne-ar mai trebui motorul și cutia de viteze, caroseria am putea să o facem chiar și noi”, ne-a explicat Rareș Ștefăneanu, reprezentantul Caditec la Made in Brașov.
„Suntem foarte mândri de mașină, în special, pentru că la realizarea acesteia au participat activ și foști elevi ai Școlii Profesionale Germane Kronstadt, care între timp lucrează în cadrul firmelor noastre”, a adăugat Werner Braun.
„În Brașov sunt firme de talie mondială”
Companiile care au expus în cadrul Made in Brașov au prezentat vizitatorilor produse tehnologice de ultimă oră. Reprezentanții firmelor, care au întâmpinat vizitatorii la standuri, le-au povestit celor interesați despre obiectele expuse și despre procesele tehnologice din spatele fabricării pieselor pentru mărci de renume ca Airbus, Boeing, BMW, Daimler, Maserati sau Porsche.
Președintele Clubului Economic German din Brașov ne-a spus că la târg au fost prezente doar o parte dintre companiile „care au realizat lucruri mari în Brașov”. Werner Braun consideră realizările industriei locale ar trebui promovate mai mult. „Cred că ar trebui să fim mândri de ceea realizăm. În Brașov sunt firme de talie mondială, firme care lucrează pentru producătorii de mașini de top, pentru modele de top. Multe dintre firmele acestea au rezultate excepționale în cadrul concernelor, fiind chiar printre cele de vârf în ceea privește calitatea și productivitatea”, a adăugat acesta.
„Locuri de muncă nu cred că diferă cu nimic de cele din celelalte fabrici ale concernelor din care fac parte companiile din Brașov. Cred că sunt la același nivel, poate chiar mai bun. Majoritatea firmelor au investiții greenfield aici, vorbim despre construcții noi, hale noi, toate anexele, totul este nou, construit și amenajat la standarde europene. De asemenea, se investește foarte mult în personal, în formarea oamenilor. Un exemplu este și Școala Profesională Kronstadt, dar și numărul mare de traininguri care se fac în cadrul acestor firme și în colaborare cu companiile-mamă din străinătate. Din aceste puncte de vedere, nu cred că există diferențe față de ceea ce se întâmplă în străinătate”, a declarat Werner Braun.
IMG_5785
„În primul rând ne interesează să ne facem cunoscuți”
Am vorbit cu o parte dintre reprezentanții firmelor prezente la Made in Brașov pentru a lua pulsul târgului.
„Noi ne axăm, în primul rând, pe componente din bordul mașinii – de la sistemul de climatizare, până la diferite alte comenzi din volan și controlere. De asemenea, partea de soft este o componentă importantă a activității noastre. Lucrăm pentru Porsche, Lincoln, BMW și Audi – de exemplu, lucrăm la softul consolei de la Q7. Suntem la târg pentru a ne promova firma și să atragem persoane către compania noastră. Majoritatea vizitatorilor sunt interesați de partea de soft. Ne concentrăm foarte mult pe partea de touch. Majoritatea mașinilor se axează pe touch, trendul fiind de a renunța la butoane”, a declarat reprezentantul Preh.
„În primul rând, ne interesează să ne facem cunoscuți. Suntem la prima participare și vrem să afle oamenii din Brașov de existența noastră și să le oferim informații despre ceea ce producem. Unul dintre scopurile pentru care participăm la târg este ca oamenii să știe de noi, să aplice pentru posturile pe care le avem disponibile și astfel să ne putem dezvolta proiectele. Vizitatorii au fost impresionați de ceea ce facem. Producem ornamente din lemn pentru interiorul automobilelor. Mulți ne-au întrebat dacă sunt numai din plastic, răspunsul, bineînțeles, a fost că nu, nu sunt din plastic. Sunt din lemn în care este injectat plasticul”, ne-a spus reprezentantul Quin.
Compania Elmas, specialistul regional în domeniul instalațiilor de ridicat, a fost prezentă cu soluții inovatoare din sfera macaralelor industriale. „Cu această ocazie a fost prezentat noul pod rulant de tip V (cu grindă cu zăbrele) fabricat în România, sub licența Demag – A TEREX BRAND. Cu o experiență de peste 25 de ani, compania Elmas produce din luna ianuarie 2016, și în România, gama de macarale industriale de tip V, cu grindă principală cu zăbrele pentru sarcini de până la 12,5 tone și ecartamente de până la 30 de metri, ce pot fi comercializate atât la nivel național cât și în țările vecine, Bulgaria și Ungaria”, ne-au spus reprezentanții Elmas.
La eveniment au participat: Universitatea Transilvania din Brașov, Autoliv Romania, Caditec Automation, Continental Powertrain, Ciucaş, Draexlmaier Sisteme Tehnice, Elmas, Lingemann Beschaffungssysteme, Preh, Premium Aerotec, Quin, Rege Automotive Brașov, Romradiatoare și Stabilus.

Related posts

SofMedica Forum: Cum facilităm accesul pacienților români la tehnologii salvatoare de vieți

Papuc Irina

Familia Șanta reia producția de medicamente în fosta fabrică a britanicilor de la GlaxoSmithKline din Brașov

redactia

UAE, Turcia şi Golful Persic vor să investească până la 500 de milioane de euro în Transilvania

Stefana Muresan

Ionuț Țața, o viziune cu aparență futuristă despre smart city

Ligia Voro

Universitatea Transilvania din Brașov a primit ordinul „Meritul pentru Învățământ” în grad de „Ofițer” din partea Președintelui României

redactia

Feeric Fashion Week – 10 ani la Sibiu

Ionut Oprea

Plățile electronice, încurajate cu premii de către Mastercard și Smiley

Traian Dan

Azur SA, brandul colorat de vopsele al Timișoarei. O istorie de peste 150 de ani. 

Ligia Voro

Business Networking Party la Iasi

Ionut Oprea

Loturile 3 şi 4 ale Autostrăzii Lugoj – Deva: lucrările vor fi finalizate la termen

Stefana Muresan

Adrian Ionel, director general: „Interesul major al UNIFARM a fost sănătatea medicilor și a pacienților din sistemul de sănătate românesc”

redactia

Medlife și Signal Iduna lansează un serviciu de consultanță medicală la distanță

Papuc Irina

Contractul pentru finalizarea centurii Târgu-Mureșului, scos la licitație

Ligia Voro

Muzică la birou: concerte din programul „Orașul cântă”, susținut de CBRE

Ionut Oprea

NTT DATA Romania susține evoluția digitală în automotive: Autonomous Driving sau Car Connectivity

redactia

Regulament pentru acordarea stimulentelor salariale pe criterii de performanță, la SCJU Târgu Mureș

Stefana Muresan

Pineberry, cămășile „no one without”

Papuc Irina

Turcii de la Karsan Otomotiv vor livra Brașovului 105 autobuze

redactia

Piața Mare din Sibiu devine cea mai mare sală de concerte jazz, cu intrare gratuită

Stefana Muresan

Cum a fost la Vintest 2016

Nicolae Pop

Facultatea fără șomeri. Pepiniera de Cluj pentru Google, Facebook și Microsoft

redactia

Proiectul deșeurilor din Mureș, aproape de finish  

Ligia Voro

Patronatele bihorene au lansat apelul: „Dreptul la educație la distanță”

Traian Dan

Veronica Guşă de Drăgan, cea mai bogată româncă, va construi în Brașov o clinica medicală

Stefana Muresan

Leave a Comment