Auto Schunn promovează în România, de peste două decenii, valorile binecunoscutului brand german Mercedes-Benz.
Compania germano-română Auto Schunn împlinește în acest an 23 de ani de viață pe piața românească. În anul 1993, când Juergen Schunn a decis să revină în țara natală, România își croia noul destin democratic, oamenii erau entuziaști și încrezători într-o nouă și prosperă viață, pe deplin meritată.
Lumea auto și tehnologiile inovatoare pe care Mercedes-Benz le-a înglobat dintotdeauna în gama de produse auto erau, desigur, idealuri pentru cunoscători, însă piața românească făcea pe atunci doar primii pași. Destinul companiei Auto Schunn s-a scris în acele vremuri, viziunea investitorului Juergen Schunn având la bază valori fundamental germane: rigoarea, munca neobosită, implementarea noutăților tehnologice, asumarea calității ca element definitoriu al serviciilor oferite pieței românești.
După 23 de ani, plecând de la primii 2-3 angajați, compania a ajuns astăzi la 150.
Jürgen Schunn, sas de origine, născut și crescut până la vârsta de 21 de ani în Sibiu, se poate uita cu satisfacție la etapele istorice pe care firma le-a parcurs, la oamenii firmei și strânge mâna cu bucurie și recunoaștere deplină clienților fideli, având zi de zi în vedere viitorul – un viitor al tinerelor generații pentru care a creat adevărate poduri între cele două lumi, între cele două țări: România și Germania.
Care credeți că este cheia longevității afacerii dumneavoastră?
Etapele dezvoltării companiei Auto Schunn s-au grefat pe etapele pe care piața românească le-a parcurs în ultimii 23 de ani. Am trăit împreună evenimentele politice interne și internaționale, respectiv transformările și integrarea pieței românești în noua formulă europeană, prin urmare ne-am adaptat din mers și am fost atenți la lucrurile esențiale care contează, în special elementele calitative ale afacerii.
La plecarea din România, am păstrat nu doar amintiri despre oameni și locuri, dar și o dorință profundă de a reveni acasă. Germania este țara în care m-am format în spiritul principiilor democratice, a valorificării temeinice, a resurselor, a respectului proprietății private și rigorii muncii bine făcute. Am pus împreună spiritul german cu valorile profunde ale țării natale și am așezat spiritul brandului german Mercedes-Benz la baza formării echipelor noastre de specialiști în vânzări și servicii specializate.
Care este părerea dumneavoastră despre mediul de afaceri românesc?
Mediul de afaceri românesc s-a transformat și s-a adaptat fiecărei etape istorice parcursă de țară, de oamenii ei. Politicile de natură economică au fost foarte diverse, unele pasaje în adaptarea la noul destin au înregistrat “curbe strânse”, iar unele greu resimțite de piața românească. Aceste etape le-am parcurs și noi, construind un sistem care s-a dovedit viabil prin dinamismul adaptării la realitate.
De altfel, business-ul nostru este de tip „barometru” inclusiv prin faptul că ne adresăm preponderent mediului de afaceri, acelui segment al pieței reprezentat de oamenii de afaceri care investesc în calitate și prețuiesc brandul Mercedes-Benz ca purtător de valori istorice și avangardiste totodată.
Ce fel de servicii oferiți?
Serviciile noastre se adresează întregii game de autovehicule construite de Mercedes-Benz: autoturisme, camioane, autocare și autobuze.
Produsele Mercedes-Benz sunt însoțite de întreaga gamă de servicii oferite de producător, începând cu piesele de schimb originale, lucrări de întreținere și reparații, inclusiv în perioada de garanție, culantele și posibilitatea extensiilor de garanție pentru diferite produse. Toate acestea sunt oferite în centrele noastre de service din Arad, Deva, Suceava precum și din Sibiu unde completăm gama de disponibilități tehnice inclusiv prin Bosch Car Service.
Care este focusul în serviciile oferite?
Calitatea este elementul de maximă importanță, iar experiența ne permite o abordare tehnică de înalt nivel prin specialiștii formați la şcoala Mercedes-Benz.
Clienții noștri beneficiază de servicii individuale, orientate și construite funcție de cerințele și specificul activităților desfășurate de piață. Mobilitatea clienților este o temă actuală și asumată de echipele noastre, astfel încât serviciile Mobilo Life, Service MB 24 de ore sunt mereu activate și adaptate cerințelor acestora.
Cu ce vă diferențiați de concurență?
Ne deosebim de concurență prin modul în care percepem concurența. Plecăm de la principiile simple ale economiei în care concurența este o realitate a economiei de piață liberă și o realitate pe care în Germania ne-am asumat-o din anul 1985, an în care am deschis prima afacere din domeniul auto. Totodată, ne-am educat oamenii pentru o competiție bazată pe respectul concurenței și pe promovarea propriilor noastre valori. Credem în competiția pozitivă, bazată pe fair-play unde este loc pentru toată lumea și considerăm că, în orice caz, clienții aleg ceea ce răspunde cel mai bine nevoilor și dorințelor acestora.
Ce îmbunătățiri ați adus pieței din România?
Piața este un sistem dinamic și un cumul de valori, iar noi am venit cu valorile noastre. Aminteam de oamenii noștri pe care i-am format la școala germană Mercedes-Benz. Considerăm ca fiind un câștig extrem de important nu doar pentru angajații Auto Schunn, dar și pentru mediul social în care cu toții ne desfășurăm viața profesională. Privind din această perspectivă, doresc să mai precizez și faptul că Auto Schunn participă activ la viața culturală, sprijină tinerii talentați din diferite domenii și încurajează dezvoltarea diferitelor profesii din sectorul auto oferind inclusiv condiții de ucenicie, de practică școlară pentru elevi și studenți. Îmbunătățirea standardelor profesionale oferă clienților noștri un nivel de calitate adaptat nivelului produselor Mercedes-Benz. Nu este simplu să creezi un filon de transfer al valorilor dintr-o zonă în alta, să determini noi mentalități profesionale și să pui împreună interesele legitime ale clienților cu o piață axată tot mai mult pe principiile redimensionării prețurilor în economie.
Care este relația cu angajații?
Avem o pondere masivă de oameni tineri și foarte tineri, aproximativ 90 %, mulți având primul job în compania noastră. Prosperitatea oamenilor este un obiectiv general, ceea ce este important este că această prosperitate să fie o sarcină asumată de ambele părți și să parcurgem drumul împreună. Angajații noștri au, în orice caz, o sarcină complexă și tocmai din acest motiv le oferim diverse formule de pregătire profesională, în toate domeniile activităților noastre. Este demn de menționat faptul că stabilitatea personalului este una peste medie, iar gradul de pregătire este unul dintre cele mai înalte.
Ce urmează pe viitor?
Compania Auto Schunn este în permanență la dispoziția clienților săi și, în mod firesc, vedem dezvoltarea noastră împreună cu dezvoltarea clienților noștri, a piețelor din România și nu numai. Suntem conectați la sisteme performante și credem că dezvoltarea competențelor noii generații, care iată acum nu mai pleacă de la zero precum în urmă cu 23 de ani, este misiunea noastră, a seniorilor.
Ce mesaj le transmiteți oamenilor de afaceri germani care vor să investească în România?
Ca membru al Cluburilor de Afaceri Româno-Germane, precum și al Camerei de Comerț Româno-Germane, adresez o invitație deschisă investitorilor germani să vină cu încredere în România, beneficiem de un cadru economic și politic favorabil și credem în viitorul României într-un larg context european și internațional.
Jürgen Schunn, proprietar Auto Schunn
“Suntem conectați la sisteme performante și credem că dezvoltarea competențelor noii generații, care, iată, acum nu mai pleacă de la zero precum în urmă cu 23 de ani, este misiunea noastră, a seniorilor”
Citește și:
Spitalul Dr.Holhoș, cea mai nouă investiție în peisajul medical românesc
Rețeaua de oftalmologie Dr. Holhoș a bifat o nouă reușită în peisajul medical românesc și se extinde cu…
1 iulie 2025
Manufaktur by Mercedes-Benz – un eveniment dedicat luxului personalizat, la showroom-ul Mercedes-Benz Baia Mare
Într-o seară dedicată eleganței și rafinamentului, ATP Motors Baia Mare, dealer autorizat Mercedes-Benz, a adus în prim-plan conceptul exclusiv Manufaktur –…
1 iulie 2025
Atlantic Council expands global presence with a new regional office in Bucharest
The Atlantic Council, one of the most influential and globally active think tanks in the United States, announced…
1 iulie 2025
Dealurile Transilvaniei, sperietoarea “drumarilor”
Alunecările de teren sunt cel mai des invocate de administrație pentru întârzierile de 10-15 ani în concretizarea autostrăzilor,…
1 iulie 2025
Bateria Velionic – instalată deja în peste 200 de locuințe din România
Veltol Energy aduce inovație în stocarea energiei pentru consumatorii care vor mai mult decât statutul de prosumator. Compania…
30 iunie 2025
Afaceri de peste 9 miliarde de lei, derulate de primele 10 companii din Satu Mare
La 9.181,25 milioane de lei se ridică cifra de afaceri cumulată a primelor zece firme din județul Satu…
30 iunie 2025
Edilul Kölnului: “Clujul devine un hub economic vibrant în IT și tech”
Dr. Ralf Heinen, “primarul cu papion”, ne-a explicat, într-un interviu în exclusivitate mijlocit de Clubul Oamenilor de Afaceri…
30 iunie 2025
Colliers Romania appointed to coordinate the repositioning process for Unirea Shopping Centre in Bucharest and Brașov
Colliers Romania has been appointed to coordinate the repositioning process for two shopping centres – Unirea Shopping Centre…
30 iunie 2025
Investiții
Aquaparkul Nymphaea investește 4,08 milioane lei pentru atragerea vizitatorilor
Un bazin de înot, un tun cu spumă cu efect de jet, destinat activităților recreative, o mașină de…
1 iulie 2025
Afaceri de peste 9 miliarde de lei, derulate de primele 10 companii din Satu Mare
La 9.181,25 milioane de lei se ridică cifra de afaceri cumulată a primelor zece firme din județul Satu…
30 iunie 2025
Edilul Kölnului: “Clujul devine un hub economic vibrant în IT și tech”
Dr. Ralf Heinen, “primarul cu papion”, ne-a explicat, într-un interviu în exclusivitate mijlocit de Clubul Oamenilor de Afaceri…
30 iunie 2025
Business sustenabil: Cum reduce Lava Knitting costurile cu 50% fără să scadă producția
Într-o industrie în care eficiența este adesea privită ca o simplă reducere de costuri, Lucian Fetea, directorul general…
30 iunie 2025
Goldbach Group demarează un proiect de retail în cartierul Maurer Residence din Târgu Mureș
Goldbach Group, holding ce reunește opt companii care se implică activ în dezvoltarea și implementarea unor proiecte complexe…
30 iunie 2025
Biblioteca „Gheorge Șincai” se reinventează: digitalizare și cafenea literară
Lucrările de modernizare a Bibliotecii Județene „Gheorghe Șincai” din Oradea se apropie de final, cu un stadiu de…
28 iunie 2025
Fostul ministru MIPE, Marcel Boloș, s-a întors director general la ADR Nord – Vest
Marcel Boloș, fostul ministru al Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) s-a întors, cu gânduri mari, pe poziția de…
27 iunie 2025
Business de 8 miliarde lei în Arad: Ce companii au dominat economia județului în 2024
La peste 8,04 miliarde de lei se ridică cifra de afaceri pe anul 2024 a primelor 10 firme…
27 iunie 2025
Infrastructură
Dealurile Transilvaniei, sperietoarea “drumarilor”
Alunecările de teren sunt cel mai des invocate de administrație pentru întârzierile de 10-15 ani în concretizarea autostrăzilor,…
1 iulie 2025
Hidronic, povestea unei companii din Cluj-Napoca care mișcă apa și transformă comunitățile.
Hidronic a început cu ambiția de a construi local ceea ce alții aduceau din afară. Astăzi, compania este…
27 iunie 2025
Incursiune în istoria Inteligenței Artificiale
„Aducem 𝐈𝐧𝐭𝐞𝐥𝐢𝐠𝐞𝐧𝐭̗𝐚 𝐀𝐫𝐭𝐢𝐟𝐢𝐜𝐢𝐚𝐥𝐚̆ mai aproape, în Regiunea Vest” a fost sloganul impus de ADR Vest, aceștia reușind ca…
26 iunie 2025
Se deschide complet Inelul Rutier Metropolitan Oradea – a doua centură a Oradiei
Cei care călătoresc dinspre Arad spre Cluj Napoca nu vor mai trebui să treacă pe Centura Oradiei. La…
25 iunie 2025
O asociere condusă de Global Industrial va executa pasajul subteran Oneștilor din Oradea
Asocierea formată din Global Industrial (lider), CML.RO și DP Proiect va avea la dispoziție 15 luni pentru finalizarea…
24 iunie 2025
Antreprenorul DPB consolidează în timp record DN 68A
Compania Drumuri și Poduri Banat a finalizat, înainte de termen, lucrările la DN 68A Coșava – Margina, unul…
24 iunie 2025
Noua parcare, pe 5 niveluri, de la Spitalul Clinic Județean de Urgență Bihor, gata în august
Drum Asfalt (lider de asociere) și Grup Construcții Est (asociat) au ajuns cu lucrările la parcarea supraetajată de…
23 iunie 2025
Gala Aniversară Transilvania Business 15 ani
Gala Aniversară Transilvania Business a marcat 15 ani de la apariția primei ediții a publicației economice. Evenimentul găzduit…
20 iunie 2025
Turism
Parc botanic cât un cartier lângă Băile Figa. Proiecte de 70 mil. € la Beclean
Grădina Urbană Transilvania (GUT) și parcul de specializare inteligentă se numără printre marile investiții programate în orașul din…
1 iulie 2025
„Festivalul Părădăicilor” de la Macea: gust autentic și tradiție locală
Evenimentul ajuns la a XV-a ediție devine un model de dezvoltare rurală prin promovarea produselor locale, implicarea comunității…
1 iulie 2025
Aquaparkul Nymphaea investește 4,08 milioane lei pentru atragerea vizitatorilor
Un bazin de înot, un tun cu spumă cu efect de jet, destinat activităților recreative, o mașină de…
1 iulie 2025
Comisia Europeană a făcut team building pe Via Transilvanica
Vicepreședintele instituției, Roxana Mînzatu, a participat, în județul Bistrița-Năsăud, la o dezbatere despre mediul rural și a inaugurat…
30 iunie 2025
Fostul ministru MIPE, Marcel Boloș, s-a întors director general la ADR Nord – Vest
Marcel Boloș, fostul ministru al Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) s-a întors, cu gânduri mari, pe poziția de…
27 iunie 2025
Se deschide complet Inelul Rutier Metropolitan Oradea – a doua centură a Oradiei
Cei care călătoresc dinspre Arad spre Cluj Napoca nu vor mai trebui să treacă pe Centura Oradiei. La…
25 iunie 2025
Peste 300 de vinuri de top, de la 24 de crame, la Salonul Vinurilor Millésime
Salonul Vinurilor Millésime și-a consumat cea de-a VII-a ediție, în weekendul 13 – 15 iunie 2025 în Cetatea…
23 iunie 2025
Gala Aniversară Transilvania Business 15 ani
Gala Aniversară Transilvania Business a marcat 15 ani de la apariția primei ediții a publicației economice. Evenimentul găzduit…
20 iunie 2025
Educație
Cărturești propune pentru RIVUS Cluj-Napoca cea mai mare librărie și cel mai nou concept edutainment din România
O mare varietate de cărți și produse de papetărie, cafenea și spații de joacă, ateliere creative și educaționale,…
1 iulie 2025
Începe admiterea la Universitatea din Oradea. În premieră, Învățământ dual
Universitatea din Oradea are alocate 2.020 de locuri bugetate pentru sesiunea de admitere 2025. Odată cu luna iulie…
1 iulie 2025
Alba va avea un campus de învățământ profesional de 20 milioane €
Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca va oferi programe de inginerie mecanică și economică industrială, dar și de tehnologia construcțiilor…
30 iunie 2025
Ovidiu Oltean învață antreprenorii cum să scape de frica vorbitului în public
Un eveniment marca Connect Timișoara, parte a Bizz.Club, care are obiectiv atât realizarea unui serios networking între antreprenorii…
29 iunie 2025
Fără cozi, fără hârtii: AJOFM Bihor mută serviciile în online
Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Bihor anunță implementarea la nivel local a Platformei PULS, un…
29 iunie 2025
Vicepreședintele Comisiei Europene a ajuns la Cluj
Roxana Mînzatu a analizat, la sediul celei mai mari universități din România, noul proiect european „Union of Skills”.…
28 iunie 2025
Marketing și networking pentru antreprenorii bănățeni la Connect Timișoara
Călin Biriș a fost invitat de BizzClub și Connect Timișoara să vorbească antreprenorilor bănățeni despre marketing în cele…
28 iunie 2025
Digitalizare cu fonduri europene pentru bibliotecile din județul Arad
11 biblioteci din Municipiul Arad și din județul Arad fi vor dotate cu echipamente informatice, banii provenind din…
26 iunie 2025
Zi de Zi știri economice:
