Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Auto Schunn: 23 de ani de calitate germană în România

Auto Schunn promovează în România, de peste două decenii, valorile binecunoscutului brand german Mercedes-Benz.
Compania germano-română Auto Schunn împlinește în acest an 23 de ani de viață pe piața românească. În anul 1993, când Juergen Schunn a decis să revină în țara natală, România își croia noul destin democratic, oamenii erau entuziaști și încrezători într-o nouă și prosperă viață, pe deplin meritată.
Lumea auto și tehnologiile inovatoare pe care Mercedes-Benz le-a înglobat dintotdeauna în gama de produse auto erau, desigur, idealuri pentru cunoscători, însă piața românească făcea pe atunci doar primii pași. Destinul companiei Auto Schunn s-a scris în acele vremuri, viziunea investitorului Juergen Schunn având la bază valori fundamental germane: rigoarea, munca neobosită, implementarea noutăților tehnologice, asumarea calității ca element definitoriu al serviciilor oferite pieței românești.
După 23 de ani, plecând de la primii 2-3 angajați, compania a ajuns astăzi la 150.
Jürgen Schunn, sas de origine, născut și crescut până la vârsta de 21 de ani în Sibiu, se poate uita cu satisfacție la etapele istorice pe care firma le-a parcurs, la oamenii firmei și strânge mâna cu bucurie și recunoaștere deplină clienților fideli, având zi de zi în vedere viitorul – un viitor al tinerelor generații pentru care a creat adevărate poduri între cele două lumi, între cele două țări: România și Germania.
Juergen Schunn 2
Care credeți că este cheia longevității afacerii dumneavoastră?
Etapele dezvoltării companiei Auto Schunn s-au grefat pe etapele pe care piața românească le-a parcurs în ultimii 23 de ani. Am trăit împreună evenimentele politice interne și internaționale, respectiv transformările și integrarea pieței românești în noua formulă europeană, prin urmare ne-am adaptat din mers și am fost atenți la lucrurile esențiale care contează, în special elementele calitative ale afacerii.
La plecarea din România, am păstrat nu doar amintiri despre oameni și locuri, dar și o dorință profundă de a reveni acasă. Germania este țara în care m-am format în spiritul principiilor democratice, a valorificării temeinice, a resurselor, a respectului proprietății private și rigorii muncii bine făcute. Am pus împreună spiritul german cu valorile profunde ale țării natale și am așezat spiritul brandului german Mercedes-Benz la baza formării echipelor noastre de specialiști în vânzări și servicii specializate.
Care este părerea dumneavoastră despre mediul de afaceri românesc?
Mediul de afaceri românesc s-a transformat și s-a adaptat fiecărei etape istorice parcursă de țară, de oamenii ei. Politicile de natură economică au fost foarte diverse, unele pasaje în adaptarea la noul destin au înregistrat “curbe strânse”, iar unele greu resimțite de piața românească. Aceste etape le-am parcurs și noi, construind un sistem care s-a dovedit viabil prin dinamismul adaptării la realitate.
De altfel, business-ul nostru este de tip „barometru” inclusiv prin faptul că ne adresăm preponderent mediului de afaceri, acelui segment al pieței reprezentat de oamenii de afaceri care investesc în calitate și prețuiesc brandul Mercedes-Benz ca purtător de valori istorice și avangardiste totodată.
Ce fel de servicii oferiți?
Serviciile noastre se adresează întregii game de autovehicule construite de Mercedes-Benz: autoturisme, camioane, autocare și autobuze.
Produsele Mercedes-Benz sunt însoțite de întreaga gamă de servicii oferite de producător, începând cu piesele de schimb originale, lucrări de întreținere și reparații, inclusiv în perioada de garanție, culantele și posibilitatea extensiilor de garanție pentru diferite produse. Toate acestea sunt oferite în centrele noastre de service din Arad, Deva, Suceava precum și din Sibiu unde completăm gama de disponibilități tehnice inclusiv prin Bosch Car Service.
Showroom corectat
Care este focusul în serviciile oferite?
Calitatea este elementul de maximă importanță, iar experiența ne permite o abordare tehnică de înalt nivel prin specialiștii formați la şcoala Mercedes-Benz.
Clienții noștri beneficiază de servicii individuale, orientate și construite funcție de cerințele și specificul activităților desfășurate de piață. Mobilitatea clienților este o temă actuală și asumată de echipele noastre, astfel încât serviciile Mobilo Life, Service MB 24 de ore sunt mereu activate și adaptate cerințelor acestora.
Ec. Elena Kovacs - manager general AS România -
Cu ce vă diferențiați de concurență?
Ne deosebim de concurență prin modul în care percepem concurența. Plecăm de la principiile simple ale economiei în care concurența este o realitate a economiei de piață liberă și o realitate pe care în Germania ne-am asumat-o din anul 1985, an în care am deschis prima afacere din domeniul auto. Totodată, ne-am educat oamenii pentru o competiție bazată pe respectul concurenței și pe promovarea propriilor noastre valori. Credem în competiția pozitivă, bazată pe fair-play unde este loc pentru toată lumea și considerăm că, în orice caz, clienții aleg ceea ce răspunde cel mai bine nevoilor și dorințelor acestora.
Ce îmbunătățiri ați adus pieței din România?
Piața este un sistem dinamic și un cumul de valori, iar noi am venit cu valorile noastre. Aminteam de oamenii noștri pe care i-am format la școala germană Mercedes-Benz. Considerăm ca fiind un câștig extrem de important nu doar pentru angajații Auto Schunn, dar și pentru mediul social în care cu toții ne desfășurăm viața profesională. Privind din această perspectivă, doresc să mai precizez și faptul că Auto Schunn participă activ la viața culturală, sprijină tinerii talentați din diferite domenii și încurajează dezvoltarea diferitelor profesii din sectorul auto oferind inclusiv condiții de ucenicie, de practică școlară pentru elevi și studenți. Îmbunătățirea standardelor profesionale oferă clienților noștri un nivel de calitate adaptat nivelului produselor Mercedes-Benz. Nu este simplu să creezi un filon de transfer al valorilor dintr-o zonă în alta, să determini noi mentalități profesionale și să pui împreună interesele legitime ale clienților cu o piață axată tot mai mult pe principiile redimensionării prețurilor în economie.
Care este relația cu angajații?
Avem o pondere masivă de oameni tineri și foarte tineri, aproximativ 90 %, mulți având primul job în compania noastră. Prosperitatea oamenilor este un obiectiv general, ceea ce este important este că această prosperitate să fie o sarcină asumată de ambele părți și să parcurgem drumul împreună. Angajații noștri au, în orice caz, o sarcină complexă și tocmai din acest motiv le oferim diverse formule de pregătire profesională, în toate domeniile activităților noastre. Este demn de menționat faptul că stabilitatea personalului este una peste medie, iar gradul de pregătire este unul dintre cele mai înalte.
Echipa AS
Ce urmează pe viitor?
Compania Auto Schunn este în permanență la dispoziția clienților săi și, în mod firesc, vedem dezvoltarea noastră împreună cu dezvoltarea clienților noștri, a piețelor din România și nu numai. Suntem conectați la sisteme performante și credem că dezvoltarea competențelor noii generații, care iată acum nu mai pleacă de la zero precum în urmă cu 23 de ani, este misiunea noastră, a seniorilor.
Ce mesaj le transmiteți oamenilor de afaceri germani care vor să investească în România?
Ca membru al Cluburilor de Afaceri Româno-Germane, precum și al Camerei de Comerț Româno-Germane, adresez o invitație deschisă investitorilor germani să vină cu încredere în România, beneficiem de un cadru economic și politic favorabil și credem în viitorul României într-un larg context european și internațional.
Jürgen Schunn, proprietar Auto Schunn
“Suntem conectați la sisteme performante și credem că dezvoltarea competențelor noii generații, care, iată, acum nu mai pleacă de la zero precum în urmă cu 23 de ani, este misiunea noastră, a seniorilor”

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Investor interest drives Innovation Forum centre stage at MIPIM 2017

Articolul următor

Proiectul de buget, lansat de Guvernul Grindeanu

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share