Auto Schunn promovează în România, de peste două decenii, valorile binecunoscutului brand german Mercedes-Benz.
Compania germano-română Auto Schunn împlinește în acest an 23 de ani de viață pe piața românească. În anul 1993, când Juergen Schunn a decis să revină în țara natală, România își croia noul destin democratic, oamenii erau entuziaști și încrezători într-o nouă și prosperă viață, pe deplin meritată.
Lumea auto și tehnologiile inovatoare pe care Mercedes-Benz le-a înglobat dintotdeauna în gama de produse auto erau, desigur, idealuri pentru cunoscători, însă piața românească făcea pe atunci doar primii pași. Destinul companiei Auto Schunn s-a scris în acele vremuri, viziunea investitorului Juergen Schunn având la bază valori fundamental germane: rigoarea, munca neobosită, implementarea noutăților tehnologice, asumarea calității ca element definitoriu al serviciilor oferite pieței românești.
După 23 de ani, plecând de la primii 2-3 angajați, compania a ajuns astăzi la 150.
Jürgen Schunn, sas de origine, născut și crescut până la vârsta de 21 de ani în Sibiu, se poate uita cu satisfacție la etapele istorice pe care firma le-a parcurs, la oamenii firmei și strânge mâna cu bucurie și recunoaștere deplină clienților fideli, având zi de zi în vedere viitorul – un viitor al tinerelor generații pentru care a creat adevărate poduri între cele două lumi, între cele două țări: România și Germania.
Care credeți că este cheia longevității afacerii dumneavoastră?
Etapele dezvoltării companiei Auto Schunn s-au grefat pe etapele pe care piața românească le-a parcurs în ultimii 23 de ani. Am trăit împreună evenimentele politice interne și internaționale, respectiv transformările și integrarea pieței românești în noua formulă europeană, prin urmare ne-am adaptat din mers și am fost atenți la lucrurile esențiale care contează, în special elementele calitative ale afacerii.
La plecarea din România, am păstrat nu doar amintiri despre oameni și locuri, dar și o dorință profundă de a reveni acasă. Germania este țara în care m-am format în spiritul principiilor democratice, a valorificării temeinice, a resurselor, a respectului proprietății private și rigorii muncii bine făcute. Am pus împreună spiritul german cu valorile profunde ale țării natale și am așezat spiritul brandului german Mercedes-Benz la baza formării echipelor noastre de specialiști în vânzări și servicii specializate.
Care este părerea dumneavoastră despre mediul de afaceri românesc?
Mediul de afaceri românesc s-a transformat și s-a adaptat fiecărei etape istorice parcursă de țară, de oamenii ei. Politicile de natură economică au fost foarte diverse, unele pasaje în adaptarea la noul destin au înregistrat “curbe strânse”, iar unele greu resimțite de piața românească. Aceste etape le-am parcurs și noi, construind un sistem care s-a dovedit viabil prin dinamismul adaptării la realitate.
De altfel, business-ul nostru este de tip „barometru” inclusiv prin faptul că ne adresăm preponderent mediului de afaceri, acelui segment al pieței reprezentat de oamenii de afaceri care investesc în calitate și prețuiesc brandul Mercedes-Benz ca purtător de valori istorice și avangardiste totodată.
Ce fel de servicii oferiți?
Serviciile noastre se adresează întregii game de autovehicule construite de Mercedes-Benz: autoturisme, camioane, autocare și autobuze.
Produsele Mercedes-Benz sunt însoțite de întreaga gamă de servicii oferite de producător, începând cu piesele de schimb originale, lucrări de întreținere și reparații, inclusiv în perioada de garanție, culantele și posibilitatea extensiilor de garanție pentru diferite produse. Toate acestea sunt oferite în centrele noastre de service din Arad, Deva, Suceava precum și din Sibiu unde completăm gama de disponibilități tehnice inclusiv prin Bosch Car Service.
Care este focusul în serviciile oferite?
Calitatea este elementul de maximă importanță, iar experiența ne permite o abordare tehnică de înalt nivel prin specialiștii formați la şcoala Mercedes-Benz.
Clienții noștri beneficiază de servicii individuale, orientate și construite funcție de cerințele și specificul activităților desfășurate de piață. Mobilitatea clienților este o temă actuală și asumată de echipele noastre, astfel încât serviciile Mobilo Life, Service MB 24 de ore sunt mereu activate și adaptate cerințelor acestora.
Cu ce vă diferențiați de concurență?
Ne deosebim de concurență prin modul în care percepem concurența. Plecăm de la principiile simple ale economiei în care concurența este o realitate a economiei de piață liberă și o realitate pe care în Germania ne-am asumat-o din anul 1985, an în care am deschis prima afacere din domeniul auto. Totodată, ne-am educat oamenii pentru o competiție bazată pe respectul concurenței și pe promovarea propriilor noastre valori. Credem în competiția pozitivă, bazată pe fair-play unde este loc pentru toată lumea și considerăm că, în orice caz, clienții aleg ceea ce răspunde cel mai bine nevoilor și dorințelor acestora.
Ce îmbunătățiri ați adus pieței din România?
Piața este un sistem dinamic și un cumul de valori, iar noi am venit cu valorile noastre. Aminteam de oamenii noștri pe care i-am format la școala germană Mercedes-Benz. Considerăm ca fiind un câștig extrem de important nu doar pentru angajații Auto Schunn, dar și pentru mediul social în care cu toții ne desfășurăm viața profesională. Privind din această perspectivă, doresc să mai precizez și faptul că Auto Schunn participă activ la viața culturală, sprijină tinerii talentați din diferite domenii și încurajează dezvoltarea diferitelor profesii din sectorul auto oferind inclusiv condiții de ucenicie, de practică școlară pentru elevi și studenți. Îmbunătățirea standardelor profesionale oferă clienților noștri un nivel de calitate adaptat nivelului produselor Mercedes-Benz. Nu este simplu să creezi un filon de transfer al valorilor dintr-o zonă în alta, să determini noi mentalități profesionale și să pui împreună interesele legitime ale clienților cu o piață axată tot mai mult pe principiile redimensionării prețurilor în economie.
Care este relația cu angajații?
Avem o pondere masivă de oameni tineri și foarte tineri, aproximativ 90 %, mulți având primul job în compania noastră. Prosperitatea oamenilor este un obiectiv general, ceea ce este important este că această prosperitate să fie o sarcină asumată de ambele părți și să parcurgem drumul împreună. Angajații noștri au, în orice caz, o sarcină complexă și tocmai din acest motiv le oferim diverse formule de pregătire profesională, în toate domeniile activităților noastre. Este demn de menționat faptul că stabilitatea personalului este una peste medie, iar gradul de pregătire este unul dintre cele mai înalte.
Ce urmează pe viitor?
Compania Auto Schunn este în permanență la dispoziția clienților săi și, în mod firesc, vedem dezvoltarea noastră împreună cu dezvoltarea clienților noștri, a piețelor din România și nu numai. Suntem conectați la sisteme performante și credem că dezvoltarea competențelor noii generații, care iată acum nu mai pleacă de la zero precum în urmă cu 23 de ani, este misiunea noastră, a seniorilor.
Ce mesaj le transmiteți oamenilor de afaceri germani care vor să investească în România?
Ca membru al Cluburilor de Afaceri Româno-Germane, precum și al Camerei de Comerț Româno-Germane, adresez o invitație deschisă investitorilor germani să vină cu încredere în România, beneficiem de un cadru economic și politic favorabil și credem în viitorul României într-un larg context european și internațional.
Jürgen Schunn, proprietar Auto Schunn
“Suntem conectați la sisteme performante și credem că dezvoltarea competențelor noii generații, care, iată, acum nu mai pleacă de la zero precum în urmă cu 23 de ani, este misiunea noastră, a seniorilor”
Citește și:
Roberta Metsola, premiată la Timișoara
Preşedinta Parlamentului European, Roberta Metsola, se află în vizită în România în perioada 21 – 22 mai. Vizita…
22 mai 2025
Savini Due, investiție de 40 milioane € în noua fabrică de la Sebeș
Producătorul italian Savini Due, activ în piața mobilierului de baie de 22 de ani, a inaugurat fabrica de…
22 mai 2025
Roboții de lângă noi. Minunile tehnologiei de la Identicom4
Expoziția de la Cluj Innovation Park (CIP) propune atât soluții de ultimă oră pentru domeniile industrial sau logistic,…
21 mai 2025
Technology Expo & B2B Meetings și Logistics Expo Timișoara
Timisoara va deveni centrul excelenței în tehnologie, găzduind evenimentul Technology Expo & B2B Meetings și Logistics Expo, în…
21 mai 2025
Pegasus Airlines a debutat la Cluj cu zborul de Istanbul
Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj (AIAIC) a marcat un moment important în dezvoltarea rețelei sale de rute prin…
20 mai 2025
Caravana educațională ROFMA ajunge la Timișoara
In contextul dinamic al domeniului real estate, al cresterii cererii pentru serviciile de property si facility management, ROFMA…
20 mai 2025
IULIUS și Atterbury Europe atrag cel mai mare credit acordat unei dezvoltări real-estate din România
RIVUS Cluj-Napoca, amplul proiect mixed-use de reconversie urbană dezvoltat de companiile IULIUS și Atterbury Europe, primește cel mai…
20 mai 2025
Trei antreprenori de succes față în față cu studenții orădeni
Alin Mercheș, CEO Mobiversal, Rareș Codrean – CEO Helion și Sorin Sucală – CEO Imobiliare360.ro, s-au aflat luni,…
19 mai 2025
Investiții
Savini Due, investiție de 40 milioane € în noua fabrică de la Sebeș
Producătorul italian Savini Due, activ în piața mobilierului de baie de 22 de ani, a inaugurat fabrica de…
22 mai 2025
Sinteza Oradea renunță la parteneriatul cu Lockheed Martin pentru fabrica de baterii
Decizia vine în urma unei analize de fezabilitate. Ministerul Energiei confirmă că fondurile PNRR nu au fost afectate.…
21 mai 2025
„Criza bate la ușă” – Ilie Bolojan trage un semnal de alarmă la finalul mandatului
Liderul PNL avertizează asupra riscurilor generate de criza bugetară, întârzierea fondurilor europene și lipsa unui executiv stabil. România…
21 mai 2025
IULIUS și Atterbury Europe atrag cel mai mare credit acordat unei dezvoltări real-estate din România
RIVUS Cluj-Napoca, amplul proiect mixed-use de reconversie urbană dezvoltat de companiile IULIUS și Atterbury Europe, primește cel mai…
20 mai 2025
Trei antreprenori de succes față în față cu studenții orădeni
Alin Mercheș, CEO Mobiversal, Rareș Codrean – CEO Helion și Sorin Sucală – CEO Imobiliare360.ro, s-au aflat luni,…
19 mai 2025
DEME Macarale relocă 425 de grinzi de pe lotul Chiribiș – Biharia al Autostrăzii A3
Lucrările la Autostrada Transilvania continuă cu o operațiune importantă de logistică și reutilizare a materialelor: 425 de grinzi…
19 mai 2025
Clădiri istorice și mașini de epocă în Piața Regele Ferdinand din Oradea
Vineri și sâmbătă, 16 și 17 mai 2025, cei care au trecut prin Piața Regele Ferdinand din Oradea,…
18 mai 2025
Horia Gustă și Cristian Pascu au primit noi mandate de președinte respectiv, vicepreședinte, în Consiliul Director al AAF din România
Mihnea Bărbulescu, Erste Asset Management România, devine membru în Consiliul Director al AAF. Membrii Asociației Administratorilor de Fonduri…
16 mai 2025
Infrastructură
Locuri de muncă și alegeri de carieră, live la Oradea Arena
Evenimentul din 22 mai 2025, de la Oradea Arena, reunește peste 50 de angajatori și instituții de învățământ,…
21 mai 2025
2 săptămâni rămase pentru înscrierea la Tech Catalyst, competiția care premiază cele mai bune aplicații pentru orașe inteligente
Glovo, platforma multi-categorie care oferă acces la o varietate mare de produse, în parteneriat cu CITI Cluster, catalizator…
21 mai 2025
DEME Macarale relocă 425 de grinzi de pe lotul Chiribiș – Biharia al Autostrăzii A3
Lucrările la Autostrada Transilvania continuă cu o operațiune importantă de logistică și reutilizare a materialelor: 425 de grinzi…
19 mai 2025
Minune la Cluj. Podul de la Ciurila, finalizat înainte de termen
Noul pod din comuna Ciurila edificat de Consiliul Județean (CJ) Cluj pe Drumul Județean DJ 107R, a fost…
16 mai 2025
Simulator de tren, experiență VR și zeci de angajatori la Târgul de Carieră Feroviară
Vizitatorii Târgului de Carieră Feroviară în România vor avea parte, în premieră, de o experiență interactivă unică: vor…
16 mai 2025
S-a semnat contractul pentru construcția primului lot al Drumului Expres Arad – Oradea
Joi, 15 mai 2025, la Ministerul Transportului, în prezența ministrului Sorin Grindeau, a fost semnat contractul pentru realizarea…
15 mai 2025
S-a modernizat drumul spre tabăra Căsoaia și stațiunea Moneasa
Consiliul Județean Arad a finalizat lucrările de modernizare a drumului județean Mâsca – Măderat – Arăneag, un proiect…
15 mai 2025
Speakeri de top, premieră de material rulant și parteneriate strategice, la Conferința de Operatorie Feroviară & Material Rulant, Oradea
Explorând Viitorul Feroviar: Conferinţele Club Feroviar – Operatorie Feroviară & Material Rulant. Vino să iei parte la o…
15 mai 2025
Turism
Hotelul Univers, furnizorul nr. 1 de dividende al județului Cluj
Veniturile din încasarea dividendelor pe 2024 cuvenite Consiliului Județean (CJ) s-au ridicat la 1,8 milioane €, cele cinci…
20 mai 2025
Crama Jelna a luat bronzul la Top Hotel Awards
Pentru a treia oară consecutiv vinarii bistrițeni se clasează pe podiumul competiției destinate industriei ospitalității din România. „Suntem…
16 mai 2025
Peste 3 milioane de euro pentru modernizarea zonei de agrement Căsoaia
Zona de agrement Căsoaia beneficiază de două proiecte importante de modernizare, menite să transforme această destinație într-un pol…
16 mai 2025
BT Capital Partners a mediat fuziunea Paralela 45 – Rainbow Tours
Divizia de investment banking a grupului clujean s-a ocupat de consultanța financiară a tranzacției prin care compania poloneză…
15 mai 2025
Un nou exercițiu de business – networking la BNI Oradea
Noi membri fondatori s-au alăturat grupului BNI Oradea. Aceștia s-au întâlnit marți, 13 mai 2025, la Ramada by…
15 mai 2025
S-a modernizat drumul spre tabăra Căsoaia și stațiunea Moneasa
Consiliul Județean Arad a finalizat lucrările de modernizare a drumului județean Mâsca – Măderat – Arăneag, un proiect…
15 mai 2025
Peregrinări prin Țara de Jos a Călatei
Centrul Național de Informare și Promovare Turistică (CNIPT) Zalău va promova această zonă a județului Sălaj printr-un tur…
13 mai 2025
Muzeele orădene participă împreună la Noaptea Europeană a Muzeelor
Muzeul Țării Crișurilor Oradea – Complex Muzeal organizează în 17 mai a.c. mult așteptatul eveniment de anvergură europeană…
12 mai 2025
Educație
Locuri de muncă și alegeri de carieră, live la Oradea Arena
Evenimentul din 22 mai 2025, de la Oradea Arena, reunește peste 50 de angajatori și instituții de învățământ,…
21 mai 2025
KINDER EXPO în Timișoara
KINDER EXPO, târg dedicat femeilor însărcinate, bebelușilor și copiilor , va avea loc în Timișoara, între 23 și…
21 mai 2025
Ce trebuie să știe antreprenorii români despre declarațiile fiscale digitale
Aceasta a fost tematica evenimentului organizat de către Federația Patronilor Bihor (FPB) marți, 20 mai 2025. Informațiile au…
20 mai 2025
Start-upul Wow Lab va intra în școli private din Cluj, Timișoara, Brașov
Acesta promovează un sistem de educație științifică prin experimente și colaborează cu unități de învățământ la nivel gimnazial…
20 mai 2025
Trei antreprenori de succes față în față cu studenții orădeni
Alin Mercheș, CEO Mobiversal, Rareș Codrean – CEO Helion și Sorin Sucală – CEO Imobiliare360.ro, s-au aflat luni,…
19 mai 2025
Arena Urșilor Junior 2025 – Generația viitorului antreprenorial se întâlnește la Brașov!
Zbor Hub Brașov a fost gazda celei mai vibrante ediții a Arena Urșilor Junior, un eveniment dedicat viitorilor…
19 mai 2025
Viitorii studenți mediciniști din Cluj, testați la simularea concursului de admitere
Universitatea de Medicină și Farmacie „Iuliu Hațieganu” (UMFIH) Cluj-Napoca a organizat cea de-a XVI-a ediţie a simulării concursului…
19 mai 2025
Tur de forță al Rectoratului UTCN, la trei universități din Japonia
Delegația oficială a Universității Tehnice din Cluj-Napoca a fost formată din rectorul Vasile Țopa și prorectorul pentru infrastructură…
16 mai 2025
Zi de Zi știri economice:
