Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Oblio, pași îndrăzneți în producție

A consemnat Florin Marcel ȘANDOR
De mai bine de 6 ani, Fabrica Oblio furnizează produse igienico-sanitare pe segmentul HoReCa și pentru consumatorii casnici. Soffy este brandul sub numele căruia Oblio aduce în piață produse de calitate, la un preț bun. Mai multe amănunte despre fabrica de lângă Sighișoara, ne-a oferit Ovidiu Moldovan, managerul firmei, care alături de asociatul Dan Perte, conduce destinele companiei mureșene.
Care a fost motivația acestei investiții?
Îmi doream de mult, așa cum își doresc mulți antreprenori români, să demarez o activitate productivă, ca să am satisfacția de a fabrica produse bune, așa cum și le doresc consumatorii, și de avea controlul asupra calității acestora. Astfel, SC OBLIO COM SRL a devenit unul dintre producătorii regionali importanți de hârtie igienică, șervețele și prosoape de hârtie. Ne bazăm pe un colectiv stabil de oameni, cu experiență și pe o dotare tehnică adecvată realizării unor produse de foarte bună calitate. Gama de produse se adresează atât consumatorilor casnici, cât și profesioniștilor. Pentru cei din urmă am dezvoltat produse care răspund foarte bine necesităților domeniului HoReCa sau unităților economice de dimensiuni mari și medii. Avem clienți în toată țara, dar prezența noastră este, în mod particular, bună în Transilvania.
A fost dificil să intrați pe piață?
Aș putea spune că a fost relativ ușor să ne câștigăm o poziție bună pe piață, deoarece am mizat de la început pe fabricarea produselor de calitate. În plus aveam, la data demarării producției, atât o rețea de distribuție performantă – inclusiv rețeaua de magazine proprii, prin firma noastră, Coralia – cât și o experiență mare în vânzarea acestor produse. Totuși, piața fiind foarte competitivă, nu e ușor să concurezi cu marii producători și retaileri europeni prezenți în România. Cu siguranță, am dori să fim sprijiniți de statul român pentru a ne dezvolta afacerile. Avem o oarecare amărăciune că antreprenorii români sunt ajutați în țara lor mai puțin decât investitorii străini, care oricum au resurse superioare.
Cât de importantă este valoarea oamenilor?
Filozofia noastră este de a subordona toate activitățile firmei intereselor clientului final. Odată ce acest lucru se întâmplă, atenția se îndreaptă spre satisfacția angajaților. Îi respectăm și îi susținem în egală măsură pe cei din vânzări și pe cei din producție, deoarece calitatea produselor și serviciilor firmei este influențată de fiecare om din companie.
Aveți capacitatea de a produce mai mult și de a diversifica gama de produse?
Planurile pe termen mediu au în vedere o dezvoltare etapizată a afacerii. Totuși, investițiile sunt condiționate de atingerea unor indicatori interni de performanță și de o conjunctură economică și legislativă favorabilă. Datorită concurenței crescute, rentabilitatea firmei este tot timpul sub presiune, așa că trebuie să ne gândim cu responsabilitate la fiecare investiție. Un mediu fiscal predictibil, stabil și favorabil investițiilor ne-ar avantaja considerabil dezvoltarea. Ascultăm cu atenție vocea pieței și dăm dovadă de multă flexibilitate în ceea ce privește dezvoltarea produselor, conform specificațiilor clienților. Avem în gamă peste 100 de produse diferite și oferta se lărgește lună de lună.
Ce este mai dificil să faci producție sau comert?
Este mult mai greu sa faci performanță în productie, din cauza complexității și rigidității afacerii. Ca producător, oricum trebuie sa fii bun în vânzări și logistică, dar în plus ai sarcina producției și a dezvoltării de produse. Rigiditatea mai mare provine din faptul că deciziile de investiții și dezvoltare a afacerii sunt luate pe termen lung. Dacă ești comerciant și mâine vrei să schimbi paleta de produse vândute, este posibil să faci acest lucru cu oarecare ușurință. Un producător, în schimb, nu are acest lux, el trebuie să se gândească temeinic la fiecare investiție, deoarece este un angajament pe termen lung, cu grad mare de specificitate.
4

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Cluj: Cătălin Chiș a preluat Graffiti Public Relations

Articolul următor

Casa Savri, pensiunea-muzeu din Sighișoara

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share