Industrie Lideri si afaceri Mureș

Oblio, pași îndrăzneți în producție

A consemnat Florin Marcel ȘANDOR
De mai bine de 6 ani, Fabrica Oblio furnizează produse igienico-sanitare pe segmentul HoReCa și pentru consumatorii casnici. Soffy este brandul sub numele căruia Oblio aduce în piață produse de calitate, la un preț bun. Mai multe amănunte despre fabrica de lângă Sighișoara, ne-a oferit Ovidiu Moldovan, managerul firmei, care alături de asociatul Dan Perte, conduce destinele companiei mureșene.
Care a fost motivația acestei investiții?
Îmi doream de mult, așa cum își doresc mulți antreprenori români, să demarez o activitate productivă, ca să am satisfacția de a fabrica produse bune, așa cum și le doresc consumatorii, și de avea controlul asupra calității acestora. Astfel, SC OBLIO COM SRL a devenit unul dintre producătorii regionali importanți de hârtie igienică, șervețele și prosoape de hârtie. Ne bazăm pe un colectiv stabil de oameni, cu experiență și pe o dotare tehnică adecvată realizării unor produse de foarte bună calitate. Gama de produse se adresează atât consumatorilor casnici, cât și profesioniștilor. Pentru cei din urmă am dezvoltat produse care răspund foarte bine necesităților domeniului HoReCa sau unităților economice de dimensiuni mari și medii. Avem clienți în toată țara, dar prezența noastră este, în mod particular, bună în Transilvania.
A fost dificil să intrați pe piață?
Aș putea spune că a fost relativ ușor să ne câștigăm o poziție bună pe piață, deoarece am mizat de la început pe fabricarea produselor de calitate. În plus aveam, la data demarării producției, atât o rețea de distribuție performantă – inclusiv rețeaua de magazine proprii, prin firma noastră, Coralia – cât și o experiență mare în vânzarea acestor produse. Totuși, piața fiind foarte competitivă, nu e ușor să concurezi cu marii producători și retaileri europeni prezenți în România. Cu siguranță, am dori să fim sprijiniți de statul român pentru a ne dezvolta afacerile. Avem o oarecare amărăciune că antreprenorii români sunt ajutați în țara lor mai puțin decât investitorii străini, care oricum au resurse superioare.
Cât de importantă este valoarea oamenilor?
Filozofia noastră este de a subordona toate activitățile firmei intereselor clientului final. Odată ce acest lucru se întâmplă, atenția se îndreaptă spre satisfacția angajaților. Îi respectăm și îi susținem în egală măsură pe cei din vânzări și pe cei din producție, deoarece calitatea produselor și serviciilor firmei este influențată de fiecare om din companie.
Aveți capacitatea de a produce mai mult și de a diversifica gama de produse?
Planurile pe termen mediu au în vedere o dezvoltare etapizată a afacerii. Totuși, investițiile sunt condiționate de atingerea unor indicatori interni de performanță și de o conjunctură economică și legislativă favorabilă. Datorită concurenței crescute, rentabilitatea firmei este tot timpul sub presiune, așa că trebuie să ne gândim cu responsabilitate la fiecare investiție. Un mediu fiscal predictibil, stabil și favorabil investițiilor ne-ar avantaja considerabil dezvoltarea. Ascultăm cu atenție vocea pieței și dăm dovadă de multă flexibilitate în ceea ce privește dezvoltarea produselor, conform specificațiilor clienților. Avem în gamă peste 100 de produse diferite și oferta se lărgește lună de lună.
Ce este mai dificil să faci producție sau comert?
Este mult mai greu sa faci performanță în productie, din cauza complexității și rigidității afacerii. Ca producător, oricum trebuie sa fii bun în vânzări și logistică, dar în plus ai sarcina producției și a dezvoltării de produse. Rigiditatea mai mare provine din faptul că deciziile de investiții și dezvoltare a afacerii sunt luate pe termen lung. Dacă ești comerciant și mâine vrei să schimbi paleta de produse vândute, este posibil să faci acest lucru cu oarecare ușurință. Un producător, în schimb, nu are acest lux, el trebuie să se gândească temeinic la fiecare investiție, deoarece este un angajament pe termen lung, cu grad mare de specificitate.
4

Related posts

România, pe cale să devină un jucător decisiv în energia de peste Prut

Stefana Muresan

Grupul german Güntner a inaugurat a doua fabrică la Sibiu – „Megafactory Plant II”: investiție de 30 de milioane de euro

Papuc Irina

Teraplast, credite de investiții și linii de creditare de peste 50 milioane de lei

Stefana Muresan

PRIMER: Peste 95% din medicamentele care costa sub 25 lei, folosite de peste 8 milioane de pacienti, sunt fabricate in tara

redactia

MG TEC Industry a luat 48 mil. euro de la CEC Bank pentru o fabrică de hârtii igienico-sanitare la Dej

Stefana Muresan

Banca Transilvania vrea să preia restul de 33,23% din acţiunile Victoriabank

Stefana Muresan

Ediția a IV-a a Elite Business Club la Sibiu, antreprenoriat la puterea feminin

redactia

ICON Business Advisor modelează piața regională de energie

Stefana Muresan

Companiile din producţie pot primi fonduri europene pentru eficiență energetică

Ligia Voro

Şomajul rămâne la cote extrem de mici în Timiş, în ciuda pandemiei de coronavirus

Robert Bloancă

Romgaz va extinde depozitul de la Sărmăşel și va construi unul nou la Fălticeni, cu fonduri europene

Stefana Muresan

Gabriela Streza, noul director de marketing al AdePlast

Stefana Muresan

iTech Transilvania Cluster by ARIES T – Let’s work together! For the best IT community!

redactia

Japonezii de la Roki, cu clienți precum General Motors, Nissan şi Mazda, deschid o fabrică la Arad

Stefana Muresan

Roman Brașov se pregătește să își cheme pensionarii la muncă în cazul câștigării contractului de dotare a armatei

redactia

Noul birou al AHK România

Papuc Irina

2018, cel mai bun an pentru agricultura mureșeană din ultimii 10 ani

Stefana Muresan

Grupul italian Marcegaglia a vândut o fabrică din Timiș concurenților polonezi de la Impro, cu peste 5 milioane euro

Stefana Muresan

Noul senzor de profil 2D-/3D de la wenglor cu lumina UV

redactia

Apulum Alba Iulia – de la cadouri pentru Castro, Gaddafi și Kim Ir Sen, la afaceri de zeci de milioane de euro pe piața liberă

redactia

#IamWIZZcrew – Cea mai mare campanie de recrutări

Ionut Oprea

BusinessMark și-a extins evenimentele în Cluj și Brașov

Stefana Muresan

Stele Michelin pentru obiective din Târgu Mureș

Ligia Voro

Ultimul mohican al marii industrii clujene

Stefana Muresan

Leave a Comment