Puterea de cumpărare a românilor a crescut anul trecut cu aproape 12% faţă de 2015, lucru care a motivat marile lanţuri de retail să se extindă agresiv. Cei mai mari operatori de hipermarketuri au ajuns anul trecut la 145 de unităţi, marii comercianţi de materiale de construcţii la 80 de magazine, iar cele mai populare branduri de haine au strâns un total de 177 de magazine până la finalul lui 2016, potrivit unui studiu DTZ Echinox.
De departe, Kaufland este cel mai mare operator de hipermarketuri din România. Nemţii aveau 50 de magazine la finalul anului trecut, dublu faţă de următorul clasat, francezii de la Auchan.
Singura reţea românească de retail care se bate cu lanţurile străine este Dedeman. Fraţii Pavăl au deschis până la finalul anului trecut 30 de magazine de bricolaj, cu şase mai multe decât următorul clasat, Praktiker.
În zona de fashion, spaniolii de la Inditex, care reunesc branduri precum Zara, Pull & Bear sau Stradivarius, au ajuns la 75 de magazine în România, mult peste cele 34 de unităţi ale suedezilor de la H&M. În clasamentul vânzătorilor de haine, locul trei este ocupat de C&A cu 27 de magazine funcţionale la sfârşitul lui 2016, iar pe locul patru se plasează New Yorker cu 25 de unităţi.
Trebuie luat în considerare că studiul DTZ Echinox este extins asupra a 27 de oraşe din ţară şi că exclude Bucureştiul, unde toţi retailerii din top au magazine deschise.
Totuşi, puterea de cumpărare a românilor este, în continuare, una dintre cele mai scăzute din spaţiul european, clasându-se pe locul 33 după veniturile disponibile pe cap de locuitor în 2016, potrivit unui studiu realizat de GfK.
Venitul disponibil pe cap de locuitor al românilor a fost de 4.181 de euro în 2016. Venitul înregistrat de România reprezintă aproximativ o treime din media europeană. În comparaţie cu 2015, România a crescut cu aproape 12% puterea nominală de cumpărare pe cap de locuitor.
Dacă comparăm cele 42 de judeţe din România, bucureştenii au cea mai mare putere de cumpărare: 6.288 de euro pe cap de locuitor, cu 50% peste media pe ţară. Această cifră plasează locuitorii capitalei la aproximativ acelaşi nivel cu locuitorii din Polonia.
Citește și:
SITA și-a deschis un hub pentru tehnologiile viitorului la Cluj-Napoca
Noul centru va dezvolta soluții de ultimă oră pentru industria aviatică: îmbunătățirea experienței pasagerilor și reducerea impactului asupra…
10 octombrie 2024
Festivalul Dovleacului din Sovata, 11-13 octombrie
Stațiunea Sovata se pregătește să primească vizitatorii pentru un nou sezon al Festivalului Dovleacului, un eveniment devenit deja…
10 octombrie 2024
Muncim la stat sau la privat? Centrul de Formare APSAP răspunde
Un studiu realizat de Centrul de Formare APSAP, unul dintre cei mai mari furnizori de cursuri de formare…
10 octombrie 2024
Concursurile de arhitectură la Cluj: proiecte faine, lucrări proaste
Bugete reduse, legislație proastă, constructori incompetenți și lacomi, meseriași slabi sau arhitecți-șefi hârțogari sunt câteva dintre barierele identificate…
9 octombrie 2024
Cum arată noul sediu administrativ al Cemacon. “Suntem artizani ai lutului”
Clădirea din incinta fabricii de cărămidă din Parcul Industrial Recea, recent dată în folosință, îmbină designul contemporan-industrial cu…
9 octombrie 2024
Un finanțist trecut pe la Garda Financiară, Procter & Gamble, Herlitz și Banca Transilvania, la conducerea FPB
Federația Patronilor Bihor (FPB), cea mai veche organizație patronală din România, are un nou președinte – Marius Verigoi,…
9 octombrie 2024
Sotirios Koropoulis, responsabil cu cele mai lungi tuneluri feroviare din România.
The Voices of Business – Regional Awards, ediția a III-a, revin din toamnă. DETALII INEDITE
9 octombrie 2024
Technology Day 2024: O dezbatere complexă cu specialiști IT de top, despre oportunități și provocări create de utilizarea AI
Ediția a IV-a a Technology Day, eveniment organizat de BRINEL | IQANTO și partenerii săi, Hewlett Packard Enterprise…
9 octombrie 2024