Analize Slider

Lanțurile de retail, încasări de sute de milioane de euro

Puterea de cumpărare a românilor a crescut anul trecut cu aproape 12% faţă de 2015, lucru care a motivat marile lanţuri de retail să se extindă agresiv. Cei mai mari operatori de hipermarketuri au ajuns anul trecut la 145 de unităţi, marii comercianţi de materiale de construcţii la 80 de magazine, iar cele mai populare branduri de haine au strâns un total de 177 de magazine până la finalul lui 2016, potrivit unui studiu DTZ Echinox.
De departe, Kaufland este cel mai mare operator de hipermarketuri din România. Nemţii aveau 50 de magazine la finalul anului trecut, dublu faţă de următorul clasat, francezii de la Auchan.
Singura reţea românească de retail care se bate cu lanţurile străine este Dedeman. Fraţii Pavăl au deschis până la finalul anului trecut 30 de magazine de bricolaj, cu şase mai multe decât următorul clasat, Praktiker.
În zona de fashion, spaniolii de la Inditex, care reunesc branduri precum Zara, Pull & Bear sau Stradivarius, au ajuns la 75 de magazine în România, mult peste cele 34 de unităţi ale suedezilor de la H&M. În clasamentul vânzătorilor de haine, locul trei este ocupat de C&A cu 27 de magazine funcţionale la sfârşitul lui 2016, iar pe locul patru se plasează New Yorker cu 25 de unităţi.
Trebuie luat în considerare că studiul DTZ Echinox este extins asupra a 27 de oraşe din ţară şi că exclude Bucureştiul, unde toţi retailerii din top au magazine deschise.
Totuşi, puterea de cumpărare a românilor este, în continuare, una dintre cele mai scăzute din spaţiul european, clasându-se pe locul 33 după veniturile disponibile pe cap de locuitor în 2016, potrivit unui studiu realizat de GfK.
Venitul disponibil pe cap de locuitor al românilor a fost de 4.181 de euro în 2016. Venitul înregistrat de România reprezintă aproximativ o treime din media europeană. În comparaţie cu 2015, România a crescut cu aproape 12% puterea nominală de cumpărare pe cap de locuitor.
Dacă comparăm cele 42 de judeţe din România, bucureştenii au cea mai mare putere de cumpărare: 6.288 de euro pe cap de locuitor, cu 50% peste media pe ţară. Această cifră plasează locuitorii capitalei la aproximativ acelaşi nivel cu locuitorii din Polonia.

Related posts

Cluj-Napoca, primul loc în clasamentul celor mai mari preţuri pe metru pătrat pentru apartamente

Stefana Muresan

Ce așteptăm de la noul C.S.M.

Ligia Voro

Property Investment Forum 2016

Ionut Oprea

Ce conteaza in angajarea de juniori – specializarea studiilor sau programele de internship?

Digital Nation lansează programul „Profesor în Online” pentru cadre didactice

Traian Dan

Încă un expert confirmat la Conferința „Litigii pe Fonduri Europene”, București

redactia

Compania Autonom Rent a Car pune la dispoziţia ONG-urilor maşini gratuite

Traian Dan

Studiu: Companiile din regiunea Nord-Vest investesc anual 12% din cifra de afaceri pentru digitalizarea business-ului

redactia

Impozit redus pentru firmele de IT din Oradea înscrise în programul „Make IT în Oradea”

Traian Dan

UiPath, rundă de finanţare de 568 de milioane dolari. Compania, evaluată la 7 miliarde dolari

Stefana Muresan

La Dacia, Uzina Viitorului, s-a încheiat interimatul

redactia

Academia Micilor Developeri oferă o soluție completă de business pentru investitorii în educația IT

Ligia Voro

Vibe Properties lansează Vibe Forward, un proiect rezidențial de amploare amplasat în principalul pol de business din București

Papuc Irina

Hygia Consult, de 10 ani construim împreună viitorul

Stefana Muresan

Alianța Vestului din fabricile de mobilier: Linii de producție fără oameni, in și cânepă în loc de lemn

Stefana Muresan

Ordin al Ministerului Sănătății: se suspendă pentru 6 luni exportul mai multor medicamente și dispozitive medicale

Papuc Irina

CTP: peste 150 milioane de euro investitie in CTPark Bucharest West

Ionut Oprea

Conferința internațională “Soluții prefabricate din beton”

Ionut Oprea

Cinci localități din Transilvania în top 10 cele mai îmbătrânite orașe

Ligia Voro

Ministerul Muncii: peste 1 milion de contracte au fost suspendate și peste 200.000 – încetate, de la începutul crizei Covid-19. Distribuția pe domenii

Papuc Irina

Puteți depune propuneri pentru noul Start-up Nation

Ligia Voro

Asociația Distribuitorilor și Retailerilor Farmaceutici din România (ADRFR): În plină criză COVID-19, avem în linia întâi peste 7.700 de angajați

Papuc Irina

CNI construiește o sală de sport la Târnăveni

Stefana Muresan

Circa 70% din exporturile moldovenești ajung în UE, iar livrările către CSI continuă să scadă

redactia

Leave a Comment