Analize Slider

Lanțurile de retail, încasări de sute de milioane de euro

Puterea de cumpărare a românilor a crescut anul trecut cu aproape 12% faţă de 2015, lucru care a motivat marile lanţuri de retail să se extindă agresiv. Cei mai mari operatori de hipermarketuri au ajuns anul trecut la 145 de unităţi, marii comercianţi de materiale de construcţii la 80 de magazine, iar cele mai populare branduri de haine au strâns un total de 177 de magazine până la finalul lui 2016, potrivit unui studiu DTZ Echinox.
De departe, Kaufland este cel mai mare operator de hipermarketuri din România. Nemţii aveau 50 de magazine la finalul anului trecut, dublu faţă de următorul clasat, francezii de la Auchan.
Singura reţea românească de retail care se bate cu lanţurile străine este Dedeman. Fraţii Pavăl au deschis până la finalul anului trecut 30 de magazine de bricolaj, cu şase mai multe decât următorul clasat, Praktiker.
În zona de fashion, spaniolii de la Inditex, care reunesc branduri precum Zara, Pull & Bear sau Stradivarius, au ajuns la 75 de magazine în România, mult peste cele 34 de unităţi ale suedezilor de la H&M. În clasamentul vânzătorilor de haine, locul trei este ocupat de C&A cu 27 de magazine funcţionale la sfârşitul lui 2016, iar pe locul patru se plasează New Yorker cu 25 de unităţi.
Trebuie luat în considerare că studiul DTZ Echinox este extins asupra a 27 de oraşe din ţară şi că exclude Bucureştiul, unde toţi retailerii din top au magazine deschise.
Totuşi, puterea de cumpărare a românilor este, în continuare, una dintre cele mai scăzute din spaţiul european, clasându-se pe locul 33 după veniturile disponibile pe cap de locuitor în 2016, potrivit unui studiu realizat de GfK.
Venitul disponibil pe cap de locuitor al românilor a fost de 4.181 de euro în 2016. Venitul înregistrat de România reprezintă aproximativ o treime din media europeană. În comparaţie cu 2015, România a crescut cu aproape 12% puterea nominală de cumpărare pe cap de locuitor.
Dacă comparăm cele 42 de judeţe din România, bucureştenii au cea mai mare putere de cumpărare: 6.288 de euro pe cap de locuitor, cu 50% peste media pe ţară. Această cifră plasează locuitorii capitalei la aproximativ acelaşi nivel cu locuitorii din Polonia.

Related posts

Studiu: Companiile din regiunea Nord-Vest investesc anual 12% din cifra de afaceri pentru digitalizarea business-ului

redactia

Jumătate dintre români ar prefera încălzirea prin utilizarea energiei solare

Ligia Voro

Premieră- Theodora Golf Club participă cu stand propriu la Go Expo Helsinki 2019, Finlanda

Stefana Muresan

Vești bune: Uzinele Dacia sunt gata să reia progresiv activitatea industrială

Papuc Irina

Stabilitate relativă a numărului de salariați în industrie și servicii

Traian Dan

P3 Logistic Parks a încheiat tranzacții pentru 58.637 m2 în prima jumătate a anului 2020

Ionut Oprea

Fondurile de pensii private au depășit cu bine contextul pandemic din 2020

Traian Dan

NO! HAI în Africa, cu mureșenii Adi, Călin și Ovidiu. Caritate și aventură: Budapest-Bamako Rally

Ligia Voro

Employer Branding în an de pandemie – Beneficii pentru angajați în era COVID-19 și a muncii de acasă

A. I.

Satul inteligent vs Smart City

Stefana Muresan

Hirschmann România pregătită pentru noi proiecte

redactia

Economistul Ionel Blănculescu pune bazele unui parteneriat pentru atragerea investitorilor în Transilvania

Stefana Muresan

NEPI Rockcastle aduce în Tîrgu Mureș un mall de Centenar

Ligia Voro

Producătorul de mezeluri LeFruMarin a înregistrat o creștere a vânzărilor la export

Papuc Irina

“Supercoroana”, simbolul grafic al brandului Oradea

Stefana Muresan

Hard data or subjective evaluation? Cities’ investment attractiveness report.

Ionut Oprea

Comunicat privind demararea proiectului: Realizare platformă multimedia ”ARDEAL24.RO” – Ziar Regional Online

Nicolae Pop

S IMMO AG purchases two Class-A office buildings in Bucharest

Ionut Oprea

Institutul Național de Statistică realizează în martie 2021 recensământul de probă

Traian Dan

România, pe locul 32 dintre cele mai bune destinații europene pentru afaceri

Traian Dan

Ce firme fac angajări în Bihor

Traian Dan

Amnistia fiscală care îi vizează pe vânzătorii de imobile “pe persoană fizică”, publicată în Monitorul Oficial

Stefana Muresan

Interdependențe între mediul de business, mediu curat, sănatate și bunăstare. Numitor comun: WESSLING România

Ioan Sandor

Managing groundbreaking changes

Ionut Oprea

Leave a Comment