Infrastructura

TransCarpatic, la primul drum

După o lună de probe, trenul Astra TransCarpatic – companie care face parte din grupul de firme Astra Vagoane Călători Arad, controlat de Valer Blidar – va face primul drum.
astra 2
„Avem plăcerea de a vă anunța că în data de 2 februarie 2017, va pleca din stația Arad, la ora 20.30, trenul nr. 15532 cu destinația Arad-Simeria-Sighișoara-Brașov-București Nord. Momentan, biletele de călătorie se pot achiziționa doar în tren de la personalul specializat. Începând cu a doua jumătate a lunii februarie, călătorii vor avea posibilitatea de a-și rezerva locurile online” – se arată într-o informare a companiei.
Preţul unui bilet de călătorie cu TransCarpatic se situează la nivelul celui practicat de CFR Călători pe ruta Arad-Bucureşti (240 de lei la vagon de dormit, 141 de lei la cuşetă cu şase locuri, 157 de lei la cuşetă cu patru locuri). „Trenul oferă condiţii deosebite, peste tot ceea ce avem acum în ţară. Printre dotări se află vagoane de dormit dotate cu duşuri, condiţiile de transport vor fi ca în avion, în sensul că vom servi la vagonul de dormit clasa I sandvişuri, cafea, apă, incluse în preţ, la cuşetă doar cafea şi apă. Va avea însoţitori de bord. Interior luxos” – a declarat pentru Mediafax omul de afaceri Valer Blidar, acţionarul majoritar al grupului de firme Astra Vagoane Călători.
Trenul 15532 Arad-Bucureşti Nord va circula în zilele de 2/3, 5/6, 7/8, 9/10, 12/13, 14/15, 16/17 februarie şi zilnic în perioada 19/20 februarie-27/28 martie 2017. Cum spuneam, plecarea din Arad e programată seara, la ora 20.30, iar sosirea la Bucureşti – a doua zi dimineaţa, la ora 10.30. Durata călătoriei este de 13 ore şi 30 de minute. La întoarcerea din Capitală la Arad, călătoria durează 13 ore şi un minut. Trenul 15531 Bucureşti Nord-Braşov-Sighişoara-Simeria-Arad va pleca din Bucureşti la ora 21.07 şi va sosi în Arad la ora 10.08. Trenul 15531 Bucureşti-Arad va circula în zilele de 3/4, 6/7, 8/9, 10/11, 13/14, 15/16, 17/18 februarie şi zilnic în perioada 20/21 februarie-27/28 martie 2017.
Transcarpatic este un tren complet românesc, concepţie proprie a companiei Astra Vagoane Călători Arad. Investiţia în conceperea trenului, a companiei de transport AstraTranscarpatic şi a operaţionalizării rutei se ridică la 18-20 milioane euro.
S.C. ASTRA Vagoane Călători S.A. are ca obiect de activitate principal construcţia şi reparaţia materialului rulant. ASTRA Vagoane Călători S.A. şi-a dezvoltat capabilitatea sa tehnică şi acoperă prin compartimentele sale toate domeniile necesare fabricării de material rulant. Centrul de Cercetare, Proiectre şi Tehnologie (CCPT) s-a dezvoltat ca un centru de excelenţă unde se efectuează studiile tehnice în conformitate cu strategia ASTRA, şi se elaborează documentaţia de execuţie a vagoanelor, tehnologiile de fabricaţie şi soluţiile la cheie pentru problemele ridicate de clienţii noştrii.
În secţiile de producţie se fabrică şi se testează vagoanele de cale ferată, precum şi carcasele, boghiurile şi o gamă largă de componente. La ora actuală, S.C. ASTRA Vagoane Călători S.A. dispune de toate capacităţile pentru realizarea a toate tipurile de vagoane de călători de 200 km/h pentru traficul internaţional UIC, metrouri, tramvaie, şi servicii de mentenanţă, reconstrucţie şi modernizare vagoane călători, precum şi soluţii la cheie în conformitate cu nevoile clienţilor noştri.
S.C. ASTRA Vagoane Călători S.A. este nucleul unui grup de firme din care mai fac parte ASTRA VEST, SIRV TITU, MARMURA BUCUREŞTI,TRISTAR BUCUREŞTI, ARCONS SECURITY şi TREND-INVEST Arad.
Sursa foto: astra-passengers.ro

Related posts

Comunitatea Urbană Arieș va avea transport regional

Nora Dumitrescu

Au fost turnați primii metri de asfalt pe Centura de Sud Timișoara

Robert Bloancă

Blocaj înlăturat pe Autostrada Sebeș – Turda. Se mută stâlpii de tensiune

Nora Dumitrescu

Investiții feroviare de peste 700 milioane euro între Simeria și Arad

redactia

Werner Wolff: Trei luni consecutive pe plus la TAROM

redactia

CNAIR analizează cele trei trasee pentru Centura Aleșdului propuse de CJ Bihor

Traian Dan

Documentația de atribuire privind expertiza tehnică pentru lotul 3 din Orăștie – Sibiu, transmisă la ANAP

Stefana Muresan

Cum va arăta cel mai spectaculos nod rutier din România

Stefana Muresan

Avans ”foarte bun” pe şantierul celui mai dificil tronson (între nod Chețani – Luduș și nod Iernut) al Autostrăzii Transilvania

Stefana Muresan

Centura Sighetului prinde contur

Nora Dumitrescu

Primul oraș din România cu transport public gratuit

Nora Dumitrescu

UTI și Eldiclau vor construi terminalul II de la Aeroportul Oradea

Stefana Muresan

Se caută executant pentru Pasajul subteran din Piața Emanuil Gojdu din Oradea

Traian Dan

Mii de timișeni vor avea o legătură mai bună cu Timișoara

Ligia Voro

Direcția de drumuri a demarat lucrări de estetică pe arterele din Cluj

Nora Dumitrescu

Consiliul Judeţean Timiş continuă lucrările la centura rutieră alternativă de ocolire a Timişoarei

Robert Bloancă

A fost inaugurat pasajul subteran de sub Bulevardul Magheru din Oradea

Traian Dan

Ministerul Transporturilor a emis autorizația de construire pentru Secțiunea 1 a Autostrăzii Sibiu-Pitești

Papuc Irina

Oradea va avea un stadion de 12.000 de locuri aproape de Sala Polivalentă

Traian Dan

Maramureșul vrea să atragă 1 miliard de euro pentru dezvoltare

Nora Dumitrescu

Aeroportul Cluj sărbătorește pasagerul cu numărul 1 milion în anul 2019

Stefana Muresan

Asocierea Spedition UMB – Tehnostrade SRL, câștigătoarea contractului pentru prima autostradă din Moldova

redactia

Fonduri europene pentru creșterea accesibilității în Zona Metropolitană Oradea

Traian Dan

Oradea va avea fântână arteziană muzicală cu jocuri de lumini

Traian Dan

Leave a Comment