Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

În doar trei luni, X Curier a ajuns un nume de referință în curieratul românesc

Piața de curierat din România, chiar dacă una dintre cele mai dinamice sectoare ale economiei românești, se confruntă și cu foarte multe provocări. În acest context a apărut X Curier, aceasta având ambiția de a deveni în scurt timp, datorită investițiilor și a profesionalismului angajaților săi, compania numarul unu de pe piață.
Alexandru Stoenescu, directorul operațional al companiei, spune că, în primele luni de activitate, X Curier a transportat peste 190.000 de colete și 48.000 de plicuri, fiind încheiate nu mai puțin de 800 de contracte de prestări servicii. „Evoluţia companiei X Curier, în cele doar două luni și jumătate de activitate, a depăşit previziunile iniţiale. De la prima Scrisoare de Transport – numărul 1- emisă la data de 16 august 2016, am ajuns la peste 100.000. Consider că această evoluţie este rezultatul unei planificări şi organizări continue a activităţii zilnice, bazată pe o echipă de profesionişti, în adevăratul sens al cuvântului. În perioada menţionată mai sus au fost încheiate peste 800 de contracte de prestări servicii care au adus aproximativ 190.000 colete şi 48.000 plicuri, greutatea totală transportată fiind de peste 1.200 tone. Cu toate că suntem încă la început de drum, din multe puncte de vedere, am reuşit să ne remarcăm prin promptitudine, răspundere, comunicare, atitudine, o imagine puţin diferită faţă de cea existentă pe piaţă momentan. Creşterea constantă a numărului de expediţii coroborată cu aprecierile clienţilor, ne oferă siguranţă faptului că ne-am remarcat mai mult decât pozitiv”, afirmă reprezentantul companiei.
Sistem unic în țară
IMG_5746
Totodată, Stoenescu spune că succesul din primele luni ale companiei are legătură cu faptul că X Curier a implementat un sistem inovator de transport a coletelor care permite scurtarea timpilor de tranzit și, implicit, produsele transportate ajung mult mai rapid la destinatar. „Orice client, consumator de servicii de curierat, îşi doreşte calitate. Pentru noi, calitatea înseamnă flexibilitate în relaţia cu clientul satisfăcându-i acestuia toate cerinţele. Astfel, am dezvoltat o reţea de șase centre de sortare cu personal foarte bine instruit, pentru a asigura nişte timpi de tranzit optimi care să conducă la o rutare naţională menită să atingă toate oraşele la ore bune. Cu alte cuvinte, ne-am propus şi am şi reuşit să creem o rutare care să asigure partenerilor din ţară o fereastră operaţională largă. Livrarea rapidă a expediţiilor – până la ora 12 şi ridicarea tuturor comenzilor până la ora 17.30 ne-au propulsat în preferinţele clienţilor”, mai spune directorul operațional X Curier. Mai mult, reprezentantul firmei de curierat consideră că succesul inițial al companiei se datorează și faptului că s-au realizat investiții consistente atât pe partea de infrastructură IT cât și în personal, angajații companiei fiind oameni cu mulți ani de experiență în domeniu. „Compania X Curier este un jucător nou intrat pe piaţa de curierat, dar are în componență personal cu mulţi ani de experienţă în domeniu. Pe lângă personal calificat, deţinem tehnologie de ultima oră, referindu-mă aici la scanere şi imprimante mobile, aplicaţie online, sistem de operare bazat pe etichete cod de bare, sisteme de monitorizare, cu alte cuvinte putem pune la dispoziţia clienţilor întregul sistem truck and trace, ceea ce tradus, ar însemna controlul expediţiei din momentul ridicării până la momentul livrării, înregistrându-se fiecare eveniment de scanare aferent expediţiei. Comunicăm cu clienţii atât prin dispeceratele locale, dar şi prin cele două dispecerate naţionale de la Cluj şi Bucureşti. Pot afirma că încă de la început am intrat pe piaţă, deţinând tot ceea ce este necesar, dar, cu siguranţă, nu ne vom opri aici, căutând soluţii noi prin inovaţie”, mai afirmă Alexandru Stoenescu. Acesta spune că, deși X Curier oferă cam aceleași servicii ca și restul operatorilor de pe piață, punctul care îi diferențiază față de competitori este atenția acordată clienților. „Prin simplu fapt că suntem noi intraţi pe piaţă, suntem atent monitorizaţi atât de către clienţi cât şi de către concurenţă. Piaţă de curierat oferă clienţilor cam aceleaşi servicii, diferenţiate doar de denumirea acestora. Nu pot afirma, în acest moment, că suntem diferiţi faţă de restul operatorilor, dar pot afirma că încercăm să ne apropiem de client, prin comunicare. Probabil că una din diferenţe constă în comunicarea directă, nu prin roboţi, şi prin simplu fapt că fiecare dintre noi acţionează doar în interesul clientului. Cu siguranţă ca în orice companie mai există şi mici greşeli, dar le depăşim prin încredere reciprocă. Până la urmă, clientul este cel care face diferenţa!”, afirmă acesta.
Pregătiți pentru Black Friday și Sărbători
Chiar dacă reprezentantul companiei spune că este mulțumit de activitatea X Curier până acum, adevăratul test pentru ei va fi odată cu începerea sezonului Sărbătorilor de iarnă atunci când companiile de curierat sunt asaltate de comenzi. Totuși, acesta spune că X Curier este pregătită pentru a face față oricărei situații, orcât de imprevizibilă ar fi aceasta. „Compania X Curier funcţionează, în prezent, prin șase centre de sortare: Cluj, Braşov, Sibiu, Bacău, Râmnicu Vâlcea, Bucureşti şi prin cele 96 de agenţii la nivel naţional. Încă de la început, rolul acestor centre de sortare a fost acela de a carta/sorta expediţiile la nivel regional, evitând astfel o supraîncărcare a activităţii pe un singur centru. Am preferat o activitate de cartare/sortare de tip multihub din cauza infrastructurii existente în România, dar şi a forţei de muncă inegal distribuită (a se vedea oraşele din centrul ţării, care au un şomaj aproape de 0 %). Conform previziunilor aferente lunii noiembrie (Black Friday) şi a celor pentru luna decembrie, creşterea volumelor poate însemna dublarea acestora faţă de situaţia actuală. Faţă de acest aspect, am prins în calcul creşterea capacităţii de transport, reorganizarea unor rute principale, deblocarea unor centre aglomerate prin rute directe, procesarea rapidă a expediţiilor prin creşterea personalului în centrele de sortare, prioritizarea rutelor aglomerate, suplimentarea numărului de curieri. Suntem pregătiţi din toate punctele de vedere să facem faţă solicitărilor, dar depindem foarte mult şi de starea drumurilor”, afirmă Stoenescu.
16.000 de colete zilnic până în august 2017
Compania cu sediul în Cluj-Napoca își propune să crească organic, într-un ritm susținut, planul fiind să investească constant în infrastructură și să își adapteze oferta nevoilor clienților. „În prezent ne dorim o creştere „Brick by Brick” urmată de consolidare. Nu ne permitem fluctuaţii mari în portofoliul de clienţi activi. Piaţa de curierat este în continuă creştere, alimentată masiv de comerţul online, dar şi de expansiunea clienţilor de tip B2B. Ne dorim să deţinem în portofoliu cât mai mulţi clienţi, deserviţi corespunzător aşteptărilor acestora, astfel încât luna august 2017 să confirme consolidarea X Curier în piaţa de curierat. Cota de piaţă se poate câştiga în urma investiţiilor efectuate. Investind în IT şi în soluţiile logistice de procesare a expediţiilor vom reuşi să deţinem cota meritată”, spune directorul operațional al companiei. Stoenescu mai afirmă că se așteaptă ca până în august 2017 să livreze, constant, peste 16.000 de colete și plicuri zilnic. „Aşa cum am mai afirmat, volumele pot creşte vertical prin câştigarea clienţilor online şi a retailerilor. Menţinând ritmul actual de creştere, consider că putem atinge 10.000 de expediţii rutate zilnic, adică aproximativ 16.000 colete şi 7000 plicuri”, spune acesta.
Infrastructura, cea mai mare problemă
Chiar dacă X Curier își propune să investească constant în îmbunătățirea serviciilor oferite clienților, există multe situații care pot duce la întârzierea livrării coletelor către destinatari, cele mai importante probleme fiind legate de starea defectuoasă a infrastructurii rutiere din România. „Problema majoră ţine de infrastructură – este foarte greu să găseşti soluţiile optime de transport, utilizând doar două căi de legătură Bucureşti – Sibiu, prin Valea Oltului, şi Bucureşti – Braşov prin Valea Prahovei. Orice accident, cât de mic, provoacă întârzieri în lanţ, care de cele mai multe ori nu mai pot fi recuperate ca timpi de tranzit. În rest, mai sunt probleme legate de legislaţie nefiind reglementate strict anumite servicii, fluctuaţia preţului la carburant, care are impact direct în tarifare şi lista poate continua. Metodele prin care pot fi rezolvate sunt cunoscute, trebuie doar implementate prin implicarea factorilor de decizie. X Curier aduce un suflu nou în piaţa de curierat prin servicii bune, îndreptate spre client, spre satisfacerea nevoilor acestuia”, a încheiat Alexandru Stoenescu, directorul operațional al X Curier.
de Augustin STANCIU

Total
0
Shares
Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Centru Integrat de Învăţământ Farmaceutic, la UMF Tîrgu Mureș

Articolul următor

Carmen Neagu, CEO-ul EnergoBit, numită administrator al Cora

Citește și:
Total
0
Share