România are nevoie de o politică națională de incoming pentru că o țară puternică turistic este cea care știe să atragă turiști străini, a declarat, miercuri, președintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism din România (ANAT), Alin Burcea, într-o conferință de specialitate, potrivit agerpres.
‘Avem un minister al Turismului, dar care nu este încă prea funcțional, se organizează practic de la zero. Avem însă o sumă dublă prevăzută în bugetul ministerului pentru promovarea turistică a țării. Pe noi ne interesează creșterea incoming-ului. Să aducem mai mulți turiști în România. Este bine că românii călătoresc mult în România, dar vrem și bani proaspeți de afară. Noi, cu 2,5 milioane de turiști străini în 2016, suntem, la nivel mondial, o glumă. Iar dintre aceștia, un milion și ceva vin pe corporate, pe business. Sunt buni și ei, consumă hotel, mese, dar pe partea de leisure avem sub un milion de vizitatori. Nu putem să ne comparăm cu țările care au 60-80 milioane de vizitatori anual’, a spus Alin Burcea.
Acesta a apreciat că trebuie găsită o formulă pentru creșterea incoming-ului, dincolo de participarea agențiilor la târgurile internaționale de turism.
‘Ne trebuie ceva mai mult. Din 2.400 de agenții câte sunt licențiate, doar 40 de agenții fac incoming. De ce? Pentru că nu există nici un avantaj pentru cei care fac incoming. Ne trebuie o politică națională de incoming. Am discutat cu ministrul Turismului să facem o astfel de politică, să atragem agențiile inclusiv cu metode fiscale, să facă incoming. De exemplu, la fiecare turist străin adus să se scadă niște bani din impozitul pe profit. O țară puternică turistic este cea care știe să aducă străini’, a adăugat Alin Burcea.
Președintele ANAT a precizat că la nivelul asociației se discută despre înființarea unei școli de incoming sub forma unui seminar de trei luni, pentru că în facultăți nu se studiază modul în care poți atrage turiștii străini în țară.
Sursa foto: burcea.ro
Citește și:
Performanțele companiilor de top din Sibiu, Alba și Hunedoara, recunoscute la Gala The Voices of Business – Regional Awards Sibiu
Gala The Voices of Business – Regional Awards Sibiu, parte a unei suite de evenimente organizate de revista…
8 noiembrie 2024
Ultimele noutăți și programul complet al Festivalului „D’ALE PORCULUI” XI
Ediţia a XI-a a Festivalului-concurs „D’ALE PORCULUI” va avea loc în perioada 9-10 noiembrie 2024, în parcarea ERA…
7 noiembrie 2024
Oradea se promovează la Târgul Mondial de Turism (WTM) din Londra
În perioada 5-7 noiembrie, Oradea este reprezentată la cel mai prestigios eveniment din industria turismului, Târgul Mondial de…
6 noiembrie 2024
Orașe inteligente și inovație urbană – Integrarea călătoriilor și a durabilității
Camera de Comerț Britanico-Română organizează pe 14 noiembrie, la Hotel Traian Iași, începând cu ora 10:00, evenimentul intitulat Smart…
4 noiembrie 2024
Lotul 1 al Inelului Rutier Metropolitan Oradea se deschide la mijlocul lui noiembrie
Lucrările la inelul metropolitan pe tronsonul dintre Nojorid și Băile Felix, care reprezintă lotul 1, se apropie de…
31 octombrie 2024
Oradea – selectată în M100, platforma UE pentru neutralitate climatică
Oradea se află în top orașelor din România care își asumă deschis procesul de tranziție către o economie…
29 octombrie 2024
Politicienii bihoreni, invitați să se întreacă în prepararea toroșului și cârnaților
Organizatorii Festivalului – concurs „D’ale Porcului” i-au invitat pe politicienii bihoreni să se înscrie în festivalul „D’ale Porcului…
29 octombrie 2024
Festivalul – concurs „D’ale Porcului”, în al doilea weekend din noiembrie
Cel mai important festival-concurs de preparare tradițională a porcului și printre cele mai importante evenimente de cultură gastronomică…
29 octombrie 2024