Agricultura

Fermier brașovean a lansat MeatBox

Dan Spătaru, un fermier din Brașov, și vărul său din Brăila au lansat în luna decembrie Proiectul Meat Box, care constă în livrarea unui pachet de carne proaspătă, evitând astfel să lucreze cu supermarketurile. Spătaru deține, la Făgăraș, o fermă de porci cu o capacitate de 2.000 de capete pe ciclu, adică 6.000 de capete anual. Partenerul său din Brăila are o fermă de dopuă ori mai mare ca și capacitate. Ei spun că proiectul s-a născut din disperare.
„Supermarketurile au o politică foarte complicată. Există niște stocuri de stat, rezerve de stat, în țări precum Spania, Polonia, Belgia. Ei fac o congelare pentru 6 luni și apoi stocurile acelea trebuie vândute și le vând la un preț foarte mic. Au învățat că la noi există graficul acesta de sărbători, Crăciun, Paște, și consumul din vară și așa au făcut să scoată atunci stocurile acestea masive pe care le trimit către România. În general, supermarketul și procesatorii de carne nu cumpără carne proaspătă pentru că interesul lor este să fie ieftină, nu proaspătă. Și, până la urmă, cu ce pun ei acolo, e important să aibă gust. Dar calitatea produsului este dată și de prospețimea cărnii sau de calitatea cărnii”, a povestit Dan Spătaru pentru AgroInfo.
„Noi, crescătorii de porci din România, din pricina subvențiilor, scoatem producțiile de trei ori pe an, pentru că așa e ciclul făcut și atunci ne dăm singuri în cap ca și crescători interni. Pentru că trebuie să luăm și subvenția, altfel nu supraviețuim. Și abatoarele fac și jocul mârșav: păi, mai bine import din Spania, Polonia, Belgia.
Astăzi, prețul este 5,2 lei/kg de carne de porc, dar nu vă spun că anul trecut, în ianuarie, a fost și 3,8 lei/kg. Prețul de cost al unui porc este de la 5,3 lei/kg. Fermele noastre sunt moderne, am investit și trebuie să ne amortizăm investițiile. Și atunci am ajuns la un prag de disperare. Mulți crescători și-au făcut magazine, dar nu a mers. E greu, sunt costuri mari și nu reușești să te menții în piață”, dezvăluie fermierul Dan Spătaru, potrivit sursei citate.
Așa a apărut ideea unui proiect unic și cei doi fermieri au ales să fie pionieri. Proiectul Meat Box (carne la pachet, în traducere liberă) a demarat în decembrie 2016. Până acum, cei doi fermieri români și-au format deja o rețea de 300 de clienți și și-au propus ca țintă ca până la finele lui 2017 să aibă 2.000 de abonați ai serviciului.
Crearea paltformei online a durat aproape un an. Costurile sunt ridicate pentru un magazin online, iar reclama are prețuri pe măsură.
„Noi, producătorii de carne, așteptăm perioada subvențiilor, să vedem ce bani avem de investiții. Rămân puțini bani, după ce plătești furnizorii și e destul de complicat pentru că trebuie muncit în plus ca să faci un astfel de proiect. Pe lângă asta, am avut probleme și cu autoritățile pentru că e o chestie nouă. Nici măcar nu se credea că există varianta să autorizezi așa ceva. A fost destul de complicat și greoi. Sunt o grămadă de lucruri de pus la punct. Nu doar pe partea de vânzare. Mai e partea din spate, ca să aduci produsul la o formă cât mai în regulă pentru client. Pentru tranșare colaborăm cu niște abatoare, dar livrarea o facem cu mașinile proprii. Noi încercăm să eliminăm toți intermediarii din lanțul respectiv. Am văzut că s-a dat o ordonanță de Guvern și urmează să ne facem propriile centre de sacrificare – tranșare în interiorul fermelor”, povestește fermierul.
Deocamdată, livrarea pachetelor cu carne se face în București, capitala e cea mai receptivă pentru mediul online, și Brașov pentru că acolo este ferma lui Dan Spătaru.

Related posts

„Telemea de Sibiu” devine produs protejat în UE. Comisia Europeană a informat când se va întâmpla

Papuc Irina

Peste 200.000 de hectare reunite la evenimentul AGRICULTURA DE PRECIZIE 2019

Stefana Muresan

Telemeaua de Sibiu a obţinut protecţie naţională, producătorii vor fi certificaţi

Stefana Muresan

Indienii fac covoare cu lână din Bistrița

Stefana Muresan

MADR: Peste 6.000 de cereri pentru sprijinului financiar pentru tomate

Stefana Muresan

Familia Dîrjan a renunţat la Italia pentru a pune pe picioare o afacere cu lavandă în localitatea Fetindia din Sălaj

redactia

Sprijin cuplat pentru sfecla de zahăr

Stefana Muresan

Agroind Cauaceu, investiție de 2 mil. euro într-o bază pentru cereale în Bihor

Stefana Muresan

Hunedoara: Omul de afaceri Mihai Miron (Ropharma), investiții într-o fabrică de lapte cu proprietăți terapeutice

Stefana Muresan

7 combine de ultima generație la Demo Show Moldova 2018

redactia

FieldBook AgriApps, un nou standard în agricultura de precizie

Ligia Voro

Vânzări în creștere pentru Villa Vinèa

Ligia Voro

Record: Prețul cărnii de porc a depășit pragul de 2 euro kilogramul la poarta fermei

Papuc Irina

Afacerea de familie Agro Radu din Păuleşti, vânzări de circa 6 milioane euro

Stefana Muresan

USAMV Cluj-Napoca, gazda celei de 15-a Conferințe Internaționale de Trichineloză

Ligia Voro

Maramureșul cere Europei linii de desfacere pentru micii producători

Nora Dumitrescu

Fermierii îşi pot asigura culturile cu bani europeni, fonduri de 42,8 milioane euro

Stefana Muresan

APIA efectuează plata ajutorului de stat în sectorul creşterii animalelor

Ion Surdu

Ministrul Agriculturii: avem pregătite textele pentru rechiziţii şi pentru suspendarea exportului de cereale

Papuc Irina

Trei noi oportunități de finanțare europeană pentru agricultori în luna iunie: 57 de milioane de euro disponibili

Ion Surdu

Ministrul Agriculturii, despre suspendarea exportului de cereale. „Avem stocuri până la noua recoltă, care va fi mai mai săracă din cauza secetei”

Ion Surdu

AB | Vin de casa cu must de la Jidvei

Transilvania Business

Proiect de peste 3 mil. de euro pentru a stabili dacă vinul este fals, dezvoltat de cerectătorii clujeni

Stefana Muresan

Poziția industriei de protecția plantelor din România cu privire la aprovizionarea cu produse de protecția plantelor

Ligia Voro

Leave a Comment