Agricultura

Fermier brașovean a lansat MeatBox

Dan Spătaru, un fermier din Brașov, și vărul său din Brăila au lansat în luna decembrie Proiectul Meat Box, care constă în livrarea unui pachet de carne proaspătă, evitând astfel să lucreze cu supermarketurile. Spătaru deține, la Făgăraș, o fermă de porci cu o capacitate de 2.000 de capete pe ciclu, adică 6.000 de capete anual. Partenerul său din Brăila are o fermă de dopuă ori mai mare ca și capacitate. Ei spun că proiectul s-a născut din disperare.
„Supermarketurile au o politică foarte complicată. Există niște stocuri de stat, rezerve de stat, în țări precum Spania, Polonia, Belgia. Ei fac o congelare pentru 6 luni și apoi stocurile acelea trebuie vândute și le vând la un preț foarte mic. Au învățat că la noi există graficul acesta de sărbători, Crăciun, Paște, și consumul din vară și așa au făcut să scoată atunci stocurile acestea masive pe care le trimit către România. În general, supermarketul și procesatorii de carne nu cumpără carne proaspătă pentru că interesul lor este să fie ieftină, nu proaspătă. Și, până la urmă, cu ce pun ei acolo, e important să aibă gust. Dar calitatea produsului este dată și de prospețimea cărnii sau de calitatea cărnii”, a povestit Dan Spătaru pentru AgroInfo.
„Noi, crescătorii de porci din România, din pricina subvențiilor, scoatem producțiile de trei ori pe an, pentru că așa e ciclul făcut și atunci ne dăm singuri în cap ca și crescători interni. Pentru că trebuie să luăm și subvenția, altfel nu supraviețuim. Și abatoarele fac și jocul mârșav: păi, mai bine import din Spania, Polonia, Belgia.
Astăzi, prețul este 5,2 lei/kg de carne de porc, dar nu vă spun că anul trecut, în ianuarie, a fost și 3,8 lei/kg. Prețul de cost al unui porc este de la 5,3 lei/kg. Fermele noastre sunt moderne, am investit și trebuie să ne amortizăm investițiile. Și atunci am ajuns la un prag de disperare. Mulți crescători și-au făcut magazine, dar nu a mers. E greu, sunt costuri mari și nu reușești să te menții în piață”, dezvăluie fermierul Dan Spătaru, potrivit sursei citate.
Așa a apărut ideea unui proiect unic și cei doi fermieri au ales să fie pionieri. Proiectul Meat Box (carne la pachet, în traducere liberă) a demarat în decembrie 2016. Până acum, cei doi fermieri români și-au format deja o rețea de 300 de clienți și și-au propus ca țintă ca până la finele lui 2017 să aibă 2.000 de abonați ai serviciului.
Crearea paltformei online a durat aproape un an. Costurile sunt ridicate pentru un magazin online, iar reclama are prețuri pe măsură.
„Noi, producătorii de carne, așteptăm perioada subvențiilor, să vedem ce bani avem de investiții. Rămân puțini bani, după ce plătești furnizorii și e destul de complicat pentru că trebuie muncit în plus ca să faci un astfel de proiect. Pe lângă asta, am avut probleme și cu autoritățile pentru că e o chestie nouă. Nici măcar nu se credea că există varianta să autorizezi așa ceva. A fost destul de complicat și greoi. Sunt o grămadă de lucruri de pus la punct. Nu doar pe partea de vânzare. Mai e partea din spate, ca să aduci produsul la o formă cât mai în regulă pentru client. Pentru tranșare colaborăm cu niște abatoare, dar livrarea o facem cu mașinile proprii. Noi încercăm să eliminăm toți intermediarii din lanțul respectiv. Am văzut că s-a dat o ordonanță de Guvern și urmează să ne facem propriile centre de sacrificare – tranșare în interiorul fermelor”, povestește fermierul.
Deocamdată, livrarea pachetelor cu carne se face în București, capitala e cea mai receptivă pentru mediul online, și Brașov pentru că acolo este ferma lui Dan Spătaru.

Related posts

Prezent și viitor în domeniul mașinilor agricole – Agricultura de precizie

Stefana Muresan

Noua bază de cereale de la Sânpaul s-a pus pe angajări

Nora Dumitrescu

O junincă din judeţul Covasna, Miss Bălţata 2017

Stefana Muresan

Asociaţia Nucifere Regia: Plantaţia cu care reuşeşti să-ţi recuperezi investiţia de 100 de ori

Stefana Muresan

Descoperiți pachetele FMC pentru cereale și porumb!

Ioan Sandor

Pălinca de Bădăcin, medaliată în Ungaria

Stefana Muresan

Cramele Recaș vizează creșterea producției la 30 de mi­lioa­ne de litri

Stefana Muresan

AGRARIA 2017: TEHNICĂ AGRICOLĂ LA SUPERLATIV

Stefana Muresan

IRUM Reghin devine actor global

Stefana Muresan

”Prima împădurire” – 6.000 de euro pe hectar

Stefana Muresan

Dacian Badea: “Mâncarea ecologică este una fără medicamente”

Nora Dumitrescu

Hrana sustenabilă este o responsabilitate comună: Transavia prezintă primul raport de sustenabilitate din industria alimentară, realizat de o companie cu capital 100% românesc

Nicolae Pop

Telemeaua de Sibiu a obţinut protecţie naţională, producătorii vor fi certificaţi

Stefana Muresan

Aproape 33.000 de fermieri bihoreni au depus Cereri unice de plată la APIA Bihor

Traian Dan

FOTO: Fermierii campioni la porumb din județele Arad și Bihor

Ligia Voro

Cinci comune bihorene, cadastrate gratuit cu fonduri europene de către ANCPI

Traian Dan

FOTO: Legendele vinului din Transilvania renasc la Mediaș

Ligia Voro

Elite în business. Județul Mureș. Ranking 59 – Pig Band: Szabo Ioan: „Este important să muncești mult, să fii dedicat și să îți petreci în fermă în medie 10 ore pe zi”

Ligia Voro

Trei noi oportunități de finanțare europeană pentru agricultori în luna iunie: 57 de milioane de euro disponibili

Ion Surdu

Corteva Agriscience, sponsor principal al Farming Simulator League

Ligia Voro

Produs de Cluj are finalul de sezon la Iași

Nora Dumitrescu

Povestea certificarii europene a Salamului de Sibiu

Ionut Oprea

“Greii” Europei, aduși la Cluj. Șansa agriculturii României: președinția UE

redactia

Afacerea de familie Agro Radu din Păuleşti, vânzări de circa 6 milioane euro

Stefana Muresan

Leave a Comment