Marius Muntean şi Andreea Otavă, doi tineri care au studiat la Facultatea de Construcţii din Cluj-Napoca, au creat în urmă cu doi ani Donuterie, o afacere prin care vând gogoşi similare celor din filmele americane. Clujenii au avut anul trecut afaceri de 10 mil. lei (circa 2,2 mil. euro), potrivit businessmagazin.ro.
Fondată pe 28 martie 2014, în urma unei investiţii iniţiale de aproximativ 100.000 de lei, afacerea Donuterie a ajuns în prezent la 11 donut shop-uri, dintre care patru proprii, iar celelalte operate în regim de franciză. Per total, 120 de angajaţi lucrează în cadrul grupului, care generează afaceri de 10 milioane de lei (în magazinele proprii, magazine în franciză, centru de producţie), iar planurile pentru anul acesta vizează o dublare a vânzărilor.
Fondatorii Donuteriei sunt Marius Muntean (CEO-ul afacerii în prezent) şi Andra Otavă (COO), foşti colegi la Facultatea de Construcţii din Cluj Napoca
Investiţiile în prima unitate s-au amortizat în aproximativ 18 luni. Au început cu patru angajaţi, cei doi fondatori şi alte două angajate tinere, cu experienţă minimă. Ulterior, s-a alăturat afacerii şi Bogdan Muntean, fratele lui Marius, pe care antreprenorul îl descrie drept ”un nou om bun la toate-producţie, aprovizionare, delivery”. Apoi, tot prin Bogdan Muntean, care acum este chief franchise officer la Donuterie, l-au cunoscut pe Dan Olteanu, partenerul care le-a facilitat intrarea în Cluj Napoca.
Cele 11 unităţi sunt răspândite în Târgu-Mureş, Cluj-Napoca, Sibiu, Baia Mare, Ploieşti.
În prezent au semnate patru noi deschideri la început de 2017, iar atenţia principală este concentrată pe optimizarea costurilor, dezvoltarea produselor şi dezvoltarea reţelei de magazine. În ceea ce priveşte francizele, investiţiile în acestea pornesc de la 30.000 de euro şi poate ajunge la 50.000 euro, sumă care depinde de factori precum locaţia aleasă pentru magazin şi suprafaţa acestuia. Aceasta include asistare în alegerea locaţiei, amenajarea spaţiului sub brandul Donuterie, echipamente de producţie şi vânzare, training personal, suport marketing, suport operaţional, potrivit antreprenorilor.
Pentru anul în curs, Muntean şi Otavă şi-au propus să dubleze numărul de magazine din reţeaua naţională şi, implicit, să dubleze şi cifra de afaceri. Pe termen lung însă iau în calcul şi extinderea în afara ţării. Marius Muntean a spus că piaţa UE va fi la un moment dat o continuare naturală a ceea ce au început în România.
Potrivit sursei citate, compania a primit deja câteva propuneri din diverse ţări europene, fiind în discuţii avansate pentru un parteneriat în Franţa.
Sursa foto- donuterie.ro
Citește și:
Asocierea Precon Transilvania – Citadina 98 va construit Parcul Industrial Ștei
Vineri, 19 aprilie, a fost desemnat constructorul pentru execuția lucrărilor la Parcul de Specializare Inteligentă din Ștei. După…
20 aprilie 2024
Mediciniștii clujeni scot proiecte europene la foc automat
Modernizarea și reabilitarea clădirii Anatomia pe fonduri nerambursabile presupune o investiție de 11 milioane de euro. “Clădirea Anatomia…
19 aprilie 2024
Startup-urile se pot înscrie în Incubatorul de afaceri „Cresc Oradea Mare”
Circa două săptămâni mai la dispoziție startup-urile pentru a depunere cerere de înscriere în Incubatorul de afaceri ,,Cresc…
19 aprilie 2024
PORR Construct toarnă asfalt pe Centura Oșorhei. Stadiul lucrărilor: 65-68%
Vineri, 19 aprilie, a început turnarea primului strat de asfalt pe Centura Oșorhei, la capătul dinspre Oradea. Stadiul…
19 aprilie 2024
Universitatea Babeș-Bolyai va sprijini tehnologiile promițătoare
Proiectul CapTTict vizează creșterea capacităților tehnologice în domeniul IT&C în țările europene. Universitatea Babeș-Bolyai (UBB) Cluj-Napoca a început…
19 aprilie 2024
EBM PAPST a dotat un laborator de la IETI cu echipamente de ultimă generație
Pe baza unui protocol de colaborare între Facultatea de Inginerie Electrică și Tehnologia Informației (IETI) și Compania EBM-PAPST…
19 aprilie 2024
Tinerii orădeni sunt invitați să se lanseze în afaceri – eveniment VSFA
Universitatea din Oradea deschide Aula Magna pentru toți tinerii orădeni care vor să se lanseze în afaceri. „Vreau…
19 aprilie 2024
Oradea face pași hotărâți în era digitală
Interacțiunea digitală cu cetățenii este o realitate palpabilă, la Oradea. Concret, iată cum se manifestă deschiderea Primăriei Oradea…
19 aprilie 2024