Producătorul de componente auto Coindu România recrutează în prezent 144 de oameni pentru fabrica de componente auto din zona liberă Curtici-Arad, cele mai multe joburi disponibile fiind pentru confecţioneri-asam¬blori articole din textile şi pentru muncitori necalificaţi, cu studii gimna¬ziale, potrivit site-ului Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Arad, citat de zf.ro.
Compania Coindu România produce în fabrica din Curtici tapiserii auto şi alte componente soft de interior pentru Audi, BMW, Volvo, VW, Renault sau Mercedes, potrivit unor informaţii anterioare. Portughezii deţin în zona liberă Curtici-Arad o unitate de producţie dezvoltată pe o suprafaţă de 17.500 de metri pătraţi, potrivit informaţiilor de pe site-ul companiei.
În luna decembrie 2016 compania avea 2.000 de angajaţi, iar în primele trei săptămâni din ianuarie au mai fost recrutaţi încă 143 de oameni. Planurile portughezilor pentru acest an sunt de a creşte capacitatea de producţie la fabrica de lângă Arad şi de a ajunge la 2.500 de angajaţi pe plan local.
Compania Coindu România a realizat în 2015 o cifră de afaceri de 419,5 mil. lei (aproximativ 95 mil. euro), un profit net de aproape 9,5 mil. lei (peste 2 mil. euro), cu un număr mediu de 1.524 de angajaţi, potrivit site-ului Ministerului Finanţelor. În anul 2015, grupul portughez Coindu a atins o cifră de vânzări de 293,1 mil. euro, generată de activitatea desfăşurată pentru Audi, VW, BMW şi Porsche. Datele grupului arată că o treime din cifra de afaceri este asigurată de producţia din România.
În 2015, întreaga producţie de compo¬nente auto a Coindu din România mergea în străinătate, 90% ajungând în unităţile de producţie şi asamblare ale constructorului auto german BMW. România exportă astfel tapiserie către fabricile BMW din Germania, Cehia, China, Africa de Sud, Brazilia şi India, potrivit unor informaţii anterioare.
Fabrici în România, Portugalia şi Mexic
România a fost prima piaţă internaţională pe care a intrat Coindu, care în prezent mai deţine pe lângă fabrica din Curtici unităţi de producţie în Portugalia şi în Mexic, două centre de dezvoltare şi un birou de vânzări în Germania şi un spaţiu de depozitare în Slovacia, potrivit informaţiilor de pe site-ul Coindu. Cei mai mari producători de componente auto din România sunt Continental, Autoliv, Michelin, Schaeffler România, Takata Petri, Pirelli, SEWS, Bosch, TRW Automotive Safety Systems, Leoni Wiring Systems Ro, Preh România sau Coindu România.
Citește și:
SINTEZĂ: Investiții private în sănătate în Banat și Transilvania
Dezvoltarea medicinii private în Transilvania: rețele care se extind și clinici locale performante Medicina privată a continuat…
5 iunie 2023
Nou parc de joacă, amenajat lângă Centrul Legacy
Obiectivul din stațiunea balneară Băile Figa a fost inaugurat în cadrul manifestărilor destinate copiilor. În ziua inaugurării a…
5 iunie 2023
Din dorul de casă s-a născut „Origini”, un restaurant cu meniu tradițional în Oradea
După 11 ani în Italia și 9 ani în Anglia, bihoreanul Ramon Morar s-a întors pe meleagurile natale…
5 iunie 2023
Prof. Univ. Dr. Ovidiu S. Cotoi: “Studenții reprezintă pentru mine cea mai importantă resursă a Universității”
Prof. Univ. Dr. Ovidiu S. Cotoi, Decan al Facultății de Medicină, din cadrul Universității de Medicină, Farmacie, Științe…
5 iunie 2023
Prof. Univ. Dr. Oana-Cristina Mărginean: “Munca cu copilul este o provocare și uneori este chiar mai greu decât cu adultul, dar este foarte frumoasă”
Prof. Univ. Dr. Oana-Cristina Mărginean conduce Secția Clinică de Pediatrie din cadrul Spitalului Clinic Județean de Urgență Târgu…
5 iunie 2023
Transilvania Construcții investește peste 10 mil. euro în producția de energie verde
Transilvania Construcții are în plan investiții de peste 10 mil. euro în generarea de energie verde în toate…
4 iunie 2023
Bonas a trecut de pe pierdere pe profit
Producătorul clujean de lactate a anunțat venituri de 7 milioane de lei în trimestrul 1 (T1), în creștere…
2 iunie 2023
Autostrăzile pe hârtie ale Sălajului
În teorie, județul din Nord-Vestul României trebuia să aibă finalizate trei secțiuni din Autostrada Transilvania (A3), practic încă…
2 iunie 2023
Zi de Zi știri economice:
