Cu o nouă investiție de peste 15 milioane de euro, demarată anul trecut în Parcul Eurobusiness 3 din Oradea, AdePlast a ajuns cel mai mare producător român de materiale de construcții, cu trei platforme industriale. În câțiva ani, de la un producător local, AdePlast s-a impus rapid ca unul dintre cei mai importanți jucători regionali. În Liban, Spania sau Bulgaria, oficialii companiei dau asigurări că se pot lupta, „de la egal, la egal, cu orice companie multinațională”.
Din anul 2000, orădenii au fost ofertați de mai multe companii în vederea preluării totale sau vânzării unui pachet semnificativ de acțiuni, oferte care mai de care mai generoase. Cu toate acestea, anul 2017 îl găsește pe Marcel Bărbuț tot în fruntea companiei, cu aceeași politică agresivă de investiții în tehnologie, cercetare și promovare, dar și cu proiecte de extindere. În aceeași ordine de idei, recent, în cadrul unui interviu acordat presei centrale, Bărbuț a rezumat (ardelenește) cheia succesului business-ului său „Vaca se mulge, nu se taie”.
Este, cel mai probabil, rețeta succesului pe care au mizat orădenii, ajungând, astfel, la peste 800 de clienți anul trecut și aproximativ 170 de camioane cu produse încărcate zilnic de pe cele trei platforme industriale (40% din producție merge la export), după cum apreciau, recent, oficialii companiei în cadrul unui interviu acordat Digi24.
„Anul 2016 a fost unul bun pentru piaţă, fapt ce se poate constata şi cu ochiul liber – proiecte de construcţii noi, proiecte finalizate, proiecte anunţate. Dacă nu vor exista schimbări majore la nivel economic şi politic, anul 2017 se poate înscrie pe acelaşi traseu“, dădea asigurări, la începutul anului, CEO AdePlast, Marcel Bărbuț.
2016 a fost un an bun pentru AdePlast, dacă luăm în calcul și investiția de peste 15 milioane de euro în noua unitate de producție din Parcul Industrial III din Oradea. Conform angajamentului, investiția urmează să fie finalizată anul viitor, la doi ani de la semnarea contractului și constă în amenajarea unei hale de producţie de 10.300 de metri pătraţi cu minim 60 de angajați. Suprafaţa totală de teren aferentă investiţiei AdePlast este de 73.241 de metri pătraţi, potrivit contractului de investiții perfectat cu municipalitatea Oradiei.
Despre AdePlast
Din 1996, AdePlast produce materiale de construcții de cea mai buna calitate. Controlată de omul de afaceri Marcel Bărbuț și cu un capital 100% românesc, AdePlast a cunoscut o dezvoltare continuă, atât în România, cât și în țari către care exportă, precum țările arabe, Germania, Moldova, Austria, Ungaria sau Ucraina.
La începutul anului 2013, compania AdePlast s-a reorganizat în trei divizii de afaceri. Afacerea se dezvoltă pe trei direcții strategice: Divizia termosistem, Divizia vopsele si Divizia de mortare uscate.
Cele trei platforme industriale ale AdePlast produc o gamă completă de materiale de construcții: adezivi și mortare, polistiren și vopsele în trei regiuni strategice ale țări: Ploiești (Centru-Sud), Oradea (Vest), Roman (Est).
Oradea. Capacitatea de producție este de 250.000 de tone adezivi şi mortare uscate, 50.000 de tone de vopsea şi tencuieli decorative pe an şi 700.000 metri cubi de polistiren expandat (EPS), având inclusă și capacitatea de producție de polistiren grafitat în coobranding cu firma BASF.
Ploiești. Pe platforma industrială de la Ploieşti se află o fabrică de adezivi şi mortare uscate cu o capacitate de 450.000 de tone, o fabrică de polistiren expandat (EPS) de 700.000 de metri cubi, o line de producţie de polistiren grafitat de 150.000 de metri cub, la care se adaugă o fabrica de vopsea, tencuieli decorative şi lacuri şi emailuri pe bază de apă, cu capacitate de 50.000 tone pe an.
Roman. AdePlast deţine o zonă industrială care include o fabrică de adezivi şi mortare uscate cu o capacitate de 450.000 de tone şi o linie de producţie de polistiren expandat cu o capacitate anuală de 700.000 de metri cubi. Astfel, Adeplast devine producătorul de termosistem numărul 1 din România, având toate materialele componente realizate în fabricile proprii.
În luna martie a anului 2013 AdePlast a preluat operațiunile Düfa pentru piața din România și Bulgaria, facând astfel un pas înainte pentru a deveni unul dintre principalii jucători pe piața vopselelor în România.
Potrivit datelor oficiale publicate pe site-ul companiei, coagularea sub brandul AdePlast a diverselor nişe din industria materialelor de construcţii a continuat cu preluarea licenței a producătorului german Schomburg, în România. În luna august a anului 2013 AdePlast a semnat preluarea licenţei, producţiei şi distribuţiei pe piaţa autohtonă a producătorului german.
Grupul de companii Schomburg este prezent în România din 2005 cu facilităţile de producţie localizate în Ploieşti. Germanii de la Schomburg sunt cunoscuţi pentru dezvoltarea de sisteme complete de produse pentru constructii şi anume: sisteme de hidroizolaţii, sisteme epoxidice, sisteme de reparatii şi aditivi pentru betoane şi mortare. Toate aceste produse au destinaţii speciale putând fi utilizate la construcţii, consolidări şi renovări de şcoli, grădiniţe şi creşe, spitale şi centre de recuperare, centre de welness şi spa, unităţi de alimentaţie publică, spaţii din industria alimentară, infrastructură rutieră şi feroviară.
Sursa foto: adeplast.ro
Citește și:
Co-fondatorul Shazam, Dhiraj Mukherjee, speaker principal la Bucharest Tech Week
Pionier al industriei tech, Mukherjee va prezenta noi perspective despre reinventarea afacerilor în cadrul Bucharest Tech Week 2024, care…
25 aprilie 2024
Săptămâna Haferland 2024: cel mai îndrăgit festival al sașilor transilvăneni începe pe 8 august
Cea de-a XII-a ediție a Săptămânii Haferland, cel mai îndrăgit festival cultural și etnologic al sașilor din Transilvania…
25 aprilie 2024
Techsylvania 2024: 2 zile pline de networking, inovatie și inspirație
Techsylvania, cel mai așteptat eveniment de business&tech, pregătește o nouă ediție în 2024. Cu accent pe încurajarea colaborării,…
25 aprilie 2024
CONVOCATOR AL ADUNĂRII GENERALE ORDINARE A ACȚIONARILOR ȘI AL ADUNĂRII GENERALE EXTRAORDINARE A ACȚIONARILOR SOCIETĂȚII AISA Invest S.A.
12, jud. Cluj, cod unic de înregistrare 10443641, având număr de ordine în Registrul Comerțului J12/2442/2005, în temeiul…
25 aprilie 2024
Dr. Adriana Cioca, managing director Artemis România, a fost aleasă președinte al Camerei de Comerț Elveția-România
Antreprenorii și investitorii români și elvețieni, membri ai Camerei de Comerț Elveția-România (CCE-R), au ales un nou Consiliu…
24 aprilie 2024
Carbochim aniversează 75 de ani de la înființare. Planurile de viitor vizează o creștere de 20% a producției
CARBOCHIM S.A., cel mai mare producător de abrazive profesionale din România, aniversează la începutul lunii mai 75 de…
23 aprilie 2024
Soluții de transport pentru maximizarea oportunităților pe rutele internaționale
Pentru a își susține creșterea comercială, România, ca membru al Uniunii Europene, trebuie să se racordeze cât mai…
22 aprilie 2024
RO-Wine, ediția clujeană de primăvară, o primă zi spectaculoasă
Vinurile premium şi superpremium au festivalul lor și acesta e RO-Wine, care a debutat la Cluj-Napoca în 20…
21 aprilie 2024