Lideri si afaceri

AdePlast- rețeta unei afaceri care a ”explodat”, sau despre cum ”vaca se mulge, nu se taie” în business

Cu o nouă investiție de peste 15 milioane de euro, demarată anul trecut în Parcul Eurobusiness 3 din Oradea, AdePlast a ajuns cel mai mare producător român de materiale de construcții, cu trei platforme industriale. În câțiva ani, de la un producător local, AdePlast s-a impus rapid ca unul dintre cei mai importanți jucători regionali. În Liban, Spania sau Bulgaria, oficialii companiei dau asigurări că se pot lupta, „de la egal, la egal, cu orice companie multinațională”.
Din anul 2000, orădenii au fost ofertați de mai multe companii în vederea preluării totale sau vânzării unui pachet semnificativ de acțiuni, oferte care mai de care mai generoase. Cu toate acestea, anul 2017 îl găsește pe Marcel Bărbuț tot în fruntea companiei, cu aceeași politică agresivă de investiții în tehnologie, cercetare și promovare, dar și cu proiecte de extindere. În aceeași ordine de idei, recent, în cadrul unui interviu acordat presei centrale, Bărbuț a rezumat (ardelenește) cheia succesului business-ului său „Vaca se mulge, nu se taie”.
Este, cel mai probabil, rețeta succesului pe care au mizat orădenii, ajungând, astfel, la peste 800 de clienți anul trecut și aproximativ 170 de camioane cu produse încărcate zilnic de pe cele trei platforme industriale (40% din producție merge la export), după cum apreciau, recent, oficialii companiei în cadrul unui interviu acordat Digi24.
„Anul 2016 a fost unul bun pentru piaţă, fapt ce se poate constata şi cu ochiul liber – proiecte de construcţii noi, proiecte finalizate, proiecte anunţate. Dacă nu vor exista schimbări majore la nivel economic şi politic, anul 2017 se poate înscrie pe acelaşi traseu“, dădea asigurări, la începutul anului, CEO AdePlast, Marcel Bărbuț.
2016 a fost un an bun pentru AdePlast, dacă luăm în calcul și investiția de peste 15 milioane de euro în noua unitate de producție din Parcul Industrial III din Oradea. Conform angajamentului, investiția urmează să fie finalizată anul viitor, la doi ani de la semnarea contractului și constă în amenajarea unei hale de producţie de 10.300 de metri pătraţi cu minim 60 de angajați. Suprafaţa totală de teren aferentă investiţiei AdePlast este de 73.241 de metri pătraţi, potrivit contractului de investiții perfectat cu municipalitatea Oradiei.
Despre AdePlast
Din 1996, AdePlast produce materiale de construcții de cea mai buna calitate. Controlată de omul de afaceri Marcel Bărbuț și cu un capital 100% românesc, AdePlast a cunoscut o dezvoltare continuă, atât în România, cât și în țari către care exportă, precum țările arabe, Germania, Moldova, Austria, Ungaria sau Ucraina.
La începutul anului 2013, compania AdePlast s-a reorganizat în trei divizii de afaceri. Afacerea se dezvoltă pe trei direcții strategice: Divizia termosistem, Divizia vopsele si Divizia de mortare uscate.
Cele trei platforme industriale ale AdePlast produc o gamă completă de materiale de construcții: adezivi și mortare, polistiren și vopsele în trei regiuni strategice ale țări: Ploiești (Centru-Sud), Oradea (Vest), Roman (Est).
Oradea. Capacitatea de producție este de 250.000 de tone adezivi şi mortare uscate, 50.000 de tone de vopsea şi tencuieli decorative pe an şi 700.000 metri cubi de polistiren expandat (EPS), având inclusă și capacitatea de producție de polistiren grafitat în coobranding cu firma BASF.
Ploiești. Pe platforma industrială de la Ploieşti se află o fabrică de adezivi şi mortare uscate cu o capacitate de 450.000 de tone, o fabrică de polistiren expandat (EPS) de 700.000 de metri cubi, o line de producţie de polistiren grafitat de 150.000 de metri cub, la care se adaugă o fabrica de vopsea, tencuieli decorative şi lacuri şi emailuri pe bază de apă, cu capacitate de 50.000 tone pe an.
Roman. AdePlast deţine o zonă industrială care include o fabrică de adezivi şi mortare uscate cu o capacitate de 450.000 de tone şi o linie de producţie de polistiren expandat cu o capacitate anuală de 700.000 de metri cubi. Astfel, Adeplast devine producătorul de termosistem numărul 1 din România, având toate materialele componente realizate în fabricile proprii.
În luna martie a anului 2013 AdePlast a preluat operațiunile Düfa pentru piața din România și Bulgaria, facând astfel un pas înainte pentru a deveni unul dintre principalii jucători pe piața vopselelor în România.
Potrivit datelor oficiale publicate pe site-ul companiei, coagularea sub brandul AdePlast a diverselor nişe din industria materialelor de construcţii a continuat cu preluarea licenței a producătorului german Schomburg, în România. În luna august a anului 2013 AdePlast a semnat preluarea licenţei, producţiei şi distribuţiei pe piaţa autohtonă a producătorului german.
Grupul de companii Schomburg este prezent în România din 2005 cu facilităţile de producţie localizate în Ploieşti. Germanii de la Schomburg sunt cunoscuţi pentru dezvoltarea de sisteme complete de produse pentru constructii şi anume: sisteme de hidroizolaţii, sisteme epoxidice, sisteme de reparatii şi aditivi pentru betoane şi mortare. Toate aceste produse au destinaţii speciale putând fi utilizate la construcţii, consolidări şi renovări de şcoli, grădiniţe şi creşe, spitale şi centre de recuperare, centre de welness şi spa, unităţi de alimentaţie publică, spaţii din industria alimentară, infrastructură rutieră şi feroviară.
Sursa foto: adeplast.ro

Related posts

Trei produse noi în portofoliul Azomureş

redactia

Capitala Unirii, capitala business-ului. Noul val de antreprenori din Ardeal

redactia

Cifra de afaceri a companiei brașovene Duvenbeck Logistik a depășit 400 de milioane de lei în 2019

Ion Surdu

Lanțurile de patiserie ale Clujului își dispută o piață de 7 milioane de locuitori

Stefana Muresan

Federația Patronilor Bihor organizează conferințe online pentru antreprenori

Traian Dan

Rețeaua de sănătate REGINA MARIA: Investiții strategice în centrul țării

Ligia Voro

Grupul Renault a vândut 1.256.658 de vehicule în prima jumătate a acestui an, înregistrând o dinamică puternică pe piața vehiculelor electrice și o redresare a vânzărilor în luna iunie.

Nicolae Pop

Proiectul de Ordonanță de Urgență pentru modificarea și completarea legii nr 227/2015 privind Codul Fiscal poate avea un efect negativ asupra economiei Românești, conducând la scăderea investițiilor străine și a creării locurilor de muncă

Ionut Oprea

Femei de la succes la Star Assembly și Star Transmission

Nicolae Pop

Industriaşul Valer Blidar deschide o școală de maiștri la Arad

Stefana Muresan

„Ilinca”, mobilierul bebeluşilor fericiţi

ATP Trucks Automobile anunță primul autobuz electric românesc

Nicolae Pop

VGP începe dezvoltarea unui nou parc logistic în Brașov

Nicolae Pop

Brașov: Coresi Shopping Resort, 25.000 de vizitatori pe zi în 2016

Stefana Muresan

„Tinerii în Arenă”, program de antreprenoriat gratuit pentru tineri

Traian Dan

Prima jumătate de an la BVB: creșteri de 11 %, două listări și sezonul dividendelor

Ligia Voro

Auchan, venituri de 52,8 miliarde euro, în creștere cu 0,7%, anul trecut

Stefana Muresan

Kastamonu – investiție de 20 mil. euro în fabrica din Reghin

Stefana Muresan

Bosch a obtinut o crestere cu doua cifre in Romania

AgroTransilvania Cluster. De la emergență la specializare inteligentă

Ligia Voro

Femeia de afaceri Daniela Mariscu, nominalizată la Bruxelles pentru Excelenţă în Antreprenoriat

Stefana Muresan

Cea mai bună performanță din ultimii 5 ani pentru grupul DENT ESTET la nouă luni: creștere cu 34% a cifrei de afaceri față de 2018

Nicolae Pop

Compania de construcţii CON-A din Sibiu, cifră de afaceri de 120 milioane euro

Stefana Muresan

Trei antreprenori din Brașov au investit 80.000 de euro într-un centru de escaladă lângă București

Papuc Irina

Leave a Comment