Industrie

Airbus Helicopters: Exportăm 75% din ceea ce producem

Director general Airbus Helicopters România, Serge Durand, a declarat joi, la unitatea de mentenanță și modernizare elicoptere a companiei de la Ghimbav, că unitatea exportă în prezent 75% din ceea ce lucrează, procent care va fi menținut și în continuare, iar capacitatea de producție este acoperită în proporție de 88% cu comenzi.
“Această companie este specializată în mentenanță, reparații și modernizarea elicopterelor. Este foarte important de precizat că exportăm foarte mult din ceea ce realizăm. Lucrăm în acest moment la număr de 20 de elicoptere pentru forțele armate din Marea Britanie, Franța, Emiratele Arabe, Guineea, Gabon, care se modernizează, dar și avem și elicoptere SMURD sau pentru alte domenii la care lucrăm. Din luna octombrie avem o comandă semnată cu Finlanda pentru modernizarea a două elicoptere. 70% din veniturile noastre se realizează din export și suntem foarte mulțumiți că avem 88% din capacitate acoperită cu comenzi. Această companie exportă practic pentru România în întreaga lume. Mesajul nostru este că în această companie oferim servicii la nivel global”, a spus directorul general al Airbus Helicopters România, cu ocazia unei demonstrații pentru jurnaliști la uzina de la Ghimbav, potrivit Agerpres.
Acesta a amintit despre contractul semnat la începutul lunii aprilie 2017, cu IAR Ghimbav, pentru producerea elicopterului H215 M, varianta militară.
“Este un contract foarte important semnat cu IAR, cu sprijinul Ministerului Economiei din România, pentru a ne uni eforturile în realizarea acestui elicopter. Sunt foarte încântat de acest contract, avem 40 de ani de cooperare. IAR Ghimbav a produs mai mult de 300 de elicoptere sub licența noastră, avem tehnologie comună, știm cum să lucrăm. Oferim IAR Ghimbav șansa să fie cel mai important contractor, pentru a personaliza și a pune armament și siteme speciale pe elicoptere, pentru forțele aeriene. Noi livrăm aparatul clasic, în varianta civilă, iar IAR îl transformă în varianta militară. Este absolut logic să producem și pe fiul și pe nepotul lui PUMA, în continuare. Ne uităm la viitor și dorim ca prin acest acord să exportăm elicoptere și în anii următori”, a spus sursa citată.
Serge Durand a explicat că, începând cu anul 2019, când va începe la Ghimbav producerea elicopterului H215, în variantă civilă, și Ministerul Apărării Naționale va dori să-și reînnoiască flota cu H215, IAR-ul este soluția potrivită pentru modernizarea acestora și adăugarea de sisteme speciale pentru armată.
“Deci noi suntem contractorul principal care va pregăti elicopterul pentru forțele armate, și noi sprijinim livrările elicopterului de bază, vorbim de elicopterul civil H215. Exclusivitatea este pentru cinci ani, dar ce am semnat noi ne dă o perspectivă de 40 de ani. Pentru a începe această cooperare trebuie să atingem pragul minim de 16 elicoptere H215 comandate pentru noua fabrică, stabilit de președintele nostru Olivier Michalon, senior vice-president pentru Europa al Airbus Helicopters. În momentul în care avem 16 comenzi, începem și personalizarea cu IAR, varianta militară”, a punctat Durand.
Sursa citată a adăugat că anul trecut a fost o scădere pe piața de elicoptere din rațiuni economice, dar cu toate acestea compania își menține nivelul maxim de cotă de piață.
Compania Airbus Helicopters România este rezultatul unui joint venture între Airbus și IAR, parteneriat care a fost reconfirmat recent prin semnarea Acordului general de coperare exclusivă pentru fabricarea la Ghimbav a elicopterului H215M.
După prezentarea unității de mentenanță și modernizare elicoptere, jurnaliștii au asistat la o demonstrație făcută de piloții de la IAR Ghimbav, cu elicopterul militar modernizat pentru forțele armate din Emiratele Arabe.
Sursa foto: airbushelicopters.ro

Related posts

Cea de-a V-a ediție a expo-conferinței Smart Cities of Romania

Ligia Voro

Forestierii sunt supărați din cauza inițiativei legislative în domeniul pădurilor

Ligia Voro

PMG Sinter, investiție de 10 milioane de euro în Brașov

Stefana Muresan

Leave a Comment