Industrie

Fuziunea dintre Greenbrier și Astra Rail Management, aprobată

Autoritățile antitrust și-au dat acordul pentru fuziunea dintre compania americană Greenbrier și Astra Rail Management, afacere înființată de omul de afaceri Cristian Burci, ce are trei unități de producție a acestora, la Arad, Turnu Severin și Caracal.
La 18 mai 2017, Greenbrier Companies, Inc. şi Astra Rail Management GmbH au anunţat că fuziunea planificată pentru înfiinţarea Greenbrier-Astra Rail a primit toate aprobările solicitate de autorităţile europene antitrust relevante, potrivit clubferoviar.ro.
Tranzacţia va fi încheiată la 1 iunie 2017 şi combină operaţiunile Greenbrier Europe cu cele ale Astra Rail pentru a crea o activitate europeană complexă de producţie, inginerie şi reparaţie a vagoanelor de marfă.
Activitatea principală a companiei se va desfăşura în Polonia şi România, iar sediul acesteia va fi stabilit în Olanda. Greenbrier-Astra Rail va avea aproape 4.000 de angajaţi şi 6 unităţi de producţie în Europa.
În octombrie 2016, Greenbrier a încheiat un acord cu Astra Rail Management GmbH pentru a forma o nouă companie, Greenbrier-Astra Rail, care va produce vagoane de marfă şi va furniza servicii de inginerie şi reparaţii.
Greenbrier-Astra Rail va fi controlată de Greenbrier cu o cotă de aprox. 75%. Compania combinată va fi formată din operaţiunile europene ale Greenbrier cu sediul în Swidnica, Polonia, şi Astra Rail, cu sediul în Germania şi Arad, România.
Ca plată parţială pentru cota sa majoritară, Greenbrier va plăti Astra Rail o sumă totală de 60 de milioane de euro (30 de milioane de euro la încheierea acordului şi 30 de milioane de euro la 12 luni după semnarea acordului).
Compania americană Greenbrier proiectează, construieşte şi comercializează vagoane de marfă în America de Nord, America Latină şi Europa. Ea deţine 8.000 de vagoane pe care le închiriază şi oferă servicii de administrare pentru peşte 266.000 de vagoane.
Cu o experienţă de 130 de ani, Astra Rail Industries are o capacitate de 5.000 de vagoane pe an, fiind considerată unul dintre cei mai mari producători de vagoane de marfă din Europa. Activitatea Astra Rail include servicii de dezvoltare, proiectare şi testare, dar şi producţia vagoanelor de marfă şi a boghiurilor, modernizarea, revizia şi reparaţia vagoanelor, precum şi procesarea componentelor din oţel şi a celor mecanice. Spaţiul de producţie Astra are o suprafaţă de 35 hectare, iar compania deţine un centru de testare.
Astra Rail a fost preluată în 2012 de către investitorul german Thomas Manns de la omul de afaceri autohton Cristian Burci. În 2009, anterior intrării in insolvență, International Railway Systems, companie rebotezată mai târziu Astra Rail, asigura 1,1% din exporturile României și era cel mai mare producător european de vagoane, cu 20% din cota de piață.

Related posts

Profitul OMV Petrom aproape s-a triplat

Stefana Muresan

Industriaşul Valer Blidar deschide o școală de maiștri la Arad

Stefana Muresan

„Am avut de ales: mergem în șomaj tehnic sau căutăm soluții”. Compania din automotive Moveos va produce săptămânal până la 18.000 de combinezoane

Papuc Irina

ASA Cons și-a modernizat fabrica de prefabricate din Turda

Nora Dumitrescu

Divizia de betoane a grupului Pomponio din Alba, cumpărată de irlandezii de la CRH

Stefana Muresan

Villa Vinea produce 150.000 de litri de vin pe Valea Târnavei Mici

Stefana Muresan

Pixxaro™ Super – Inovația cu cel mai larg spectru de buruieni dicotiledonate anuale și perene combătute din cultură de cereale păioase

Ligia Voro

FOTO: TAGRO made by IRUM, primul tractor agricol românesc, prezentat oficial

redactia

Albalact a intrat cu laptele Zuzu pe piaţa produselor bio

redactia

Mihai Aniței, director general AZOMUREȘ: “Este foarte important ca fiecare să realizeze că AZOMUREȘ produce valoare adăugată în România și pentru România” (II)

Ligia Voro

Stabilitate relativă a numărului de salariați în industrie și servicii

Traian Dan

Clusterele Transilvaniei pregătesc viitoarele abilități pentru industrie

Nora Dumitrescu

Industria auto: între criza sanitară și provocările tehnologice și de mediu

Transilvania Business

Astra Vagoane Călători (Valer Blidar) va participa la licitaţia de tramvaie din Capitală

Stefana Muresan

Centrul de cercetare și dezvoltare al Continental din Sibiu a ajuns la 1.000 de ingineri

Stefana Muresan

Cum își revine din criză principalul angajator din Blaj și ce măsuri ia pentru a-și păstra angajații

Ion Surdu

Industria mobilei din România caută noi oportunități de export la Milano

Stefana Muresan

Nuclearelectrica vrea să cumpere Compania Nationala a Uraniului pentru a salva uzina de procesare a uraniului de la Feldioara

Stefana Muresan

Topul companiilor care au contribuit la bugetul local din Alba Iulia în 2017: Apulum, Elit și Mall Alba

Stefana Muresan

Grupul TeraPlast donează 85.000 de lei spitalelor din Bistrița și Băicoi 

Ligia Voro

Prima ediție a Made in Romania s-a încheiat. Transilvania și Banat reprezentate la vârf

Ligia Voro

Nidec aşteaptă afaceri de 24 mil. euro după achiziţionarea fabricii Emerson Oradea

Stefana Muresan

Wetterbest a preluat integral Cortina WTB

Ligia Voro

Bosch își recrutează angajații dintre viitorii economiști ai Clujului

Nora Dumitrescu

Leave a Comment