Cluj Infrastructura Ultimele stiri

Tren metropolitan intre Baciu si Jucu

Într-un răspuns la o solicitare a website-ului Linia9.ro, CNCF CFR anunță că vrea să ofere o mână de ajutor transportului local clujean.
CNCF CFR lanseaza două propuneri: legătură feroviară cu trenuri expres, între cele două parcuri industriale Tetarom 1 –Baciu şi Tetarom 3 – Jucu, respetiv legătură directă pentru publicul călător între Aeroportul Internaţional Cluj Napoca şi staţia CF Cluj Napoca Est.
Iată pe larg punctul de vedere al CNCF CFR referitor la situația de la Cluj: ”O condiţie de bază pentru continuarea dezvoltării economice în zona metropolitană Cluj – Napoca este asigurarea accesibilităţii în zona parcurilor industriale şi dincolo de limitele municipiului Cluj-Napoca, prin dezvoltarea/modernizarea/combinarea infrastructurii de acces rutier, feroviar, aerian. Pentru legăturile funcţionale între zonele industriale din zona metropolitană şi dezvoltarea intermodalităţii de transport (feroviar, auto, aerian), din punctul de vedere al căii ferate s-au identificat următoarele posibilităţi:
legătură feroviară cu trenuri expres, între cele 2 parcuri industriale Tetarom 1 –Baciu şi Tetarom 3 – Jucu;
legătură directă pentru publicul călător între Aeroportul Internaţional Cluj Napoca şi staţia CF Cluj Napoca Est.
Raportat la situaţia existentă a infrastructurii feroviare de pe raza SRCF Cluj, pentru realizarea acestor obiective sunt necesare următoarele lucrări:
-distanţa pe calea ferată între cele 2 parcuri industriale este deservită de un număr de 5 staţii CF, respectiv Baciu, Cluj Napoca, Cluj Napoca Est, Apahida, Jucu; (staţia CF Apahida este nod feroviar a liniilor magistrale 300 şi 400), însă funcţie de solicitările operatorilor economici din zonă se pot înfiinţa PO (puncte de oprire) sau halte CF dotate cu peroane acoperite, iluminat public;
-cu excepţia staţiei CF Cluj Napoca toate staţiile mai sus enumerate necesită o serie de lucrări de reparaţii/amenajări/modernizări pentru optimizarea confortului;
-asigurarea accesului pentru publicul călător între Aeroportul Internaţional Cluj Napoca şi cea mai apropiată staţie CF prin construcţia unei pasarele acoperite, eventual dotată cu scări rulante şi benzi transportoare (soluţie coroborată cu proiectul deja iniţiat de autorităţile Judeţului Cluj privind ,,Dezvoltarea infrastructurii de transport intermodal pentru pasageri si marfa la Aeroportul International Cluj-Napoca”).
Realizarea acestor obiective este condiţionată de colaborarea în parteneriat cu autorităţile administraţiei locale şi judeţene şi nu va fi posibilă fără susţinerea subvenţiei de la bugetul de stat şi sprijinul financiar cu fonduri ale U.E. (…) Menţionăm că pe ruta Cluj Napoca – Cluj Napoca Est (aeroport) trenurile pot circula cu viteza maximă de 120 km/h”.

Related posts

România, pe cale să devină un jucător decisiv în energia de peste Prut

Stefana Muresan

Clinica de Fertilitate Polisano, singurul centru integrat de medicină materno-fetală din Transilvania

Ligia Voro

Turda, orașul din inima Transilvaniei care se transformă într-un oraș occidental!

redactia

Leave a Comment