Analize București Investitii Lideri si afaceri Ultimele stiri

CCIFER este încrezătoare că prezența franceză este solidă și încurajatoare

Parteneriatul economic strategic care leagă Franța de România contribuie la competitivitatea celor două țări: societățile franceze găsesc prin prezența lor în România un releu de creștere, o diversificare a riscului, talente și bune practici și o sursă competitivă de valoare adăugată, combinată cu savoir-faire-ul francez, crescând competitivitatea lor atât în Franța, cât și în alte piețe.
 
În prima jumătate a anului 2017, economia românească a cunoscut cea mai mare creștere economică, față de celelalte state membre ale Uniunii Europene: 5,6 % în raport cu 2016 și 1,7 % în raport cu al IV-lea trimestru din anul precedent. Această creștere, plus estimarea Comisiei Europene cu privire la o rată de creștere a economiei anuale de 4,4 %, nu a făcut decât să crească interesul investitorilor francezi pentru România.
Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Franceză în România (CCIFER) este încrezătoare că prezența franceză în România este solidă și încurajatoare, fapt demonstrat și de misiunile pe care Camera le are pentru societățile franceze, fie că este vorba de prospectare a pieței, căutare de clienți, identificare de furnizori sau cumpărare de societăți în România. Fundamentele parteneriatului economic între Franța și România sunt de viitor, cu precizarea că imaginea României prezintă un factor de risc în momentul de față.
Comunitatea de afaceri franceză în România este foarte variată și dinamică, menționând aici mari investiții prezente de mai bine de 20 de ani și mici antreprenori care au găsit în România un cadru favorabil dezvoltării afacerii lor. De exemplu, 75 % din membrii CCIFER sunt IMM-uri și start-up-uri care contribuie la dezvoltarea economică a țării și, alături de ceilalți membri, cumulează un total de 18 miliarde de euro și peste 125.000 de locuri de muncă directe.
Numeroasele activități ale Camerei urmăresc trei axe fundamentale: să creeze opotunități pentru și între membri, la fel și pentru potențialii investitori francezi, să formeze și să dezvolte resursele umane din societățile membre, sa dialogheze în numele societăților cu autoritățile române pentru a propune reforme în mediul economic, să susțină dezvoltarea internațională a membrilor săi și să îi ajute pe antreprenori.
La CCIFER s-a dovedit a fi în cei 21 de ani de existență un punct de sprijin pentru societățile franceze care prospectează piața românească, dar în aceeași măsură și pentru societățile franceze deja instalate în România.
Putem constata că interesul firmelor franceze pentru piața românească a crescut în ultimii ani. Făcând un bilanț al anului 2016, CCIFER a fost implicată în 50 de proiecte comerciale, menționând că interesul companiilor franceze s-a îndreptat către achiziția de societăți românești sau achiziția de la producători locali de: ambalaje (carton); industrie în special în auto; IT; lemn; textile; transport pe apă; aeronautică; destocking.
În primele 6 luni ale anului 2017, CCIFER a finalizat 50 de proiecte de dezvoltare a afacerilor, fie că a ajutat companiile franceze să-și deschidă o filială în România, să se dezvolte pe o piață nouă sau să identifice noi canale de achiziții.
În anul 2017, companiile franceze au fost interesate de următoarele sectoare: automatică; inginerie, servicii și agricultură.
Aceste proiecte de investiții au o mare probabilitate de realizare dacă atractivitatea României nu este afectată de noile măsuri anunțate recent.
De la începutul anului, CCIFER a organizat 35 de evenimente (fie că este vorba de ateliere, conferințe, dejun dezbatere) și 10 formări, plus Executive Management Programme cu ESCP Europe (ExMP). Misiunea noastră rămâne la fel de ambițioasă, urmărind punctele cheie ale misiunii noastre: crearea de oportunități pentru membri; formarea și dezvoltarea resurselor umane; reprezentarea intereselor comunității franco-române; susținerea dezvoltării internaționale a companiilor și susținerea antreprenorilor în România.
CCIFER est implicată activ în reprezentarea vocii societăților franceze în dialogul cu autoritățile publice: flexibilitatea codului muncii, salariul minim, legea dialogului social, sistemul de formare tehnică, legea retailului, extinderea codurilor profesionale eligibile finanțărilor europene. CCIFER este un membru permanent în Coaliția pentru Dezvoltarea României și este reprezentată în mai multe Task Force-uri, menționând că, începând cu acest an, Camera este leader în Task Force Agricultură și Raportor în Task Force-ul Fonduri Europene.
Beneficiind de o poziție geostrategică, România se află la intersecția a trei mari piețe: Uniunea Europeană, Țările CSI și Orientul Mijlociu, fiind traversată de culoare de transport pan-europene și având o poartă de acces la Marea Neagă, prin intermediul Portului Constanța.
Regiunile cele mai ofertante din punct de vedere al oportunităților de afaceri sunt cele situate în jurul capitalei București, vestul României, cu centrele Cluj-Napoca, Timișoara, Oradea, în est, la Iași, dar și centrul țării, la Brașov. Un focus important al activităților noastre sunt evenimentele organizate în regiuni și acordarea unui sprijin mai mare pentru comunitățile noastre de afaceri locale. De exemplu, CCIFER organizează în diferite orașe ale țării evenimentul Investiți la…, exportați în Franța. În cadrul acestor evenimente, făcute deja la Brașov, Iași și Timișoara prezentăm împreună cu partenerii locali și membrii CCIFER care sunt oportunitățile de afaceri în regiune și care sunt demersurile și posibilitățle de export în Franța.
România și-a creat o imagine puternică în ultimii ani pe care ar trebui să o păstreze. Membrii CCIFER au contribuit la crearea acestei imagini și au rămas în România în anii de criză 2009-2013.
Barometrul de conjunctură economică, realizat de CCIFER încă din 2011, arată percepția de moment a membrilor Camerei de Comerț, Industrie și Agricultură Franceză din România (CCIFER) – 500 de societăți membre, companii mari, mici și mijlocii – cu privire la situația economică și a mediului de afaceri român.
Fiind un instrument de coeziune și de înțelegere a mediului de afaceri, Barometrul CCIFER propune tendințe în sectoare cheie ale economiei române. Fiecare director general trebuie să fie la curent cu tendințele economice ale pieței unde societatea este prezentă pentru a putea lua decizii și a face planuri de viitor.
În acest moment, ultima ediție a Barometrului din luna iunie 2017 arată că moralul societăților chestionate este în ușoară scădere față de 2016, mai ales în contextul incertitudinilor legate de schimbările politice. Impactul se resimte la nivel de barometru general. Totuși, există mai mulți factori care contribuie la moralul oamenilor de afaceri care au răspuns chestionarului: slabă absorbție a fondurilor europene; lipsă de personal tehnic calificat; corupție; starea proastă a infrastructurii; imprevizibilitate fiscală; birocrație etc.
Pentru a-și menține atractivitatea pentru investitorii străini, România ar trebui să continue să-și dezvolte infrastructura, să creeze mai multe parcuri industriale, să pună mai mult accent pe formarea profesională a oamenilor, să reușească o transformare a sistemului de sănătate.
**********
CCIFER exprimă o poziție comună a societăților membre și a investitorilor francezi în România în dialogul cu autoritățile publice. O comunitate de afaceri fondată pe savoir-faire-ul francez, CCIFER este un lider angajat în dezvoltarea durabilă a persoanelor, a companiilor și a României.
Foto: Adriana Record, Director executiv CCIFER
 
 
 
 
 

Related posts

Hunedoara: 20 de blocuri și o școală, reabilitate din fonduri europene

Stefana Muresan

Cluj: SDC Imobiliare, investiţie de 46 de milioane de lei în 276 de apartamente

Stefana Muresan

Renovarea aripii sudice a Palatului Baroc de la Oradea va fi gata până luna viitoare

Stefana Muresan

Leave a Comment