Antreprenori Brașov Ultimele stiri

The Guardian, despre bicicletele Pegas: De la vestigii ale erei comuniste la design de secol 21

Publicaţia britanică The Guardian a publicat miercuri un articol despre bicicletele Pegas, în care vorbeşte despre transformarea ”vestigiilor” din era comunistă în vehicule de secol 21, o marcă reînviată în 2012, dar care păstrează elemente ale anilor 1960.
În România comunistă, aproape toţi copiii aveau o bicicletă Pegas. ”Într-o ţară ruptă de lumea înconjurătoare, bicicletele fabricate de compania deţinută de stat reprezentau tot ceea ce ştiau oamenii. După sfârşitul violent al lui Nicolae Ceauşescu, în 1989, lucrurile s-au schimbat”.
Mărci străine au invadat ţara, iar românii au uitat de Pegas, împreună cu alte ”vestigii” ale erei comuniste. Compania şi-a închis linia de producţie în 2001.
Unsprezece ani mai târziu, patru tineri au luat decizia de a recrea bicicletele copilăriei lor şi au adaptat designul la secolul 21. Ideea le-a venit după ce unul dintre ei căuta înlocuitor pentru bicicleta de import care îi fusese furată.
Prin aceste biciclete, spune unul dintre cofondatorii companiei, Andrei Botescu, sunt înviate amintiri din copilărie.
Echipa a păstrat anumite elemente de design ale bicicletelor din anii ’60 şi ’70, inclusiv şaua de tip ”banană” şi coarnele în stil chopper. Publicul ţintă: persoane cu vârste cuprinse între 30 şi 40 de ani.
În primul an de la relansare, au fost vândute 500 de biciclete Pegas. Numărul s-a dublat în fiecare an. În 2016, compania a vândut 10.000 de unităţi, lucru favorizat şi de cumpărarea de către eMag a majorităţii acţiunilor. Anul acesta, Pegas speră să vândă 20.000 de biciclete.
Sunt şi mulţi care îşi aduc în atelierul companiei bicicletele vechi pentru a fi restaurate. Au valoare sentimentală, mai spune Botescu, şi nu le pasă prea mult de preţul pe care îl plătesc.
Compania are acum 23 de angajaţi, dintre care patru sunt designeri. ”Ca să lucrezi aici trebuie să fi avut un Pegas când erai copil”, spune directorul de marketing.
Bicicletele Pegas erau realizate într-o fabrică aflată în centrul ţării care producea, de asemenea, arme. Jurnaliştii The Guardian fac referire şi la o glumă care apăruse la vremea respectivă: un muncitor fura componente pentru a-i construi fiului său o bicicletă şi oricât le-ar fi asamblat făcea o puşcă.
Noua echipă Pegas s-a bazat, iniţial, pentru componente pe fabricanţi străini, însă acum compania vrea să instaleze utilaje de producţie la Zărneşti, oraşul în care bicicletele originale erau produse.
Multe dintre bicicletele noi Pegas au fost cumpărate de românii care trăiesc în străinătate, însă acum compania vizează clienţi de alte naţionalităţi.

Related posts

Producătorul italian de aparate electrocasnice DeLonghi investește în Bihor

Traian Dan

Conflictele de business se rezolvă profitabil la mediator

Stefana Muresan

S-a deschis Transalpina Ski Resort, „Mica Elveţie din Oltenia”

redactia

Cele mai bune restaurante din București în 2018. Premiile Restocracy

redactia

Investiţiile străine directe, mai mari cu 17,7%, în primele zece luni din acest an

Stefana Muresan

Metrou și blocuri cu 40-50 de etaje, propunerile lui Daniel Metz pentru dezvoltarea Clujului

Stefana Muresan

Francezii de la Orange vor racola antreprenorii în tehnologie din Ardeal

Nora Dumitrescu

Sebeș, un oraș tot mai prosper. Un mare dezvoltator imobiliar oferă ca premiu un apartament în Sebeș

redactia

Hangarul unde s-a construit primul avion IAR la Brașov, transformat în centru de evenimente

Papuc Irina

Reabilitarea Castelului Corvinilor și investiții în infrastructura urbană, proiecte cu finanțare nerambursabilă realizate de Primăria Hunedoara

Stefana Muresan

ALISIA ENCO, colecție unicat de accesorii pentru cămăși

Ionut Oprea

Werner Wolff: Trei luni consecutive pe plus la TAROM

redactia

Explorați natura pe două roți, cu ajutorul Greensylvania

Ligia Voro

Opt bazine didactice de înot vor fi construite în Bihor

redactia

48 de ore în căutarea drumului de fier

redactia

Norvegienii oferă până la 2 milioane de euro pentru firmele românești inovatoare

Ion Surdu

Globalworth begins construction of Constanta Business Park, the largest mixed-use park in Romania

Papuc Irina

Grupul Leonardo aduce filozofia Lean în afaceri

Tirdea Ionut

Cea mai bogată româncă, moştenitoarea afacerii ButanGas, va construi o clinică medicală în Poiana Brașov

Stefana Muresan

Daniela Blidărean, un deceniu de antreprenoriat de succes  

Stefana Muresan

Creștere de 16 % a numărului de înscriși la UVT față de anul trecut

Stefana Muresan

Piața imobiliară a Transilvaniei, pregătită de criza coronavirusului

Nora Dumitrescu

Theodora Golf Club, promovat la ITB Berlin, cel mai important târg internațional de turism din lume

Stefana Muresan

Nouă destinație de city break de pe Aeroportul Internațional Cluj

Stefana Muresan

Leave a Comment