Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Fabrica de Lapte Brașov și-a majorat afacerile de 12 ori în zece ani

Fabrica de Lapte Braşov, producătorul lactatelor Olympus, a înregistrat cel mai înalt salt al afacerilor în ultimul deceniu, pornind de la puţin peste 30 de milioane de lei (peste 7 milioane de euro) şi ajungând la circa 370 de milioane de lei, potrivit bizbrasov.ro.
Evoluţia a fost determinată de faptul că grupul grec a pariat 100 de milioane de euro pe România şi a deschis o fabrică în judeţul Braşov, după ce anterior opera o unitate de producţie în judeţul Covasna. Fabrica livrează mai mult de jumătate din producţie la export.
O evoluţie semnificativă a avut-o şi Albalact, compania care s-a aşezat pe poziţia de lider al pieţei evaluate la un miliard de euro, notează sursa citată. Albalact a avut o creştere a businessului de cinci ori în perioada 2006-2016, dezvoltarea fiind „orchestrată“ de antreprenorul Raul Ciurtin. Anul trecut, antreprenorul, care a salvat practic compania Albalact în urmă cu mai bine de 15 ani de la faliment şi care a dus-o în poziţia de lider al pieţei, a decis să predea businessul către grupul francez Lactalis.
Francezii au preluat ulterior şi Covalact, un alt jucător din top zece. De altfel, şi Covalact şi-a crescut puternic businessul faţă de anul 2006, însă şi-a păstrat poziţia în clasament.
Pe de altă parte, Dorna Lactate, companie deţinută de grupul francez Lactalis, a coborât două poziţii în clasament. O altă companie care şi-a păstrat poziţia în clasament este Danone. Însă, grupul francez a fost liderul pieţei de lactate, înainte ca Albalact să ajungă pe prima poziţie.
Pe de altă parte, Danone a rămas în toţi aceşti ani liderul pieţei de iaurturi, segment unde deţine o cotă de piaţă de circa 50%, conform celor mai recente date.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Studenţii UBB au fondat propria Societate Antreprenorială Studenţească

Articolul următor

The Guardian, despre bicicletele Pegas: De la vestigii ale erei comuniste la design de secol 21

Citește si:
Total
0
Share