Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Bihor: Primul centru de colectare și procesare legume-fructe preluate direct de la țărani

Doi tineri, un român și un spaniol, vin cu un proiect inedit în agricultura românescă. Aceștia au inaugurat primul Centru de colectare și procesare legume-fructe preluate direct de la țărani.
George Hoțopan și Kim Rueda au deschis primul centru de acest tip în satul Colești, județul Bihor, iar legumele și fructele le iau direct de la gospodării din zonă, dar le și culeg din flora spontană, sălbatică.
„Împreună cu prietenul meu, Kim Rueda, bucătar spaniol, care a devenit român prin adopție, și un alt asociat, am reușit să deschidem două spații de procesare: unul pe fructe-legume, unul pe mezeluri și un restaurant cu mâncăruri de sezon. Ideea proiectului este de a colecta toată materia primă din zona satului Colești, să o procesăm și să ieșim cu ea pe piață. Vrem să arătăm că în satul românesc este valoare doar că trebuie să știi să o scoți în față”, a declarat Hoțopan, pentru Agerpres.
În această afacere au fost investiți aproape 150.000 de euro, iar centrul are o amprentă la sol de 200 de metri pătrați, demisol și parter. Arhitectural, păstrează un specific tradițional, fiind acoperit cu șindrilă de un meșter din țara moților.
Până în momentul de față, s-au colectat corcodușe, leurdă, topinambur și ciuperci, din care, folosind doar ingrediente locale, dar în rețete creative și inedite au făcut mai multe produse la borcan cum ar fi chutney de corcordușe, dulceață și murături de ceapă roșie, pesto de leurdă și leurdă uscată, zacuscă de ciuperci sau piureuri de napi. Toate cu etichetă marca Muma Codrului, scrie sursa citată. Mai mult, opt tineri din sat lucrează, în prezent, la centrul de colectare, unii cu studii superioare.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Transgaz și FGSZ continuă cooperarea în vederea realizării obiectivelor proiectului BRUA

Articolul următor

Un speaker italian celebru vine la IMWorld 2017 să explice cum în advertising, umorul vinde mai bine decât sexul

Citește si:
Total
0
Share