Borsec este, din nou, cel mai puternic brand autohton, potrivit Topului 100 al celor mai puternice branduri româneşti, lansat de Biz împreună cu compania de cercetare Unlock Market Research. Borsec este campioana brandurilor româneşti ocupând prima poziţie în top.
BORSEC revine în fruntea clasamentului după o absență de trei ani. Deși detronată în 2014, ”regina apelor minerale” își recapătă coroana în topul mărcilor românești, subliniaza revistabiz.ro.
Anul trecut, Borsec a împlinit 210 ani de exploatare industrială. Marca Borsec are o tradiție de sute de ani și este în egală măsură oraș, stațiune și apă minerală, binecunoscută peste hotare și exportată în 19 țări, precum SUA, Canada, Australia, Africa de Sud, China, Taiwan, Germania sau Spania și lider de piață în România. Borsec este un produs premium, nu doar datorită evidentelor sale calități naturale, ci și datorită tehnologiilor de ultimă oră pe care le utilizează compania Romaqua Group în procesul de îmbuteliere. Anul acesta a fost implementată o nouă tehnologie, ce împiedică orice intervenție umană asupra apei în procesul de producție, de la captarea și transportul apei minerale naturale de la izvor la locul de îmbuteliere și până la obținerea produsului finit. Prin aplicarea unui sigiliu pe dopul sticlei s-a dorit o originalizare suplimentară și o garantare a produsului, argumentul primordial fiind: “Ești primul care pune mâna pe dop!”. În acest fel, ai siguranță deplină că tu ești primul care atinge dopul, că apa ta preferată este exact așa cum a fost creată de natură, absolut fără nicio intervenție din exterior. Borsec se menține în top nu doar prin tradiția și vechimea sa pe piață, ci și prin faptul că este o marcă 100% românească, fără capital străin, care a reușit să rămână așa, ”de-a noastră”, aspect pe care omenii îl menționează cu mândrie, subliniaza studiul.
GEROVITAL, fostul lider de anul trecut, a avut un an excepțional. A fost desemnat ”Superbrand al anului 2017, dar și “Produsul anului 2017” în categoria sa de piață, a împlinit 50 de ani de tradiție, s-au lansat noi game de produse și s-a extins rețeaua de magazine de brand.
ARCTIC revine pe o poziție mult mai favorabilă decât cea de anul trecut, urcând pe locul 3. Anul acesta Arctic a demarat lucrările de construcție pentru o nouă fabrică de mașini de spălat rufe. Noua investiție este una de tip greenfield și va fi prima unitate de producție din grupul Arçelik construită conform standardelor conceptului digital de Industrie 4.0. Astfel, va integra tehnologii de ultima oră, precum comunicarea wireless a liniilor de producție cu cele din alte țări, dar și utilaje inteligente.
FARMEC este brandul omonim al celui mai mare producător român de cosmetice și devine în acest an sponsor al festivalului de muzică alternativă Electric Castle. Parteneriatul se înscrie în demersurile companiei clujene de a susține evenimentele culturale, muzicale şi sportive din țară.
DERO, prezent încă din 1966 în România, este cu adevărat un produs perceput ca 100% românesc. Anul acesta a avut loc campania ”Dero susține visurile româncelor”, în care se direcționau 1% din vânzări către organizații nonprofit care creează oportunități pentru femeile românce.
DORNA urcă patru poziții în topul general și își menține direcția de respect pentru natură și tehnologia ambalajului prezentat în campania #NaturaUndeNuTeAstepti. Accentul cade pe ambalajele PlantBottle, realizate dintr-o combinație de materiale clasice și până la 30% conținut din plante, iar o parte dintre componentele clasice pe bază de petrol au fost înlocuite cu trestia de zahăr, având o amprentă mult mai redusă asupra mediului și asupra resurselor și devenind 100% reciclabile.
eMAG nu mai este o surpriză în top 10 mărci românești, menținându-se pe locul 7 în topul general și primul în categoria de retail. Continuă să se dezvolte și să își lărgească perspectivele. Astfel, anul acesta eMAG a cumpărat compania de curierat Sameday Courier.
ELMIPLANT coboară în top 3 poziții, ocupând, în prezent, locul 8. În acest an, brandul de cosmetice Elmiplant își extinde prezența pe piață și intră în lanțurile de farmacii cu o linie nouă de îngrijire specializată a pielii, dedicată în exclusivitate acestui canal de distribuție – Care Lab, crește portofoliul de produse cu 11 unități și previzionează o creștere anuală a cifrei de afaceri cu 5%.
NAPOLACT își menține poziția în top și a anunțat recent că a investit 1,3 milioane de euro într-o nouă linie de producție de telemea în fabrica din Cluj. Capacitatea procesată în cadrul acesteia se va tripla și va ajunge la 300-350 de tone de telemea pe lună.
AQUA CARPATICA urcă trei poziții, fiind una dintre multele ape minerale din top, și este anul acesta, al șaptelea consecutiv, partener al Transylvania International Film Festival de la ClujNapoca.
Analiza subliniază că, în acest an, avem new entry-uri în această categorie — mărcile de vin par a urca în clasament cu fiecare an, detronând supremația mărcilor de bere.
Ca și în edițiile anterioare, băuturile răcoritoare au o performanță și o vizibilitate mult mai scăzute decât ale apelor; din nou este vizibilă ideea de stil de viață sănătos din ce în ce mai adoptat de români.
Se poate observa o polaritate în ceea ce privește topul bunurilor de folosință îndelungată: IT&C și produse pentru casă. Astfel se evidențiază o prezență din ce în ce mai ridicată a mărcilor de IT&C, românii identificându-se din ce în ce mai mult cu domeniul — mergând pe ideea “putem face și noi”.
În ediția de anul acesta, s-a produs un schimb între ocupantele locurilor 1 și 2, Heidi detronând Poiana.
Băncile au o prezență ridicată în top, la fel și serviciile medicale, acestea înmulțindu-se în ultimii ani, iar clinicile particulare fiind din ce în ce mai mult o alternativă la sistemul de stat.
Sursa foto: revistabiz.ro
Citește și:
Programul Tranziție Justă – oportunitate majoră pentru microîntreprinderile din șase județe ale României
Într-o perioadă marcată de schimbări economice și tranziție către sustenabilitate, Programul Tranziție Justă (PTJ) devine una dintre cele…
24 iunie 2025
O asociere condusă de Global Industrial va executa pasajul subteran Oneștilor din Oradea
Asocierea formată din Global Industrial (lider), CML.RO și DP Proiect va avea la dispoziție 15 luni pentru finalizarea…
24 iunie 2025
Open Tribe: Un final de an academic cu sens, curaj și comunitate
Pe 17 iunie, Open Tribe – Academia de business și leadership – a încheiat anul academic cu un…
24 iunie 2025
ORSE: Sărăcia energetică lovește cel mai puternic în mediul rural
Peste două treimi dintre gospodăriile din România care ajung sub pragul de sărăcie după plata facturilor la energie…
24 iunie 2025
Paradisul acvatic din Fortăreața Vinului
Un deal cu o vie veche și o livadă în paragină din Sălaj se transformă în cel mai…
24 iunie 2025
Elvețienii au câștigat competiția Roboracer de la Cluj
Finala competiției internaționale Roboracer Autonomous Racing s-a desfășurat la Hub UTCN (Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca). Evenimentul face parte…
24 iunie 2025
Investiție strategică pentru modernizarea infrastructurii de distribuție a energiei electrice în Târgu Mureș
Distribuție Energie Electrică Romania, sucursala Mureș, a finalizat lucrarea de investiții ”Mărire grad de siguranță în alimentarea consumatorilor…
24 iunie 2025
Banca pentru Alimente Cluj: “Avem sărăcie într-o țară care aruncă mâncarea”
Organizația cere implicarea autorităților, companiilor și populației ca să preia surplusul de alimente și să îl direcționeze spre…
24 iunie 2025
Investiții
O asociere condusă de Global Industrial va executa pasajul subteran Oneștilor din Oradea
Asocierea formată din Global Industrial (lider), CML.RO și DP Proiect va avea la dispoziție 15 luni pentru finalizarea…
24 iunie 2025
Paradisul acvatic din Fortăreața Vinului
Un deal cu o vie veche și o livadă în paragină din Sălaj se transformă în cel mai…
24 iunie 2025
Investiție strategică pentru modernizarea infrastructurii de distribuție a energiei electrice în Târgu Mureș
Distribuție Energie Electrică Romania, sucursala Mureș, a finalizat lucrarea de investiții ”Mărire grad de siguranță în alimentarea consumatorilor…
24 iunie 2025
Clujul așteaptă investitorii din Shandong
Conducerea județului a prezentat chinezilor potențialul economic și investițional al acestuia, punând accent pe parcurile industriale publice Tetarom.…
23 iunie 2025
Top 10 instituții de învățământ superior din România, potrivit QS University Rankings
În pragul perioadei de înscriere a absolvenților la facultate, a fost publicat QS University Rankings 2026, un clasament…
23 iunie 2025
Noua parcare, pe 5 niveluri, de la Spitalul Clinic Județean de Urgență Bihor, gata în august
Drum Asfalt (lider de asociere) și Grup Construcții Est (asociat) au ajuns cu lucrările la parcarea supraetajată de…
23 iunie 2025
Investitorii clujeni s-au întâlnit cu managementul Contakt. Pas spre listarea la bursă
La hotelul Courtyard by Marriott a avut loc o întâlnire importantă între comunitatea locală de investitori și compania…
21 iunie 2025
Un nou cămin, la standarde europene, în Campusul Universității din Oradea
Vineri, 20 iunie 2025, s-a pus piatra de temelie a unui nou cămin studențesc în Campusul Universității din…
20 iunie 2025
Infrastructură
O asociere condusă de Global Industrial va executa pasajul subteran Oneștilor din Oradea
Asocierea formată din Global Industrial (lider), CML.RO și DP Proiect va avea la dispoziție 15 luni pentru finalizarea…
24 iunie 2025
Antreprenorul DPB consolidează în timp record DN 68A
Compania Drumuri și Poduri Banat a finalizat, înainte de termen, lucrările la DN 68A Coșava – Margina, unul…
24 iunie 2025
Noua parcare, pe 5 niveluri, de la Spitalul Clinic Județean de Urgență Bihor, gata în august
Drum Asfalt (lider de asociere) și Grup Construcții Est (asociat) au ajuns cu lucrările la parcarea supraetajată de…
23 iunie 2025
Gala Aniversară Transilvania Business 15 ani
Gala Aniversară Transilvania Business a marcat 15 ani de la apariția primei ediții a publicației economice. Evenimentul găzduit…
20 iunie 2025
Daniela Hagmann, CEO Geodata Services: Economiile produse de digitalizarea administrației publice cât bugetul Ministerului Sănătății
În pas cu constructorii consacrați, administrațiile publice evoluează pe linia digitalizării și, implicit, a standardizării proceselor înspre eficientizarea…
20 iunie 2025
Aparatură medicală de ultimă generație pentru spitalul din Arad prin fonduri RO-HU
Spitalele din județele Arad și Békés vor fi dotate cu aparatură medicală modernă, esențială pentru prevenția, diagnosticarea și…
18 iunie 2025
Se știu câștigătorii licitației pentru construirea a patru pasaje rutiere noi în Oradea
Asfamixt, Selina plus Drum Asfalt, și PORR Construct, vor construi cele patru pasaje rutiere la ieșirea din Oradea,…
18 iunie 2025
Încă un pas pentru construirea drumului spre Aquaparkul dintre Băile Felix și 1 Mai
Consiliul Județean Bihor a aprobat, joi, 12 iunie 2025, indicatorii tehnico-economici actualizați pentru Inelul Rutier Metropolitan. Prin această…
12 iunie 2025
Turism
Peste 300 de vinuri de top, de la 24 de crame, la Salonul Vinurilor Millésime
Salonul Vinurilor Millésime și-a consumat cea de-a VII-a ediție, în weekendul 13 – 15 iunie 2025…
23 iunie 2025
Gala Aniversară Transilvania Business 15 ani
Gala Aniversară Transilvania Business a marcat 15 ani de la apariția primei ediții a publicației economice. Evenimentul găzduit…
20 iunie 2025
Festivalul Medieval revine în perioada 4-6 iulie 2025, în Oradea
Noutățile Festivalului Medieval de la Oradea sunt bătăliile cu vikingi de pe Crișul Repede și demonstrațiile trupelor de…
20 iunie 2025
În weekend se deschide oficial sezonul de vară la Ghioroc – „Litoralul Vestului”
În cadrul unui peisaj estival, la doar câțiva kilometri de Arad, pe plaja de la Ghioroc, s-a deschis…
19 iunie 2025
,,Gusturi și tradiții DE BIHOR” în Ștei
Sâmbătă și duminică, 5 și 6 iulie 2025, va fi organizată prima ediție a evenimentului ,,Gusturi și tradiții…
19 iunie 2025
La Oradea s-a lansat primul grup BNI Platinum din România – BNI Varadinum
Cel mai mare grup BNI din România a fost lansat marți, 17 iunie 2025 la Oradea. Grupul are…
19 iunie 2025
Ionuț Popescu, Potcoava: “Noi depunem un dosar întreg pentru fonduri UE, ungurii, numai două coli”
Fondatorul centrului de echitație din Runcu și președintele Federației Române de Turism Ecvestru (FRTE) s-a arătat nemulțumit de…
17 iunie 2025
Eugen Tudosie, UNDA: “Avem un plan pe cinci ani, cu centru de evenimente și hotel-boutique”
Directorul general al complexului din București s-a referit, în cadrul Conferinței România 2030, atât la investiția în sine,…
17 iunie 2025
Educație
Open Tribe: Un final de an academic cu sens, curaj și comunitate
Pe 17 iunie, Open Tribe – Academia de business și leadership – a încheiat anul academic cu un…
24 iunie 2025
Peste 300 de vinuri de top, de la 24 de crame, la Salonul Vinurilor Millésime
Salonul Vinurilor Millésime și-a consumat cea de-a VII-a ediție, în weekendul 13 – 15 iunie 2025…
23 iunie 2025
Fonduri elvețiene pentru implicare civică
Deși nu sunt, practic, fonduri europene, Elveția ne fiind membră a Uniunii Europene, ele au un statut similar…
23 iunie 2025
19 ani de Editura Edu – de la prima pagină la locul I în opțiunile cadrelor didactice
Editura EDU a împlinit 19 ani de când transformă idei în cărți și cărțile în bilete spre viitorul…
23 iunie 2025
Top 10 instituții de învățământ superior din România, potrivit QS University Rankings
În pragul perioadei de înscriere a absolvenților la facultate, a fost publicat QS University Rankings 2026, un clasament…
23 iunie 2025
Un nou cămin, la standarde europene, în Campusul Universității din Oradea
Vineri, 20 iunie 2025, s-a pus piatra de temelie a unui nou cămin studențesc în Campusul Universității din…
20 iunie 2025
De 6 ani ROMGAZ investește în educație și în formarea viitoarei generații de specialiști
ROMGAZ, cel mai mare producător, principal furnizor de gaze naturale și cel mai mare operator de depozite de…
20 iunie 2025
,,Gusturi și tradiții DE BIHOR” în Ștei
Sâmbătă și duminică, 5 și 6 iulie 2025, va fi organizată prima ediție a evenimentului ,,Gusturi și tradiții…
19 iunie 2025
Zi de Zi știri economice:
