Borsec este, din nou, cel mai puternic brand autohton, potrivit Topului 100 al celor mai puternice branduri româneşti, lansat de Biz împreună cu compania de cercetare Unlock Market Research. Borsec este campioana brandurilor româneşti ocupând prima poziţie în top.
BORSEC revine în fruntea clasamentului după o absență de trei ani. Deși detronată în 2014, ”regina apelor minerale” își recapătă coroana în topul mărcilor românești, subliniaza revistabiz.ro.
Anul trecut, Borsec a împlinit 210 ani de exploatare industrială. Marca Borsec are o tradiție de sute de ani și este în egală măsură oraș, stațiune și apă minerală, binecunoscută peste hotare și exportată în 19 țări, precum SUA, Canada, Australia, Africa de Sud, China, Taiwan, Germania sau Spania și lider de piață în România. Borsec este un produs premium, nu doar datorită evidentelor sale calități naturale, ci și datorită tehnologiilor de ultimă oră pe care le utilizează compania Romaqua Group în procesul de îmbuteliere. Anul acesta a fost implementată o nouă tehnologie, ce împiedică orice intervenție umană asupra apei în procesul de producție, de la captarea și transportul apei minerale naturale de la izvor la locul de îmbuteliere și până la obținerea produsului finit. Prin aplicarea unui sigiliu pe dopul sticlei s-a dorit o originalizare suplimentară și o garantare a produsului, argumentul primordial fiind: “Ești primul care pune mâna pe dop!”. În acest fel, ai siguranță deplină că tu ești primul care atinge dopul, că apa ta preferată este exact așa cum a fost creată de natură, absolut fără nicio intervenție din exterior. Borsec se menține în top nu doar prin tradiția și vechimea sa pe piață, ci și prin faptul că este o marcă 100% românească, fără capital străin, care a reușit să rămână așa, ”de-a noastră”, aspect pe care omenii îl menționează cu mândrie, subliniaza studiul.
GEROVITAL, fostul lider de anul trecut, a avut un an excepțional. A fost desemnat ”Superbrand al anului 2017, dar și “Produsul anului 2017” în categoria sa de piață, a împlinit 50 de ani de tradiție, s-au lansat noi game de produse și s-a extins rețeaua de magazine de brand.
ARCTIC revine pe o poziție mult mai favorabilă decât cea de anul trecut, urcând pe locul 3. Anul acesta Arctic a demarat lucrările de construcție pentru o nouă fabrică de mașini de spălat rufe. Noua investiție este una de tip greenfield și va fi prima unitate de producție din grupul Arçelik construită conform standardelor conceptului digital de Industrie 4.0. Astfel, va integra tehnologii de ultima oră, precum comunicarea wireless a liniilor de producție cu cele din alte țări, dar și utilaje inteligente.
FARMEC este brandul omonim al celui mai mare producător român de cosmetice și devine în acest an sponsor al festivalului de muzică alternativă Electric Castle. Parteneriatul se înscrie în demersurile companiei clujene de a susține evenimentele culturale, muzicale şi sportive din țară.
DERO, prezent încă din 1966 în România, este cu adevărat un produs perceput ca 100% românesc. Anul acesta a avut loc campania ”Dero susține visurile româncelor”, în care se direcționau 1% din vânzări către organizații nonprofit care creează oportunități pentru femeile românce.
DORNA urcă patru poziții în topul general și își menține direcția de respect pentru natură și tehnologia ambalajului prezentat în campania #NaturaUndeNuTeAstepti. Accentul cade pe ambalajele PlantBottle, realizate dintr-o combinație de materiale clasice și până la 30% conținut din plante, iar o parte dintre componentele clasice pe bază de petrol au fost înlocuite cu trestia de zahăr, având o amprentă mult mai redusă asupra mediului și asupra resurselor și devenind 100% reciclabile.
eMAG nu mai este o surpriză în top 10 mărci românești, menținându-se pe locul 7 în topul general și primul în categoria de retail. Continuă să se dezvolte și să își lărgească perspectivele. Astfel, anul acesta eMAG a cumpărat compania de curierat Sameday Courier.
ELMIPLANT coboară în top 3 poziții, ocupând, în prezent, locul 8. În acest an, brandul de cosmetice Elmiplant își extinde prezența pe piață și intră în lanțurile de farmacii cu o linie nouă de îngrijire specializată a pielii, dedicată în exclusivitate acestui canal de distribuție – Care Lab, crește portofoliul de produse cu 11 unități și previzionează o creștere anuală a cifrei de afaceri cu 5%.
NAPOLACT își menține poziția în top și a anunțat recent că a investit 1,3 milioane de euro într-o nouă linie de producție de telemea în fabrica din Cluj. Capacitatea procesată în cadrul acesteia se va tripla și va ajunge la 300-350 de tone de telemea pe lună.
AQUA CARPATICA urcă trei poziții, fiind una dintre multele ape minerale din top, și este anul acesta, al șaptelea consecutiv, partener al Transylvania International Film Festival de la ClujNapoca.
Analiza subliniază că, în acest an, avem new entry-uri în această categorie — mărcile de vin par a urca în clasament cu fiecare an, detronând supremația mărcilor de bere.
Ca și în edițiile anterioare, băuturile răcoritoare au o performanță și o vizibilitate mult mai scăzute decât ale apelor; din nou este vizibilă ideea de stil de viață sănătos din ce în ce mai adoptat de români.
Se poate observa o polaritate în ceea ce privește topul bunurilor de folosință îndelungată: IT&C și produse pentru casă. Astfel se evidențiază o prezență din ce în ce mai ridicată a mărcilor de IT&C, românii identificându-se din ce în ce mai mult cu domeniul — mergând pe ideea “putem face și noi”.
În ediția de anul acesta, s-a produs un schimb între ocupantele locurilor 1 și 2, Heidi detronând Poiana.
Băncile au o prezență ridicată în top, la fel și serviciile medicale, acestea înmulțindu-se în ultimii ani, iar clinicile particulare fiind din ce în ce mai mult o alternativă la sistemul de stat.
Sursa foto: revistabiz.ro
Citește și:
Au câștigat Sports Business Awards: 11 premii oferite companiilor care susțin sportul românesc
Peste 150 de manageri de top, antreprenori, sportivi, reprezentanți ai cluburilor sportive, investitori și jurnaliști au participat, ieri…
29 martie 2024
Investițiile reprezintă o prioritate pentru DEER
Consiliul de Administrație al Grupului Electrica a aprobat valoarea consolidată a planul de investiții (CAPEX) pentru anul 2024,…
29 martie 2024
112 Coffee Roastery anunță o nouă eră în prăjirea cafelei de specialitate
Situată în inima Transilvaniei, 112 Coffee Roastery este mândră să anunțe un nou capitol în povestea sa de…
29 martie 2024
De la 1 aprilie, nu e păcăleală, CFR Călători introduce autobuze pe ruta Oradea – Cluj Napoca
Începând cu data de 1 aprilie 2024, va deveni operațional la CFR Călători serviciul de înlocuire a transportului…
29 martie 2024
Primăria Oradea a fost premiată la Gala „România ești tu”
În cadrul celei de-a treia ediției a Galei „România ești tu”, care s-a desfășurat la Palatul Parlamentului, Primăria…
29 martie 2024
Aeroportul Internațional „Traian Vuia” Timișoara are terminal nou Schengen
Noul terminal al Aeroportului Internațional „Traian Vuia” Timișoara a devenit operațional începând de vineri, 29 martie 2024. …
29 martie 2024
Theodora Golf Club, cel mai mare resort de golf din România, dă startul noului sezon fantastic de golf
Cel mai mare resort de golf din România, Theodora Golf Club, anunță deschiderea terenului de golf și startul…
29 martie 2024
ORSE: România va putea investi 6 miliarde de euro pentru reducerea sărăciei energetice și de transport
România va fi unul dintre cei mai mari beneficiari ai Fondului Social pentru Climă, ceea ce va crea…
29 martie 2024