Analize Auto Brașov București Industrie Investitii Slider

Industria auto, unul dintre principalii piloni ai economiei românești, conform Euler Hermes

Industria auto este unul dintre principalii piloni ai economiei românești, angajând în total peste 150.000 de persoane și contribuind la 47 % din exporturi în 2016, conform studiului realizat de Euler Hermes. 
 
De la an la an, industria autovehiculelor se bucură de o rentabilitate puternică. În 2016 a înregistrat o rată de creștere impresionantă, + 9% față de 2015, iar media globală a avansat cu 1,6%. În acest ritm, se poate vorbi despre o creștere de 6 – 7 % pe an până în 2020.
Până acum sectorul a fost condus de producătorii de automobile, unde Dacia-Renault a fost pe locul 11 la nivel european, cu aproape 360.000 de unități de produse în 2016. În prezent cea mai mare parte a creșterii provine de la producătorii de piese și componente auto.
În ceea ce privește piața furnizorilor, aceasta include atât fabrici de producție proprii, cum ar fi Daimler, cât și numeroși contractori, precum Delphi, Draexlmaier, Leoni sau Continental, dar și antreprenori locali mici, care la rândul lor sunt furnizori pentru marile companii producătoare.
Marii jucători de pe piață nu sunt transparenți în privința estimărilor și datelor financiare, iar finanțarea bancare este furnizată de obicei la nivel de grup în condiții favorabile în comparație cu cele locale.
În ceea ce privește evoluția pieței interne, industria automobilelor s-a apreciat în trimestrul IV 2016 pentru autoturisme noi (-1,7% Q1-Q2 până la 32.500 unități), însă a scăzut puternic în general datorită încetinirii vânzărilor la mâna a doua, până la un total de 101.500 de autoturisme vândute (-15,2% Q1-Q2).
 

Anul 2016 a fost unul din cei mai buni din ultimul deceniu, înregistrându-se o creștere a numărului de înmatriculări de vehicule de 17,4% ,ajungând la 510.000 de unități, dintre care automobile noi reprezintă aproximativ 22% (115.000 de unități).
De asemenea, piața leasingului financiar a crescut cu 25% în 2016, până la două miliarde de euro, dintre care aproape 77% reprezintă automobile şi vehicule utilitare uşoare. Companiile au reprezentat 97% din totalul clienţilor de leasing financiar, urmate de persoanele fizice 2% şi 1% de sectorul public. Flota de autovehicule de leasing operaţional a crescut cu 8%, până la 60.000 de vehicule în 2016 (adică aproximativ 13% din toate înregistrările de autoturisme noi), cu aşteptări de creştere similare pentru 2017.
Cifra de afaceri totală a sectorului auto în 2016 a depășit 20 de miliarde de euro, determinată de exporturi, pe măsură ce piața locală este relativ mică și se concentrează pe vehiculele second-hand.
Principalele companii auto care activează în Romania sunt: Dacia (>cifră de afaceri de 4,2 miliarde euro în 2015), Ford (0,8 miliarde euro), iar din urmă vine grupul Volskwagen în calitate doar de comerciant și distribuitor, cu o cifră de 0,4 miliare euro.
Principalii producători de componente și consumabile sunt: Continental (5 diviziuni), cu cifra de afaceri totală de 2,3 miliarde euro, Autoliv (sisteme de securitate) cu 0,7 miliarde euro, Takata (volane) – 0,5 miliarde euro, Michelin – 0,5 miliarde euro și Delphi cu o cifra de 0,4 miliarde euro. Potrivit aceluiași studiu, piața auto este dominată de grupurile Dacia (Renault), Continental și alte grupuri cu prezență globală (TRW, Bosch, Delphi, Ford și alții).
Analiza SWOT realizată de Euler Hermes cuprinde aspecte interesante referitoare la industria auto. Astfel:
Puncte forte
• potenţial de creştere a volumelor, generată de cererea externă;
• evoluţia tehnologică ar putea creşte abilitatea de ajustare a costurilor şi recuperare a profitabilităţii.
Puncte slabe
• ciclicitatea sectorului;
• transparenţa limitată pe evoluţia financiară a subsidiarelor care fac parte din grupuri internaţionale.
Oportunităţi
• creşterea puterii de cumpărare a consumatorilor care alimentează vânzările interne de autovehicule;
• capacitățile locale în IT ajută la dezvoltarea unor centre regionale de inginerie/IT, pentru companiile furnizorilor;
• subvenţiile fiscale ar putea să rămână o pârghie în atragerea de noi investitori.
Amenințări
• infrastructura defectuoasă reprezintă o ameninţare serioasă pentru asigurarea unor timpi rapizi de livrare, esenţiali pentru menținerea şi atragerea de noi investiţii;
• oferta de personal calificat rămâne limitată, în condițiile în care cererea înregistrează creşteri constante;
• potenţiale şocuri datorate costurilor de mediu (vezi VW), costurilor tehnice (Takata/Toyota) sau fluctuaţiilor costurilor cu materiile prime.
Sursa: http://www.eulerhermes.ro/ro/euler-hermes-in-romania/news/Pages/Analiza-Industriei-Auto-din-Romania.aspx 
Euler Hermes este liderul global în asigurarea de credit comercial şi un recunoscut specialist în domeniul garanţiilor şi colectării creanţelor. Cu mai mult de 100 de ani experienţă, compania oferă clienţilor săi business-to-business (B2B) servicii financiare care sprijină managementul creanţelor comerciale şi al lichidităţilor. Reţeaua proprie de informaţii urmăreşte şi analizează schimbările de zi cu zi ale solvabilităţii corporative în rîndul companiilor mici, medii şi multinaţionale în pieţe ce reprezintă 92% din PIB-ul global.
Cu sediul principal în Paris, compania este prezentă în peste 50 de ţări, cu mai mult de 5.800 de angajaţi. Euler Hermes este o filială a Allianz, listată la Euronext Paris (ELE.PA) şi evaluată AA- de către Standard & Poor’s. Compania a înregistrat o cifra de afaceri consolidată de 2,6 miliarde Euro în 2016 şi a asigurat tranzacţii de afaceri la nivel mondial de 883 miliarde Euro în expunere, la sfârşitul anului 2016. Pentru mai multe informaţii: www.eulerhermes.ro, LinkedIn sau Twitter @eulerhermes.
 

Related posts

Tractoarele IRUM, potențial de Duster agricol

Ligia Voro

Carbochim, profit net de 400.792 lei în primul semestru

Stefana Muresan

Tradiţiile şi meșteșugurile româneşti, promovate la Bran timp de trei zile

Ligia Voro

Weinfest 2019 la Mediaș: povești și degustări de vin din cramele românești și Republica Moldova

Nicolae Pop

TeraSteel, creșteri de 2 cifre pe toate liniile în 2018

Stefana Muresan

Americanii de la Varroc Lighting Systems, acord cu compania timișoreană Elba

redactia

Elvețienii de la Sika cumpără Arcon Membrane

redactia

KORVETTO – NOUA soluție tehnologică pentru controlul buruienilor din cultura de rapiță”

Ligia Voro

Devierea Someşului Mic pentru extinderea Aeroportului Cluj-Napoca, buget de 110 milioane de lei

redactia

Peste 78 de milioane de lei pentru „Campusul pentru învățământul special din Oradea”

Traian Dan

MIPIM 2017 to showcase the investment opportunities in Turkey

Ionut Oprea

MG TEC Industry investeşte 79 mil. euro într-o fabrică de produse igienico-sanitare la Dej

redactia

Împrumuturile făcute de primării reprezintă 4% din datoria publică. Topul județelor cu cele mai mari datorii

Papuc Irina

Exonia: Apel către autorităţile române pentru a sprijini pornirea fabricii de ambalaje destinate biocidelor

Papuc Irina

Cluj: Investiții de 10 milioane lei în patru centre SPA

Stefana Muresan

Parteneriat E.ON – CERT-RO pentru securitatea cibernetică a rețelelor

Ligia Voro

SHARE Bucharest 2017

Ionut Oprea

Zitec țintește afaceri în creştere cu până la 20% și angajează câteva zeci de persoane în Bucureşti şi Braşov

Stefana Muresan

Încă 50.000 de euro de la GapMinder pentru startupul cu cea mai accelerată evoluție

Ligia Voro

4,5 milioane de euro pentru modernizarea a șase străzi din municipiul Oradea

Traian Dan

Planeta noastră schimbă modelul economic

Ligia Voro

Rareș Cojoc, antreprenor general: “În acest business cel mai important factor este locația”

Ligia Voro

Apeluri de proiecte în valoare de 96,4 milioane euro pentru iluminat public de calitate

Stefana Muresan

ATENOR, invests in a new office project in Bucharest, in Expozitiei area

Ionut Oprea

1 comment

Industria auto reprezinta motorul economiei romanesti, pe langa retail si IT | Blog Anvelope.ro 13 November 2017 at 7:48

[…] Industria auto, unul dintre principalii piloni ai economiei romanesti, conform Euler Hermes – … […]

Reply

Leave a Comment