Analize Auto Brașov București Industrie Investitii Slider

Industria auto, unul dintre principalii piloni ai economiei românești, conform Euler Hermes

Industria auto este unul dintre principalii piloni ai economiei românești, angajând în total peste 150.000 de persoane și contribuind la 47 % din exporturi în 2016, conform studiului realizat de Euler Hermes. 
 
De la an la an, industria autovehiculelor se bucură de o rentabilitate puternică. În 2016 a înregistrat o rată de creștere impresionantă, + 9% față de 2015, iar media globală a avansat cu 1,6%. În acest ritm, se poate vorbi despre o creștere de 6 – 7 % pe an până în 2020.
Până acum sectorul a fost condus de producătorii de automobile, unde Dacia-Renault a fost pe locul 11 la nivel european, cu aproape 360.000 de unități de produse în 2016. În prezent cea mai mare parte a creșterii provine de la producătorii de piese și componente auto.
În ceea ce privește piața furnizorilor, aceasta include atât fabrici de producție proprii, cum ar fi Daimler, cât și numeroși contractori, precum Delphi, Draexlmaier, Leoni sau Continental, dar și antreprenori locali mici, care la rândul lor sunt furnizori pentru marile companii producătoare.
Marii jucători de pe piață nu sunt transparenți în privința estimărilor și datelor financiare, iar finanțarea bancare este furnizată de obicei la nivel de grup în condiții favorabile în comparație cu cele locale.
În ceea ce privește evoluția pieței interne, industria automobilelor s-a apreciat în trimestrul IV 2016 pentru autoturisme noi (-1,7% Q1-Q2 până la 32.500 unități), însă a scăzut puternic în general datorită încetinirii vânzărilor la mâna a doua, până la un total de 101.500 de autoturisme vândute (-15,2% Q1-Q2).
 

Anul 2016 a fost unul din cei mai buni din ultimul deceniu, înregistrându-se o creștere a numărului de înmatriculări de vehicule de 17,4% ,ajungând la 510.000 de unități, dintre care automobile noi reprezintă aproximativ 22% (115.000 de unități).
De asemenea, piața leasingului financiar a crescut cu 25% în 2016, până la două miliarde de euro, dintre care aproape 77% reprezintă automobile şi vehicule utilitare uşoare. Companiile au reprezentat 97% din totalul clienţilor de leasing financiar, urmate de persoanele fizice 2% şi 1% de sectorul public. Flota de autovehicule de leasing operaţional a crescut cu 8%, până la 60.000 de vehicule în 2016 (adică aproximativ 13% din toate înregistrările de autoturisme noi), cu aşteptări de creştere similare pentru 2017.
Cifra de afaceri totală a sectorului auto în 2016 a depășit 20 de miliarde de euro, determinată de exporturi, pe măsură ce piața locală este relativ mică și se concentrează pe vehiculele second-hand.
Principalele companii auto care activează în Romania sunt: Dacia (>cifră de afaceri de 4,2 miliarde euro în 2015), Ford (0,8 miliarde euro), iar din urmă vine grupul Volskwagen în calitate doar de comerciant și distribuitor, cu o cifră de 0,4 miliare euro.
Principalii producători de componente și consumabile sunt: Continental (5 diviziuni), cu cifra de afaceri totală de 2,3 miliarde euro, Autoliv (sisteme de securitate) cu 0,7 miliarde euro, Takata (volane) – 0,5 miliarde euro, Michelin – 0,5 miliarde euro și Delphi cu o cifra de 0,4 miliarde euro. Potrivit aceluiași studiu, piața auto este dominată de grupurile Dacia (Renault), Continental și alte grupuri cu prezență globală (TRW, Bosch, Delphi, Ford și alții).
Analiza SWOT realizată de Euler Hermes cuprinde aspecte interesante referitoare la industria auto. Astfel:
Puncte forte
• potenţial de creştere a volumelor, generată de cererea externă;
• evoluţia tehnologică ar putea creşte abilitatea de ajustare a costurilor şi recuperare a profitabilităţii.
Puncte slabe
• ciclicitatea sectorului;
• transparenţa limitată pe evoluţia financiară a subsidiarelor care fac parte din grupuri internaţionale.
Oportunităţi
• creşterea puterii de cumpărare a consumatorilor care alimentează vânzările interne de autovehicule;
• capacitățile locale în IT ajută la dezvoltarea unor centre regionale de inginerie/IT, pentru companiile furnizorilor;
• subvenţiile fiscale ar putea să rămână o pârghie în atragerea de noi investitori.
Amenințări
• infrastructura defectuoasă reprezintă o ameninţare serioasă pentru asigurarea unor timpi rapizi de livrare, esenţiali pentru menținerea şi atragerea de noi investiţii;
• oferta de personal calificat rămâne limitată, în condițiile în care cererea înregistrează creşteri constante;
• potenţiale şocuri datorate costurilor de mediu (vezi VW), costurilor tehnice (Takata/Toyota) sau fluctuaţiilor costurilor cu materiile prime.
Sursa: http://www.eulerhermes.ro/ro/euler-hermes-in-romania/news/Pages/Analiza-Industriei-Auto-din-Romania.aspx 
Euler Hermes este liderul global în asigurarea de credit comercial şi un recunoscut specialist în domeniul garanţiilor şi colectării creanţelor. Cu mai mult de 100 de ani experienţă, compania oferă clienţilor săi business-to-business (B2B) servicii financiare care sprijină managementul creanţelor comerciale şi al lichidităţilor. Reţeaua proprie de informaţii urmăreşte şi analizează schimbările de zi cu zi ale solvabilităţii corporative în rîndul companiilor mici, medii şi multinaţionale în pieţe ce reprezintă 92% din PIB-ul global.
Cu sediul principal în Paris, compania este prezentă în peste 50 de ţări, cu mai mult de 5.800 de angajaţi. Euler Hermes este o filială a Allianz, listată la Euronext Paris (ELE.PA) şi evaluată AA- de către Standard & Poor’s. Compania a înregistrat o cifra de afaceri consolidată de 2,6 miliarde Euro în 2016 şi a asigurat tranzacţii de afaceri la nivel mondial de 883 miliarde Euro în expunere, la sfârşitul anului 2016. Pentru mai multe informaţii: www.eulerhermes.ro, LinkedIn sau Twitter @eulerhermes.
 

Related posts

Un tânăr din Brașov investește 1,7 milioane de euro într-o fermă de bovine. A doua

Papuc Irina

Happy Mobila, primul magazin de prezentare în Cluj-Napoca

Ligia Voro

IMM-urile din România pot accesa cel puțin 100.000 de euro pentru digitalizare

Traian Dan

WELCOME TO THE TRANSMISSION!

redactia

Prințul Dimitrie Sturdza, lobby pentru cultură și investiții

redactia

Digital Days 2019, pledoarie pentru marketingul digital

Traian Dan

Inginerii de la Continental Iași dezvoltă unitatea de control a portierei autovehiculului

Stefana Muresan

După 22 de ani a fost eliminat pragul la SIF-uri

Papuc Irina

Fabrica Eaton Electric și-a reluat parțial producția

Nora Dumitrescu

Se știu constructorii pentru încă două tronsoane ale Autostrăzii Transilvania

Traian Dan

Compania Flex se extinde la Timișoara

Stefana Muresan

Relansarea economică a turismului românesc: peste 300 mln. euro pentru HoReCa, stimulente pentru atragerea turiștilor străini

Ion Surdu

Lanţul internaţional Marriott deschide hotel de patru stele la Cluj-Napoca și Timișoara

redactia

Orădeanul Mihai Jurca, director Visit Oradea, a fost ales președinte al FAPT

Traian Dan

Emag va face livrări cu dube electrice în Ardeal

Nora Dumitrescu

ELITE ÎN BUSINESS. Top 20 companii românești din Județul Sălaj

Ion Surdu

Banca Transilvania, 75 mil. de euro de la BEI pentru finanțarea IMM-urilor

Stefana Muresan

Curs de bună practică pentru organizarea și implementarea procedurilor de curățenie profesională în clădiri

redactia

O firmă din China, pe punctul să achiziționeze 80.000 de tone de concentrat de cupru de la Roşia Poieni

Stefana Muresan

ELIT România continuă colaborarea cu P3

Ionut Oprea

SUA și România au semnat un acord de cooperare pentru proiectele de energie nucleară Cernavodă și sectorul energiei nucleare civile din România

Ion Surdu

Oblio, pași îndrăzneți în producție

Stefana Muresan

Crizele sunt un catalizator pentru inovație – Andreea Nițoi, Brand & Innovation Manager la RSM România

Nicolae Pop

Marile proiectele ale Ardealului, propuse în parteneriat public-privat

Nora Dumitrescu

1 comment

Leave a Comment