Claudia Tudor, Executive Director The Concept, explică repere cheie pentru succesul unei companii de consultanță într-o piață de rezidențial ce își regăsește efervescența și în România.
Ce elemente definesc succesul unei companii de consultanță imobiliară și care sunt atuurile echipei The Concept?
Fără doar și poate – serviciile sunt cele care fac diferența în sectorul companiilor de consultanță imobiliară. Atuurile noastre sunt bazate chiar pe client, fie acesta dezvoltator, fie client final. În cei peste 6 ani și jumătate de când există The Concept, am învățat că totul este despre client. Până în prezent am învățat să facem asta oferind servicii prin echipa noastră și cu ajutorul partenerilor noștri. Clienții care cumpără cu noi nu plătesc nimic pentru serviciile pe care le primesc, de altfel acesta a fost principiul pe care The Concept a funcționat încă de la început. Ne-am reorganizat și în privința clienților – dezvoltatori și am găsit o rețetă bună pentru aceștia. Le oferim pachete complete de consultanță cu servicii integrate pentru un proiect rezidențial așa-numit “la cheie”, expertiză și analiză zonă; evaluare potențiali clienti & targetare; analize prețuri; servicii de pre-vânzare; servicii de marketing targetat; consultanță de vânzare directă. Totuși, mai important decât orice este despre cum oferi și livrezi serviciile tale către client.
Care au fost bornele în evoluția The Concept în ultimii doi ani și care sunt obiectivele strategice pentru 2017/2018?
Întâmplător sau nu, chiar ultimii doi ani au adus cele mai mare schimbări în companie. Odată cu permanenta îmbunătățire a serviciilor, așa cum menționam mai sus, încă din primăvara anului 2016 am început să fim mai atenți la cum prezentăm și comunicăm serviciile noastre și am crescut zona de comunicare și marketing. În toamna anului trecut am fondat și o divizie premium – Heritage Properties – pentru că piața a cerut un serviciu dedicat. Iar spre finalul anului 2016, The Concept s-a afiliat cu una dintre cele mai bune agenții de marketing rezidențial de pe piață – The Skills – și au format astfel The Concept Group, cu scopul de a livra servicii complete către dezvoltatori. 2017 a fost și este un an de mare tranziție pentru noi și încercăm să învățăm din tot ce ne oferă piața și clienții noștri. 2018, însă, credem că va fi un an foarte interesant la trazacționare, pentru că 2017 a anunțat foarte multe dezvoltări, după cum bine știm. Iar noi, vom fi acolo să-l asistăm, după un an ca acesta în care am învațat (și învățăm) foarte multe lucruri, iar adaptabilitatea este cuvântul-cheie în fiecare experiență a noastră.
Ce servicii noi, adaptive/inovative sunt nevoite să dezvolte agențiile de consultanță sau să ofere în contextul maturizarii pieței pentru a câștiga cotă de piață, noi clienți?
Într-o piață atât de interesantă precum cea rezidențială, în care oameni de business importanți aleg să investească și să contribuie la construcția de locuințe, menirea noastră este să comunicăm elocvent produsele în oferte și despre cum transformăm rezultele în locuințele oamenilor. Cred că aici adaptabilitatea își arată conversia și ne ajută să înțelegem care sunt nevoile clienților în timpurile noastre. Și pentru că noi suntem cei care stăm zi de zi în legătură cu clienții, ar trebui să știm ce a devenit astăzi cel mai important pentru ei. Astfel, și dezvoltatorii vor ști mai bine cum să construiască noi locuințe. Iar, în prezent, cel mai îmbucurător pentru noi este că acum clientul știe ce vrea și a învățat să își ofere timp să ia o decizie de cumpărare a unei locuințe, nu a unui produs.
Cum ați descrie sentimentul investitorilor față de piața rezidențială din România, evoluția acestui sector în ultimii 2-3 ani?
Desigur că am putea să vorbim despre piedicile birocratice, despre cum este nevoie de o infrastructură sănătoasă pentru a putea oferi un produs sănătos către consumator. Sau despre cât timp și muncă se dedică pentru obținerea avizelor sau autorizațiilor, dar acestea sunt deja bine cunoscute. Ceea ce vedem clar, însă, este că niciun un investitor nu se oprește dacă își dorește cu adevărat să participe la creșterea comunității urbane. Autohtoni sau străini – consiliați corect, vor ști și vor accepta demersurile locale, pentru că scopul lor este acela de a oferi pieței ceea ce are nevoie – noi locuințe.
Citește și:
Jidvei sărbătorește trei sferturi de veac
Cele mai reprezentative vinuri Jidvei vor fi prezente în cadrul London Wine Fair, marcând cei 75 de ani…
20 mai 2024
Magnet clujean pentru “creierele” românești de la Harvard și Oxford
Platforma de cercetare Inspire – UBBMed își propune să atragă în hub-ul de imagistică medicală de la Cluj,…
20 mai 2024
Romanian Workplace Management Forum, la Cluj Napoca, pe 23 mai
Pe 23 și 24 mai, Romanian Workplace Management Forum îți dezvăluie perspective importante ce vor influența mediul de…
20 mai 2024
IMOTECA își mărește portofoliul din România și își extinde activitatea în Spania
Imoteca – The residential experts – anunță extinderea semnificativă a portofoliului său din România și lansarea operațiunilor de consultanță…
20 mai 2024
Vinurile românești medaliate la Challenge International du Vin, Bordeaux 2024
Juriile Challenge International du Vin s-au întâlnit la Palatul Congreselor de la Bordeaux pentru a desemna câștigătorii celei…
20 mai 2024
Strategii avansate pentru optimizarea sănătății viței-de-vie pentru fermierii din România
Țările europene sunt recunoscute pentru producția de vinuri pe scară largă de secole, deoarece băuturile fac parte integrantă…
20 mai 2024
Încep lucrările la parcurile de specializare inteligentă Aleșd, Beiuș și Marghita
Consiliul Județean Bihor a emis luni, 20 mai, ordinul de începere a lucrărilor la parcurile de specializare inteligentă…
20 mai 2024
Mihai Viteazul urcă pe piedestal deasupra pasajelor subterane din Centrul Civic
Statuia voievodului Mihai Viteazul va fi amplasată în piațeta din fața Catedralei Ortodoxe din Oradea, care se va…
20 mai 2024