Omul de afaceri ieşean Mihail Eusebiu Siminiceanu, alături de partenerul său Gabriel Marchievici, a cumpărat cu circa 2,7 mil. euro un teren de circa trei hectare, parte a uzinei de camioane Roman Braşov, aflată în insolvenţă din 2014. Investitorii vor să facă aici un parc de retail, scrie capital.ro.
Administratorul judiciar al fabricii Roman, deţinută până la apariţia insolvenţei de milionarul braşovean Ioan Neculaie, a organizat în acest trimestru o licitaţie prin care a scos la vânzare şase parcele din terenul platformei industriale, care totalizează 30.641 mp, potrivit Buletinului Procedurilor de Insolvenţă. Câştigătorul este firma Building Development, care, până în octombrie anul acesta, a fost deţinută de Mihail Eusebiu Siminiceanu şi Gabriel Marchievici, însă Siminiceanu şi-a cedat participaţiile partenerului său. Ieşeanul spune că această mişcare face parte dintr-un proces de reorganizare al firmei şi că el încă este parte a acestei afaceri.
„Am câştigat licitaţia pentru achiziţia terenului Roman, iar procesul de achiziţie este aproape finalizate. Putem face aici un proiect de retail. Deocamdată suntem în negocieri şi nu pot oferi detalii. Deocamdată nu avem alte achiziţii în plan în Braşov, doar dacă apare ceva. Analizăm oportunităţile“, a declarat pentru revista Capital Mihail Eusebiu Siminiceanu.
Potrivit sursei citate, cei doi investitori vor plăti 15% din preţul de vânzare după efectuarea unui Studiu geologic final de investigare şi evaluare a poluării mediului geologic, a unui raport due dilligence legal fără riscuri şi a unui studiu urbanistic care să permită obţinerea documentaţiei de urbanism necesară construirii. Restul sumei va fi achitată în rate.
Tot în acest an, Siminiceanu a mai cumpărat terenul fostei fabrici Fartec din Braşov, de la firma poloneză Echo Investment. El vrea să construiască aici un centru comercial.
Uzina Roman a fost fabrică de armament la înfiinţarea sa, în 1938, iar începând cu anul 1953, după naţionalizare a fost numită Steagu Roşu şi a început să fabrice autocamioane. În 1977 a avut o producţie record de 33.000 de maşini pe an. Celebrele modele Carpaţi, Bucegi, ROMAN sau DAC aveau mare căutare la export în Ungaria, RDG, Polonia, Statele Unite sau Grecia. Fabrica este în insolvenţă, din 2014.
Citește și:
Proprietarul Castelului Gilău: “Am investit averea familiei aici”
Investițiile în Domeniul Racoczi – Banffy se ridică la 12 milioane de euro, ne-a mărturisit omul de afaceri…
19 mai 2024
20 de ani pentru o groapă
Diriguitorii Spitalului Regional de Urgență (SRU) Cluj vor să construiască la foc automat, în patru ani, un obiectiv…
18 mai 2024
Oradea are aeroport nou. S-a inaugurat noul terminal al Aeroportului Oradea
Un terminal la cele mai înalte standarde, de două ori și jumătate mai mare decât vechiul terminal, și…
18 mai 2024
Festivalul Creației și Artelor Iarmaroc la Sat în Parcul Etnografic Cluj
Mai mult de 50 de creatori adunați într-un singur loc au pornit Iarmaroc la sat, un festival ce…
18 mai 2024
PORR Construct a finalizat Centura Sântandrei cu trei luni mai devreme
Vineri, 17 mai, s-a semnat procesul verbal de dare în circulație a Centurii Sântandrei. Traficul rutier va fi…
18 mai 2024
Marii constructori și-au căutat angajați la „Bursa Locurilor de Muncă” de la Oradea
Selina, Construcții Erbașu, Webuild Oradea și Dumexim au avut o ofertă consistentă de locuri de muncă pentru sectorul…
17 mai 2024
Animawings începe operarea zborurile Cluj – București
Aeroportul Internaţional Avram Iancu Cluj (AIAIC) a anunţat debutul curselor spre Bucureşti operate în premieră de compania aeriană…
17 mai 2024
Porsche pregătește “o investiție de proporții” la Cluj. Cum va arăta noul centru
Complexul cu showroom de prezentare și service va fi amplasat în zona aeroportului, inaugurarea fiind programată pentru anul…
17 mai 2024