Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Contract de 433 mil. de euro pentru cel mai mare proiect de infrastructură din ultimii ani

Astazi a fost semnat contractul pentru proiectarea si executia podului suspendat peste Dunare in zona Braila, intre CNAIR S.A. si Asocierea ASTALDI S.p.A. – IHI INFRASTRUCTURE SYSTEMS CO. LTD., in prezenta premierului Mihai Tudose, a Ministrului Transporturilor, Felix Stroe, a ministrului Fondurilor Europene, Marius Nica, si a Directorului General al CNAIR, Stefan Ionita.
Durata contractului cu o valoare de 1.995.932.260,25 lei, fara TVA este de 48 de luni, din care 12 luni proiectare si 36 luni executie, iar perioada de garantie a lucrarilor va fi de 120 luni.
“Este un obiectiv major si din punct de vedere al infrastructurii rutiere de legatura intre provinciile istorice, incepand cu nordul Moldovei si terminand cu Dobrogea. Este si un element de siguranta nationala, dar este si un element de normalitate. Putem fi o tara normala, unde un fluviu nu se mai traverseaza cu bacul. Felicitari tuturor celor care au muncit”, a declarat premierul Mihai Tudose.
Ministrul Transporturilor, Felix Stroe, a subliniat la randul sau importanta proiectului: Este un proiect de aproximativ 500 de milioane de euro, care va fi construit de o asociere de firme din Europa si din Asia, ceea ce ofera un surplus de simbolistica importantei acestui proiect. Dupa ce va fi realizat, podul de la Braila va fi al 3-lea proiect de acest gen din Europa”.
Referitor la realizarea proiectului, Directorul general al CNAIR S.A., Stefan Ionita a punctat o schimbare la nivelul modalitatii de implementare: “Vom avea doua ordine de incepere, unul pentru proiectare, altul pentru executie. Antreprenorul va realiza toate lucrurile necesare, astfel incat sa obtina autorizatia de constructie intr-un termen rezonabil, pentru a nu mai exista blocaje”.
Podul suspendat va avea o lungime totala de de 1.974,30 m, o deschidere centrala de 1.120 metri si doua deschideri laterale de 489,65 si 364,65 metri. Gabaritul pe verticala al podului va fi de 38 m de la nivelul de inundatii maxim, indeplinind astfel criteriile de navigatie pe Dunare. Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal si tiranti verticali de legatura intre tablier si cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate in teren si sunt localizate in afara digurilor Dunarii.
Latimea totala a podului suspendat de la Braila va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22,00 metri si va fi alcatuita din 4 benzi de circulatie de cate 3,50 m latime fiecare, 4 benzi de incadrare de cate 0,5 m latime, doua acostamente de 1,50 m latime si o zona mediana cu latimea de 3,00 m. La acestea se adauga, de o parte si de alta, 2 benzi aditionale pentru trafic pietonal, biciclete si intretinere, trotuarele avand latimi de cate 2,80 m fiecare. Podul suspendat va fi pozitionat intre km 4+596,10 si km 6+570,52, pe drumul principal Braila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunarea (kilometraj pe Dunare, masurat de la Sulina).
Drumul principal Braila – Jijila. Va avea o lungime de 19,095 Km si va fi prevazut cu doua benzi de circulatie pe sens, benzi de incadrare, acostamente, zona mediana si zona de parapete, pana la km 7+940. Drumul de legatura cu DN22 Smardan – Macin, cu o lungime de 4,328 km, va fi prevazut cu o banda de circulatie pe sens. Acest drum urmeaza sa porneasca de la km 7+940 al drumului principal (Braila- Jijila) si se va intersecta cu DN22 (Smardan-Macin).

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Investiţie de 1,75 milioane dolari pentru Scooterson, firma arădeană ce produce scutere inteligente

Articolul următor

Proiecte europene în valoare totală de 15,6 mil. euro pentru Spitalul Județean și Spitalul Municipal din Oradea

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share