Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Lucrări de modernizare a 80 km de cale ferată, între Simeria şi Arad, cu o valoare de circa 770 mil euro, pentru trenuri cu viteză de până la 160 km/h

Peste 80 de kilometri de cale ferată de pe Coridorului IV paneuropean sunt în plin proces de modernizare pentru a permite circulația trenurilor cu o viteză de până la 160 km/h. Constructorii desemnați de CFR SA pentru reabilitarea a două tronsoane între Simeria și Arad așteaptă autorizațiile finale din partea Ministerului Transporturilor pentru a putea continua lucrările. Mai mult, în acest an, CFR SA așteaptă finalizarea lucrărilor la peste 170 de kilometri, între Simeria și Sighișoara, scrie capital.ro.
În următorii trei ani, este prevăzută finalizarea lucrărilor de modernizare a căii ferate între Simeria şi Arad. La sfârşitul anului trecut, pentru secţiunile Km 614-Gurasada şi Gurasada-Simeria, loturi în lungime de circa 80 kilometri, oficialii CFR SA au predat amplasamente pentru lucrări, proiect în valoare de circa 770 milioane euro, fără TVA. Mai mult, în toamna anului trecut, asocierea Astaldi SpA – FCC Construccion SA – Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – SC Thales Systems România SRL, câştigătoarea celor două contracte pentru reabilitarea secţiunilor feroviare km 614 – Cap Y Bârzava (2a) şi Bârzava (cap Y) – Ilteu (cap Y)(2b), a primit autorizaţia pentru începerea lucrărilor.
Totodată, pe traseul proiectat, pe raza judeţelor Hunedoara şi Arad, afectat de modernizarea liniei de cale ferată Frontieră-Curtici-Simeria, parte componentă a Coridorului IV Pan-European, pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h, pe tronsoanele km 614 – Cap Y Bârzava (2a) şi Bârzava (cap Y) – Ilteu (cap Y)(2b) se execută săpături arheologice, notează sursa citată.
Muzeul Civilizaţiei Dacice şi Romane şi firma Topo Systems se ocupă de descărcarea arheologică pentru cele două proiecte privind modernizarea a circa 80 kilometri de cale ferată.
Odată cu demararea celor două contracte de lucrări de modernizare a celor 80 km de cale ferată, între Simeria şi Arad, proiecte în valoare totală de circa 770 milioane euro, fără TVA, antreprenorii au demarat un proces de selecţie a forţei de muncă. Peste 400 de muncitori a angajat asocierea de firme pentru modenizarea tronsoanele de cale ferată km 614 – Cap Y Bârzava (2a) şi Bârzava (cap Y) – Ilteu (cap Y)(2b). Lucrările de modernizare a celor 80 km de cale ferată sunt finanţate din bani europeni (85%) şi fonduri de la buget (15%).







Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Delgaz Grid, cofinanţare din fonduri europene pentru o investiţie de peste 16,3 milioane de lei

Articolul următor

Liviu Nistoran, reales în funcţia de preşedinte al Consiliului de Administraţie al Romgaz

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Brașov, Covasna și Harghita 2024
The Voices of Business Awards Arad, Timiș și Caraș-Severin 2024
The Voices of Business Awards Bistrița-Năsăud, Mureș, Sălaj și Cluj 2024
The Voices of Business Awards Sibiu, Alba și Hunedoara 2024
The Voices of Business Awards Bihor, Satu Mare și Maramureș 2024
Citește și:
Investiții
Infrastructură
proiecte
Citeste mai mult

Clujul marilor proiecte pe hârtie

Metroul, trenul metropolitan și centura metropolitană propriu-zisă încă nu au ajuns în faza de șantier, conform listei proiectelor…
Turism
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share